کد خبر : 1838019 | 23 مرداد 1401 ساعت 00:01 | 112.1K بازدید | 7 دیدگاه

كار فرنگى كاران تمام شد؛ ايران به ٧٨ مدال رسيد

پايان روز پنجم؛ ٦ طلاى ديگر به نام ايرانى‌ها در قونيه

در روز پنجم بازى هاى كشورهاى اسلامى تعداد مدال‌هاى ايران به عدد ٧٨ رسيد.

پايان روز پنجم؛ ٦ طلاى ديگر به نام ايرانى‌ها در قونيه

به گزارش "ورزش سه"، پنجمین روز از پنجمین دوره بازی‌های همبستگی کشورهای اسلامی در قونیه ترکیه در حالی آغاز شد که کاروان کشورمان همچنان با ۲۳ مدال طلا، ۱۹ نقره و ۱۶ برنز در رتبه دوم جدول توزیع مدال‌ها قرار داشت و اگرچه فاصله زیادی با ترکیه میزبان داشت که تا قبل از اين روز ۴۸ مدال طلا کسب کرده بود، اما ازبکستان را نزدیک خود میديد که در پایان رقابت‌های دیروز، تعداد مدال‌های طلای خود را به عدد ۱۸ رساند.
در رقابت‌های امروز، بیست و دوم مرداد ماه، ورزشکاران کشورمان در ۱۰ رشته کشتی فرنگی، وزنه‌برداری، تیراندازی با کمان، دوچرخه سواری، تنیس روی میز، شنا، ژیمناستیک، هندبال، بسکتبال ۳ نفره و والیبال به رقابت پرداختند که در پایان توانستند ٦ مدال طلا، ٥ مدال نقره و ٩ برنز به دست آورند تا کاروان ایران در انتهای روز پنجم رقابت ها، ٢٩ مدال طلا، ٢٤ نقره، ٢٥ برنز و مجموعاً ٧٨ مدال کسب کرده باشد.

*کشتی فرنگی

۲۱:۳۲: طلای یوسفی، پایان بخش کشتی ایران در قونیه. در فینال وزن ۱۳۰ کیلوگرم کشتی فرنگی، علی اکبر  یوسفی در مقابل عثمان ایلدیریم ترکیه ای قرار گرفت که صبح امروز نیز توانسته بود ۹ بر ۳ این حرف ترک را شکست دهد. پس از اینکه کشتی گیر میزبان ۲ بر صفر پیش افتاد، این یوسفی بود که با استفاده از آمادگی بدنی بالای خود ۳ امتیاز پیاپی از حریف گرفت تا با ۳ بر ۲ بزنده شده و سومین مدال طلای کشتی فرنگی ایران در قونیه را به دست آورد.

1734970

۲۱:۱۵: طاهری به مدال نقره رسید. رامین طاهری، فرنگی کار وزن ۸۷ کیلوگرم کشورمان، در مسابقه پایانی این وزن برای دومین بار در مقابل جالگاسبای بردیموراتوف ازبکستانی و نفر سوم جهان قرار گرفت که این بار برخلاف مسابقه صبح امروز که ۵ بر ۵ شکست خورده بود، دو بار سالتو بارانداز شد تا با شکست ۱۱ بر ۲، مدال نقره را از آن خود کند.

۲۰:۵۰: کاویانی نژاد هم برنز گرفت. در دیدار رده بندی وزن ۷۷ کیلوگرم کشتی فرنگی، امین کاویانی نژاد موفق شد با نتیجه ۱ بر ۱ از سد لمجد معافی تونسی و قهرمان قاره آفریفا عبور کرده و به مدال برنز دست پیدا کند.

1734927

٢٠:٠٤: «محمدجواد رضایی» در دیدار رده بندی وزن ٦٧ كيلوى كشتى فرنگى مقابل «نوبت‌اف» از ترکمستان به میدان رفت و توانست با ارائه یک کشتی زیبا و مهیج در همان وقت اول حریف را ضربه فنی کرده و به مدال برنز پنجمین دوره بازیهای همبستگی کشورهای اسلامی دست یابد.

۱۹:۳۲: در دیدار رده بندی وزن ۶۰ کیلوگرم کشتی فرنگی، امید آرامی با نتیجه ۸ بر ۱ مغلوب محمدقدیر یوسوپوف ازبکستانی شد و نتوانست به مدال دست پیدا کند.

۱۵:۳۷: یوسفی هم فینالیست شد. علی اکبر یوسفی در نیمه نهایی ۱۳۰ کیلوگرم کشتی فرنگی، موفق شد آنتون ساونکو قزاقستانی را ۹ بر ۱ مغلوب کرده و به فینال صعود کند.

۱۵:۳۵: طاهری به فینال رسید. در مرحله نیمه نهایی وزن ۸۷ کیلوگرم، رامین طاهری با نتیجه ۱ بر ۱ و به دلیل گرفتن امتیاز آخر، آتابک عزیزبکوف از قرقیزستان را شکست داد و به فینال راه پیدا کرد.

۱۵:۰۶: در وزن ۷۷ کیلوگرم کشتی فرنگی، امین کاویانی نژاد با نتیجه ۴ بر صفر کشتی را به سنان سلیمان اف آذربایجانی و نایب قهرمان سال گذشته جهان واگذار کرد تا برای حضور در دیدار رده بندی، منتظر صعود کشتی گیر آذربایجانی به مسابقه نهایی بماند.

۱۵:۰۲: رامین طاهری در سومین دیدار خود در وزن ۸۷ کیلوگرم مقابل جالگاسبای بردیموراتوف ازبکستانی و نفر سوم جهان قرار گرفت که با نتیجه ۵ بر ۵ مغلوب او شد تا به عنوان نفر دوم گروه خود به مرحله نیمه پایانی راه پیدا کند.

۱۴:۴۸: علی اکبر یوسفی در دومین دیدار خود، رومن کیم قرقیزستانی را ۶ بر ۴ شکست داد و به عنوان صدرنشین گروه خود به مرحله نیمه نهایی صعود کرد.

1734795

۱۴:۴۸: علی اکبر یوسفی در دومین دیدار خود، رومن کیم قرقیزستانی را ۶ بر ۴ شکست داد و به عنوان صدرنشین گروه خود به مرحله نیمه نهایی صعود کرد.

۱۴:۲۴: امید آرامی پس از استراحت در دور اول، فواد فجری از مراکش را ۸ بر صفر شکست داد و راهی مرحله نیمه نهایی وزن ۶۰ کیلوگرم کشتی فرنگی شد.

۱۴:۱۷: در رقابت های وزن ۱۳۰ کیلوگرم کشتی فرنگی که در دو گروه ۳ نفره برگزار می شود، علی اکبر یوسفی به مصاف عثمان ایلدیریم ترکیه ای و قهرمان امیدهای جهان رفت که دو ماه پیش و در تورنمنت تورلیخانوف، امین میرزازاده را شکست داده بود. یوسفی در این مسابقه بسیار بهتر از حریف کار کرد و با نتیجه ۹ بر ۳ به پیروزی رسید‌.

1734766

۱۳:۵۸: رامین طاهری در دومین مسابقه خود در وزن ۸۷ کیلوگرم مقابل مهمت کوچوک عثمان از ترکیه با نتیجه ۶ بر صفر به برتری رسید تا کشتی گیر کشورمان به دومین پیروزی خود دست پیدا کند.

۱۳:۳۷: در رقابت های وزن ۸۷ کیلوگرم کشتی فرنگی که در دو گروه ۳ و ۴ نفره برگزار می شود، رامین طاهری در نخستین مسابقه خود، شیهازبردی اولکوف از ترکمنستان را با نتیجه ۸ بر صفر شکست داد.

در آخرین روز رقابت‌های کشتی فرنگی، مسابقات پنج وزن دوم برگزار خواهد شد و برای کشورمان امید آرامی، محمدجواد رضایی، امین کاویانی نژاد، رامین طاهری و علی اکبر یوسفی به روی تشک خواهند رفت.


*وزنه برداری
۱۸:۰۰: جوادی طلای دو ضرب و مجموع را به دست آورد. میر مصطفی جوادی در حرکت دو ضرب وزن ۸۱ کیلوگرم وزنه ۲۰۱ کیلوگرمی را بالای سر برد و اگرچه حمله ناموفقی به رکورد ۲۰۹ کیلویی دو ضرب جهان داشت، با ثبت مجموع ۳۶۴ کیلوگرم به دو مدال طلای دو ضرب و مجموع این دسته رسید.

1734833

۱۷:۵۶: برنزی دیگر برای حسین سلطانی. در حرکت دو ضرب وزن ۸۱ کیلوگرم، حسین سلطانی وزنه ۱۹۲ کیلوگرمی را مهار کرد و به مدال برنز رسید اما با مجموع ۳۵۰ کیلوگرم، به مقام چهارم رسید و نتوانست مدال مجموع را به دست بیاورد.

۱۷:۰۰: نقره و برنز یک ضرب به ایران رسید. در دسته ۸۱ کیلوگرم وزنه برداری، میر مصطفی جوادی و حسین سلطانی به ترتیب با مهار وزنه های ۱۶۳ و ۱۵۸ کیلوگرمی به ترتیب در رده های دوم و سوم حرکت یک ضرب قرار گرفتند.

1734808
1734809

در رشته‌ای که برخلاف این گونه مسابقات متمرکز، این بار مدال های هر سه حرکت محسوب خواهد شد و تأثیر قابل توجهی در جدول توزیع مدال ها خواهد داشت، بعد از ظهر امروز چهار وزنه‌بردار کشورمان یعنی حسین سلطانی، میر مصطفی جوادی، شینا امانی و فروغ یونسی بر روی تخته حاضر خواهند شد.


*تیراندازی با کمان

۱۶:۳۸: هر سه سکوی ریکرو مردان برای ایران. در فینال تمام ایرانی ریکرو انفرادی مردان، محمدرضا عرب عامری با نتیجه ۶ بر صفر، غلامرضا رحیمی را شکست داد تا هر سه مدال این ماده به کمانداران ایرانی برسد.

۱۶:۲۴: زارعی نژاد برنز گرفت. در مسابقه رده بندی ریکرو انفرادی مردان، اصغر زارعی نژاد با نتیجه ۷ بر ۱ از سد یاووز پاپاگان ترکیه ای عبور کرد و به مدال برنز رسید.

۱۶:۰۰: رحیمی به مدال نقره رسید. در دیدار فینال ریکرو انفرادی بانوان، سمیه رحیمی با نتیجه ۷ بر ۱ مغلوب مروه نور اروغلو از ترکیه شد و به مدال نقره دست پیدا کرد.

۱۲:۱۵: هادی نوری باز هم طلا گرفت. در ادامه رقابت های  کامپوند انفرادی مردان، هادی نوری که دیروز هم در دو نفره آقایان به مدال طلا رسیده بود، با غلبه بر کماندار میزبان مدال طلا را از آن خود کرد. همچنین در مسابقه رده بندی همین ماده، علی سینا منشا زاده حریفی از امارات را شکست داد و به مدال برنز رسید.

۱۲:۱۷: مدال نقره و برنز برای کامپوند بانوان. فرزانه عسگری در دیدار فینال کامپوند انفرادی زنان مقابل کماندار ترکیه ای شکست خورد و به مدال نقره بسنده کرد. همچنین مریم یاور پور توانست با شکست حریفی از ترکیه، به مدال برنز این ماده دست پیدا کند.

مسابقات فینال و رده‌بندی بخش انفرادی پارا تیراندازی با کمان، امروز برگزار می‌شود و نمایندگان کشورمان نیز به رقابت با حریفان خود خواهند پرداخت.


*دوچرخه سواری
۱۸:۲۷: ماندانا دهقان، تنها بانوی دوچرخه سوار مدال آور ایران. در آخرین روز از رقابت های دوچرخه سواری، مسابقات استقامت جاده زنان برگزار شد که ماندانا دهقان از ایران توانست پس از دوچرخه سواران ازبکستان به مقام سوم برسد تا نخستین مدال بانوان دوچرخه سوار ایران در قونیه را به دست آورد.

1734849

در روز پایانی رشته دوچرخه سواری، دوچرخه سواران کشورمان در ماده استقامت جاده رکاب خواهند زد.

1734783

۱۴:۱۲: گنج خانلو نخستین رکابزن طلایی ایران. در رقابت های دوچرخه سواری استقامت جاده مردان، محمد گنج خانلو موفق شد زودتر از همه رقبا به خط پایان برسد و مدال طلا را از آن خود کند.


*تنیس روی میز
11:37: دو نماینده ایران در کلاس 9 تنیس روی میز، بازی دوم خود را نیز با نتیجه 3 بر صفر واگذار کردند. 
در کلاس 10 بانوان، فاطمه محمدی موفق شد فاطمه اعتصامی نیا و حریفی از آذربایجان را با نتیجه مشابه 3 بر صفر شکست دهد. فاطمه اعتصامی نیا در دومین مسابقه خود نیز نتیجه را 3 بر صفر به پینگ پنگ باز میزبان واگذار کرد.
در بخش آقایان نیز جواد فولادی و مهدی معصومی به مصاف حریفانی از ترکیه رفتند که به ترتیب با نتیجه 3 بر 2 و 3 بر 1 شکست خوردند.

۱۴:۰۰: در رقابت های کلاس ۹ پارا تنیس روی میز بانوان، سمیه مصطفوی با نتیجه ۳ بر صفر مسابقه را به حریف تاجیکستانی واگذار کرد و پگاه کلهرودی نیز با همین نتیجه مغلوب حرف ترکیه ای شد.

رقابت‌های رشته پارا تنیس روی میز از امروز آغاز خواهد شد و ملی پوشان کشورمان در کلاس های مختلف این  رشته به میدان می روند.


*شنا
۲۱:۴۷: نخستین مدال شنای ایران به دست آمد. در رقابت فینال ماده ۴ در ۱۰۰ متر آزاد، تیم ایران با ترکیب سینا غلامپور، سامیار عبدلی، علیرضا یاوری و متین سهران، با ثبت زمان ۳ دقیقه و ۲۲ ثانیه و ۴۶ صدم ثانیه به مدال برنز رسید و برای دومین بار در یک روز، رکورد ملی را جا به جا کرد.

٢٠:٠٠: در ادامه رقابتهای نیمه نهایی و فینال شنا مهران قاسم زاده نماینده ۵۰ متر قورباغه از راه یابی به فینال بازماند. وی با زمان ۲۹ثانیه و ۲۷  صدم ثانیه در رده نهم قرار گرفت و از راه یابی به فینال بازماند.
همچنین در مسابقه فینال ۲۰۰ متر کرال پشت ابوالفضل سام با زمان ۲دقیقه و ۴ثانیه و ۹۱ صدم ثانیه چهارم شد.

1734890
1734752
1734753
1734754

۱۳:۱۰: شناگران کشورمان موفق شدند در ماده ۴ در ۱۰۰ متر آزاد و با ترکیب علیرضا یاوری، سامیار عبدلی، سینا غلامپور و متین سهران، زمان ۳ دقیقه و ۲۳ ثانیه و ۸۲ صدم ثانیه را ثبت کنند تا ضمن رسیدن به فینال این ماده، رکورد ملی ایران را نیز جا به جا کنند.

۱۲:۱۰: در مرحله مقدماتی شنای ۱۰۰ متر پروانه، مهرشاد افقری با زمان ۵۴ ثانیه و ۷۵ صدم ثانیه به عنوان نفر دوم، راهی مرحله نیمه نهایی شد. اما علیرضا یاوری در حالی که نفر اول گروه خود بود، به علت گرفتگی عضلات از ادامه مسابقه انصراف داد.

۱۲:۱۲: مهران قاسم زاده با ثبت زمان ۲۹ ثانیه و ۸۹ صدم ثانیه راهی مرحله نیمه نهایی شنای ۵۰ متر قورباغه شد.

۱۲:۳۷: سام رکورد ملی را جا به جا کرد. ابوالفضل سام موفق شد در ماده ۲۰۰ متر کرال پشت با ثبت زمان ۲.۰۴.۶۷ ضمن شکستن رکورد ملی ایران، راهی مرحله فینال شود.

۱۲:۳۸: دیگر نماینده ایران در ۲۰۰ متر کرال پشت نیز هومر عباسی بود که با زمان ۲.۱۰.۵۳ به فینال این ماده رسید.

با شروع رقابت‌های شنا در بازی‌های همبستگی کشورهای اسلامی، شناگران کشورمان نیز در مواد مختلف این رشته به آب خواهند زد.


*ژیمناستیک
ژیمناست‌های کشورمان در مرحله مقدماتی بخش‌های مختلف ایروبیک، برنامه‌های خود را اجرا خواهند کرد.

1734785

۱۴:۱۰: تیم ایروبیک ایران در بخش سه نفره با ترکیب سعید نجفی، علیرضا نبی پور حسین آبادی و امیرحسین بنی اسد عسکری، موفق شد با ثبت امتیاز ۱۷.۷۵۰ راهی مرحله فینال شود.

1734786

۱۲:۳۵: علی خلیلی خضرآباد با ثبت امتیاز ۱۷.۳۰۰ به فینال ایروبیک انفرادی مردان راه پیدا کرد‌.


*هندبال
٢٠:٢٣: تیم ملی هندبال مردان ایران در دیدار نیمه نهایی بازی‌های همبستگی کشورهای اسلامی علی‌رغم ارائه یک بازی درخشان نتوانست از سد قطر عبور کنند. در این دیدار تیم ملی هندبال مردان قطر با نتیجه ۲۴ بر ۲۳ بر در مقابل ایران به پیروزی رسید.

۱۹:۲۹: وزیر ورزش و جوانان نیز در سالن برگزاری مسابقات هندبال حضور پیدا کرده تا رقابت بین دو تیم ایران و قطر را از نزدیک تماشا کند.

1734863

۱۹:۲۰: در نیمه نخست مسابقه دو تیم رقابت نزدیکی داشتند اما در پایان این هندبالیست های قطری بودند که با برتری ۱۴ بر ۱۱ به رختکن رفتند.

در مرحله نیمه پایانی رقابت‌های هندبال، تیم ملی مردان ایران در رقابتی حساس و بسیار مهم و از ساعت ۱۸:۳۰ به مصاف تیم قطر خواهد رفت.


*بسکتبال ۳ نفره
۲۳:۰۵: بانوان بسکتبالیست کشورمان در دومین مسابقه خود مقابل ترکمنستان قرار گرفتند که این مسابقه نیز بسیار نزدیک و پایاپای دنبال شد و در نهایت این ترکمنستانی ها بودند که ۲۱ بر ۲۰ پیروز شدند تا دومین باخت ملی پوشان کشورمان نیز رقم بخورد.

٢٠:١٠: تيم ملى بسكتبال سه به سه بانوان ايران نمایش خوبی را در برابر سنگالى ها به نمایش گذاشتند و در حالی که در وقت های قانونی مدام از حریف پیشی می گرفتند در واپسین لحظات نتیجه ۱۳ بر ۱۳ مساوی شد که در وقت طلایی حریف با گل طلایی ملی پوشان ایران را مغلوب کردند.

1734899

براساس برنامه اعلام شده مسابقات، تیم بسکتبال ۳ نفره زنان ایران امروز باید دو مسابقه را برگزار کرده و در مقابل تیم های سنگال و ترکمنستان قرار بگیرد.


*والیبال

۲۳:۱۳: ترکیه ای ها که با پیروزی در دو ست قبلی روحیه مضاعفی گرفته بودند، ست پنجم را نیز با نتیجه ۱۵ بر ۸ به سود خود خاتمه دادند تا با بازگشتی خارق العاده ۳ بر۲ پیروز این دیدار شدند. البته ملی پوشان کشورمان با این شکست هم به عنوان سرگروه راهی نیمه نهایی شدند تا در آن مرحله به مصاف آذربایجان بروند.

۲۲:۲۲: سومین ست مسابقه جذاب تر از دو ست قبلی دنبال شد و در نهایت اینن والیبالیست های ترکیه ای بودند که ۳۴ بر ۳۲ به برتری رسیدند تا همچنان امیدوار باقی بمانند.

۲۱:۴۰: ملی پوشان کشورمان در ست دوم نیز بهتر از حریف ظاهر شدند و توانستند ۲۵ بر ۲۲ پیروز شده تا دو بر صفر پیش بیفتند.

۲۱:۲۷: ست نخست مسابقه بسیار نزدیک دنبال شد و والیبالیست های کشورمان با نتیجه ۲۵ بر ۲۳ ترکیه میزبان را شکست دادند.

آخرین دیدار گروه B والیبال آقایان، امشب و بین دو تیم ایران و ترکیه برگزار می‌شود تا تکلیف تیم‌های صعود کننده از این گروه مشخص شود.

دیدگاه‌ها