کد خبر : 1837992 | 22 مرداد 1401 ساعت 08:40 | 8.8K بازدید | 0 دیدگاه

محمدنژاد: در 4 وزن بالا برای قهرمانی به بلگراد می‌رویم

عضو سابق تیم ملی کشتی آزاد، حسن یزدانی، کامران قاسم‌پور، محمدحسین محمدیان و امیرحسین زارع را 4 کشتی‌گیری عنوان کرد که در مسابقات جهانی 2022 برای قهرمانی روی تشک خواهند رفت.

محمدنژاد: در 4 وزن بالا برای قهرمانی به بلگراد می‌رویم

به گزارش "ورزش سه" و به نقل از تسنیم، حمید محمدنژاد در خصوص فعالیت این روزهایش در کشتی اظهار داشت: کنار گود نشستم، علیرضا دبیر حکم مشاور رئیس فدراسیون در امور استعدادیابی استان‌های شمالی را برایم زده است.

وی که سال 2007 عضو تیم ملی کشتی آزاد در مسابقات جهانی و آسیایی بود، ادامه داد: خیلی وقت بود که فدراسیون و خانه کشتی نرفته بودم، یک ماه پیش بعد از مدت‌ها به فدراسیون رفتم، دبیر کاری با آنجا کرده که اصلا قابل قیاس با گذشته و دوره ما نیست.  آنجا هیچ شباهتی با زمانی که ما کشتی می‌گرفتیم، ندارد. جدای از کمپی که در اختیار تیم ملی قرار گرفته و به همه امکانات مجهز شده است، رئیس فدراسیون پیگیر مسئله اشتغال و حل مشکلات معیشتی کشتی‌گیران هست. در واقع جدای از کار فنی، کار بسیار خوبی در سایر ابعاد برای کشتی انجام شده است.

این قهرمان سابق کشتی مازندران در مورد مسابقات جهانی پیش رو تاکید کرد: همه چیز آماده است که با این تیم خوبی که داریم، مدعی قهرمانی جهان باشیم. البته رقابت بسیار نزدیکی با آمریکا داریم اما من فکر می‌کنم بتوانیم قهرمانی جهان را به خود اختصاص دهیم.

محمدنژاد در رابطه با اینکه ستاره‌های تیم ملی که سال گذشته بر حریفان سنتی‌شان غلبه کردند، چقدر توان تکرار اتفاق سال گذشته را در بلگراد دارند، خاطرنشان کرد: از آمادگی ملی‌پوشان اطلاع دقیق ندارم اما مطمئن هستم که تدابیر کادر فنی، پژمان درستکار و به خصوص محسن کاوه که مدیر فنی تیم‌های ملی است، باعث خواهد شد که همان اتفاقات رقم بخورد و مطمئن هستم این بچه‌ها باز هم توان تکرار افتخارات سال گذشته را دارند.

وی در نقد وزن به وزن تیم ملی کشتی آزاد اعزامی به مسابقات جهانی گفت: علیرضا سرلک پارسال نایب قهرمان جهان شده و امسال هم خودش را در سطح جهانی و مدال نشان داده است. اگر آماده باشد می‌تواند باز هم روی سکو قرار بگیرد. رضا اطری از وقتی به 61 کیلو آمده، خوب نشان داده، قبلا در 57 کیلوگرم هم مدعی بود اما تصمیم خوبی گرفت که به یک وزن بالاتر آمد. باید دید شرایط روحی‌اش چطور است و با چه میزان آمادگی در مسابقات شرکت می‌کند. رحمان عموزاد از پدیده‌های کشتی ما است که سال به سال پیشرفت کرده و امسال هم آن را ادامه خواهد داد. امیرمحمد یزدانی که سال گذشته در 65 کیلوگرم دوم جهان شد و او هم امسال به وزن بالاتر رفته و باید عملکرد او را با حریفان خارجی‌اش دید. البته تجربه سال‌های گذشته به دردش می‌خورد. یونس امامی هم کم کم خودش را به مدعیان طراز اول وزن 74 کیلو نزدیک می‌کند. او در این مدت رشد خوبی کرده و شانس زیادی برای او قائلم.

رئیس سابق هیئت کشتی بابل در خصوص 5 وزن بالا نیز تصریح کرد: محمد نخودی سال قبل هم طلای جوانان و هم بزرگسالان را گرفت و همینطور در حال پیشرفت است. حسن یزدانی، کامران قاسم‌پور، محمدحسین محمدیان و امیرحسین زارع باتجربه‌های تیم هستند که برای قهرمانی روی تشک می‌روند. حسن یزدانی که حالا به دنبال رکورد بیشترین مدال جهانی و المپیک است قطعا یکی از مدال‌آوران تیم ما است. کامران قاسم‌پور هم می‌تواند در هر وزنی خوب کار کند، خصوصا با آن زیرگیری‌ها منحصر به فردش همیشه مدعی است. محمدحسین محمدیان هم در 97 کیلوگرم آمده که آن اتفاق تلخ المپیک را اینجا جبران کند و انگیزه و تجربه لازم را هم دارد. در 125 کیلوگرم هم امیرحسین زارع در عین حال که جوان است از تجربه کافی برخوردار شده و می‌تواند باز هم قهرمان جهان شود.

دیدگاه‌ها