کد خبر : 1837828 | 21 مرداد 1401 ساعت 12:10 | 24.6K بازدید | 5 دیدگاه

جام کنفدراسیون‌ها؛ زور جوانان ایران به چین نرسید

تیم ملی والیبال جوانان ایران با واگذاری نتیجه برابر تیم مدعی چین در جام کنفدراسیون مردان آسیا تجربه‌ای دیگر به تجربیات خود افزود.

جام کنفدراسیون‌ها؛ زور جوانان ایران به چین نرسید

به گزارش "ورزش سه"، مرحله دوم مسابقات والیبال جام کنفدراسیون مردان آسیا از روز پنج‌شنبه 20 مرداد آغاز شد و روز دوم مسابقات امروز جمعه ۲۱ مرداد ماه با برگزاری مسابقه ایران و چین در شهر ناخون پاتوم تایلند پیگیری شد.

تیم ملی چین یکی از مدعیان قهرمانی در این دوره که با ترکیب اصلی بزرگسالان خود به این رقابت‌ها آمده است، با نتیجه 3 بر 1 و امتیاز (25 بر 19، 25 بر 22، 21 بر 25 و 25 بر 16) تیم ملی جوانان ایران را شکست داد.

تیم ایران بازی را با ترکیب عرشیا به‌نژاد، امیرمحمد گلزاده، یونس جوان، پوریا خانزاده، یوسف کاظمی، عرفان نوروزی و سجاد جلوداریان (لیبرو) آغاز کرد.

در ست اول جوانان ایران در ابتدای بازی مقابل تیم قدرتمند چین بازی خوبی را به نمایش نگذاشتند ولی هرچه از زمان بازی گذشت با تمرکز بالا و انسجام بیشتر، فاصله امتیازی را با این تیم کم کردند تا جایی که در امتیاز ۲۰ اختلاف تنها به دو امتیاز رسید. ولی پس از آن تیم چین باز هم با تکیه بر
بازیکن ستاره خود ژانگ و سرویس‌های خوبی که زد توانست ست اول را با نتیجه ۲۵ بر ۱۹ به پایان برساند.

در ست دوم بازیکنان جوان ایران بازی را با اعتماد به نفس بیشتری شروع کردند و تا اواسط این ست پا به پای چین پیش رفتند. جوانان ایران علی‌رغم اختلاف سنی با تیم بزرگسالان چین، با سرویس‌های خوب و آبشارهای سرعتی، ابتکار عمل را از چینی‌های پر قدرت گرفته و مربی چین را مجبور به گرفتن وقت استراحت فنی و تعویض کردند. در ادامه، بازی خوب جوانان ایران ادامه داشت و مومنی مقدم نیز با تعویض بازیکنان خود از مدافعان بلند قد خود در منطقه دفاع روی تور استفاده کرد. ولی با خطاهای سرویس بازیکنان ایران و بازی کم خطای چینی‌ها، در این ست باز هم تیم حریف در یک بازی نزدیک ۲۵ بر ۲۲ جوانان ایران را مغلوب کرد.

در ست سوم هم بازی خوب ایران مانند ست‌های اول و دوم ادامه داشت و سرمربی تیم جوانان، تعویض‌های به موقعی را برای کنترل بازی و برد چین در ست سوم انجام داد. جوانان ایران با انسجام بیشتر و‌ بدون استرس بازی عالی را در حضور تماشاگران استادیوم ژیمناسیوم ناخون پاتوم انجام دادند و در امتیاز 22,سه امتیاز از چینی‌ها پیش افتادند. بازی درخشان جوانان ایران در این ست که با درخشش عرشیا به نژاد و امیر محمد گلزاده همراه بود چینی‌ها را مات و مبهوت کرد تا جایی که تابلو امتیازات در این ست نتیجه 25 بر 21 را به سود جوانان غیور ایران نمایش داد.

ست چهارم نیز کماکان با بازی خوب تیم ملی جوانان ایران دنبال شد، ولی چینی‌ها با تکیه بر بازی خوب ژانگ و‌ همچنین پشت خط زن خود دایی دییونگ و استفاده از تجربه بالای سال‌ها بازی در سطح اول قاره آسیا، و همچنین خطاهای فردی بازیکنان جوان ایران، این ست را با نتیجه 25 بر 16 به سود خود پایان داده و ضمن برد 3بر 1 جوانان ایران به عنوان تیم اول به مرحله بعد راه یافتند.

قضاوت این دیدار را جاتوپور کا از تایلند به عنوان داور اول و مینگ کائه از چین تایپه به عنوان داور دوم به عهده داشتند.

به این ترتیب تیم ملی والیبال جوانان ایران که برای آمادگی بهتر جهت حضور در رقابت‌های قهرمانی آسیا در این تورنمنت حاضر شده بود، در گروه F سوم شد و در ادامه این مسابقات باید برای کسب رده پنجم تا هشتم به مصاف رقبای خود برود.

دیدگاه‌ها