کد خبر : 1838001 | 22 مرداد 1401 ساعت 10:03 | 17.1K بازدید | 1 دیدگاه

جام کنفدراسیون‌ها؛ غلبه جوانان ایران بر تیم میزبان

تیم ملی والیبال جوانان ایران در چهارمین مسابقه خود در جام کنفدراسیون والیبال آسیا موفق به شکست تیم تایلند، میزبان این رقابت‌ها شد.

جام کنفدراسیون‌ها؛ غلبه جوانان ایران بر تیم میزبان

به گزارش "ورزش سه"، مرحله نیمه‌نهایی مسابقات والیبال جام کنفدراسیون مردان آسیا امروز (شنبه ۲۲ مرداد) با پنج دیدار در شهر ناخون پاتوم تایلند پیگیری خواهد شد. در نخستین مسابقه این مرحله و در گروهی که تیم‌ها برای رتبه پنجم تا هشتم با یکدیگر مسابقه می‌دهند، تیم‌ ملی والیبال جوانان ایران به مصاف تایلند، میزبان این رقابت‌ها رفت.

تیم ملی تایلند در ست سوم این مسابقه 25 بر 20 به پیروزی رسید اما در ست‌های اول، دوم و چهارم به ترتیب با امتیازهای 25 بر 14، 25 بر 23 و 25 بر 22 مغلوب جوانان ایران شد.
تیم ایران این بازی را با ترکیب عرشیا به‌نژاد، امیرمحمد گلزاده، یونس جوان، پوریا خانزاده، یوسف کاظمی، عرفان نوروزی و سجاد جلوداریان (لیبرو) آغاز کرد.

شاگردان مومنی‌مقدم با کسب این پیروزی، فردا (یکشنبه 23 مرداد) در آخرین مسابقه خود برای کسب رتبه پنجمی به مصاف برنده دیدار استرالیا و پاکستان خواهند رفت.

در ست اول جوانان ایران از همان ابتدا، بازی منطقی و هماهنگی را به نمایش گذاشتند، نقطه برتری ایران نسبت به حریف خود، دفاع بلند قامت روی تور و ‌حمایت در زمین خودی بود، ضمن اینکه تیم جوان ایران با آبشارهای سنگین گلزاده و جوان، میزبان را تسلیم خود کرد و ست اول با نتیجه 25 بر 14 به نفع ایران به پایان رسید.

در ست دوم تیم تایلند نسبت به ست قبل بهتر کار کرد و تماشاگران و طرفداران تیم میزبان در سالن، بازی جذابی را از هر دو ‌تیم شاهد بودند. بازی تا امتیاز پایانی پایاپای پیش رفت، هر چند اشتباهات فردی ایران نسبت به ست قبل بیشتر بود ولی در امتیاز 24 بر23 سرویس پرقدرت یونس جوان و دریافت ناقص در زمین تایلند، امتیاز پایانی را برای جوانان ایران ثبت کرد و در این ست نیز تیم میزبان با نتیجه 25 بر 23 از جوانان ایرانی شکست خورد.

در ست سوم تایلندی‌ها از ابتدای بازی با سرویس و دریافت خوب، فاصله امتیازات خود را با جوانان ایران بیشتر کرده و هفت بر چهار جلو افتادند. در ادامه اشتباهات فردی بازیکنان ایران و حملات متعدد روی تور مهاجمان تایلند، منجر به شکست ایران در این ست با نتیجه 25 بر 20 شد.

ست چهارم با برتری ملی پوشان جوان ایران آغاز شد ولی کم تجربگی بازیکنان ایران و ‌هماهنگی و عملکرد خوب تایلند در دریافت و حملات سرعتی، باعث شد بازی تا امتیاز 15 پایاپای پیش برود. ولی سرویس‌های خوب بازیکنان ایران دریافت در زمین تایلند را دچار مشکل کرد و جوانان ایران این ست را با نتیجه 25 بر 22 از آن خود کرده و در مجموع در این بازی سه بر یک پیروز شدند‌.

دیدگاه‌ها