کد خبر : 1838223 | 23 مرداد 1401 ساعت 21:59 | 90K بازدید | 9 دیدگاه

از برنز با ارزش هندبال تا اتفاق تاريخى براى واليبال بانوان؛

پايان روز ششم؛ ايران به چندقدمى "صد" رسيد

كاروان ورزش ايران تعداد مدال هاى خود در بازى هاى كشورهاى اسلامى را به عدد ٩٣ رساند.

پايان روز ششم؛ ايران به چندقدمى "صد" رسيد

به گزارش "ورزش سه"، روز ششم از پنجمین دوره بازی‌های همبستگی کشورهای اسلامی در قونیه ترکیه در شرایطی آغاز شد که ترکیه میزبان با ۶۰ مدال طلا در صدر قرار داشت. کاروان کشورمان تا قبل از مسابقات امروز با ۲۹ مدال طلا، ۲۴ نقره و ۲۵ برنز، جایگاه دوم جدول توزیع مدال‌ها را به خود اختصاص داده بود و توانسته بود فاصله خود را با ازبکستانی که ۲۱ مدال طلا دارد، افزایش دهد.
در رقابت‌های امروز، بیست و سوم مرداد ماه، ورزشکاران کشورمان در ۹ رشته وزنه برداری، بسکتبال ۳ نفره، شنا، والیبال، تنیس روی میز، هندبال، ژیمناستیک، شمشیربازی و تیراندازی، به میدان رفتند که موفق به کسب ۴ مدال طلا، ۱ نقره و ۱۰ برنز شدند تا مجموع مدال های کاروان ایران را به عدد ۹۳ و ۳۳ مدال طلا، ۲۵ نقره و ۳۵ برنز برسانند.

*وزنه برداری

۲۱:۰۹: حسینی در مجموع هم برنزی شد. در رقابت‌های دسته ۸۱ کیلوگرم وزنه برداری بانوان، سیده الهام حسینی مجموع ۲۲۳ کیلوگرم را ثبت کرد و مدال برنز مجموع را هم به خود اختصاص داد.
۲۱:۰۵: برنز دو ضرب به حسینی رسید. الهام حسینی در حرکت دو ضرب توانست وزنه ۱۲۳ کیلوگرمی را بالای سر برده و به مدال برنز برسد.

۲۰:۲۶: الهام حسینی نخستین طلای وزنه برداری بانوان را کسب کرد. در رقابت‌های حرکت یک‌ضرب دسته ۸۱ کیلوگرم وزنه برداری بانوان، سیده الهام حسینی موفق شد با مهار وزنه ۱۰۰ کیلوگرمی به مدال طلای این حرکت دست پیدا کند.

1735301
1735322

۱۹:۲۹: در پایان رقابت‌های دسته ۷۶ کیلوگرم وزنه برداری بانوان، ابریشم ارجمندخواه مجموع ۲۰۲ کیلوگرم را به ثبت رساند و عنوان پنجم را به خود اختصاص داد.
۱۹:۲۶: ابریشم ارجمندخواه در حرکت دو ضرب دسته ۷۶ کیلوگرم بانوان با مهار وزنه ۱۱۱ کیلوگرمی به‌عنوان پنجم دست پیدا کرد.

۱۸:۴۳: در حرکت یک‌ضرب دسته ۷۶ کیلوگرم وزنه برداری بانوان، ابریشم ارجمندخواه وزنه ۹۱ کیلوگرمی را بالای سر برد و به مقام چهارم دست یافت. این درحالی است که اگر می‌توانست وزنه ۹۳ کیلوگرمی را در حرکت سوم خود مهار کند، به مدال برنز می‌رسید.

1735275

۱۷:۳۵: بیرانوند ۳ طلایی شد. رضا بیرانوند موفق شد با ثبت مجموع ۳۶۱ کیلوگرم به مدال طلای مجموع وزن ۹۶ کیلوگرم وزنه برداری مردان برسد تا نخستین فرد ۳ طلایی کاروان ایران لقب بگیرد.

1735256
۱۷:۳۲: بیرانوند طلای دو ضرب را هم از آن خود کرد. رقابت های حرکت دو ضرب وزن ۹۶ کیلوگرم نیز برگزار شد و رضا بیرانوند توانست با به ثبت رساندن وزنه ۱۹۴ کیلوگرمی در همان حرکت نخست، به مدال طلا دست پیدا کند.

1735245

۱۶:۴۲: طلای یک ضرب به بیرانوند رسید. در حرکت یک ضرب دسته ۹۶ کیلوگرم وزنه برداری مردان، رضا بیرالوند توانست وزنه ۱۶۷ کیلوگرمی را مهار کرده و به مدال طلا دست پیدا کند.

1735174

۱۳:۰۳: در پایان رقابت دسته ۷۱ کیلوگرم وزنه برداری بانوان، الهه رزاقی با مجموع ۱۹۰ کیلوگرم، رتبه چهارم را از آن خود کرد.
۱۳:۰۰: رزاقی در دو ضرب نیز وزنه ۱۰۵ کیلوگرمی را بالای سر برد و به عنوان چهارم رسید.
۱۲:۱۵: الهه رزاقی با مهار وزنه ۸۵ کیلوگرمی در رتبه چهارم یک ضرب دسته ۷۱ کیلوگرم وزنه برداری بانوان قرار گرفت و دستش از رسیدن به مدال کوتاه ماند.


*بسکتبال ۳ نفره
تیم ملی بسکتبال ۳ نفره ایران که در گروه B رقابت ها قرار دارد، امروز به مصاف دو تیم موریتانی و مالدیو خواهد رفت.

1735206
۱۴:۱۵: بسکتبالیست های کشورمان در دومین دیدار خود نیز قاطعانه و با نتیجه ۲۱ بر ۴ مالدیو را مغلوب کردند تا دومین برد خود را نیز به ثبت برسانند.
۱۲:۲۰: تیم ملی بسکتبال ۳ نفره در نخستین مسابقه خود در برابر موریتانی قرار گرفت و موفق شد این تیم را با نتیجه ۲۱ بر ۱۳ شکست دهد.

1735154

*شنا
در روز دوم رقابت‌های شنا، شناگران کشورمان در مواد مختلف رقابت خواهند کرد.

۲۰:۱۳: مهران قاسم زاده با صلاحدید کادر فنی از حضور در فینال شنای ۲۰۰ متر قورباغه انصراف داد.

۱۲:۴۳: در مرحله مقدماتی ۱۰۰ متر کرال پشت، ابوالفضل سام که روز گذشته رکورد ۲۰۰ متر کرال پشت ایران را شکسته بود، امروز نیز رکورد ۱۰۰ متر را با زمان ۵۶ ثانیه و ۷۸ صدم ثانیه جا به جا کرد و به مرحله نیمه نهایی رسید. هومر عباسی نیز با ثبت زمان ۵۷ ثانیه و ۹۳ صدم ثانیه به نیمه نهایی راه پیدا کرد.

۱۲:۴۰: مهران قاسم زاده در مرحله مقدماتی شنای ۲۰۰ متر قورباغه، زمان ۲.۲۳.۰۹ را ثبت کرد و به عنوان نفر هشتم به فینال این ماده رسید.

۱۲:۳۸: در مرحله مقدماتی شنای ۲۰۰ متر آزاد، علیرضا یاوری با ثبت زمان ۱.۵۴.۸۱ در رتبه پنجم قرار گرفت و راهی فینال شد اما سامیار عبدلی با زمان  ۱.۵۹.۹۴ یازدهم شد و از رسیدن به مرحله فینال بازماند.


*والیبال
مردان و زنان والیبالیست ایران، در مرحله نیمه نهایی و برای صعود به فینال در مقابل تیم آذربایجان قرار می گیرند.

۱۵:۵۲: وزیر ورزش و جوانان نیز پس از پایان مسابقه در میان ملی پوشان والیبال حصور پیدا کرد و با آنها عکس یادگاری گرفت.

1735224

۱۵:۵۰: مردان ایران هم فینالیست شدند. ملی پوشان والیبال ایران در ست سوم نیز با نتیجه قاطع ۲۵ بر ۱۱ پیروز شدند تا با برتری ۳ بر صفر مقابل آذربایجان راهی دیدار فینال شوند. والیبالیست های کشورمان فردا و در دیدار نهایی مقابل برنده مسابقه بین کامرون و ترکیه قرار خواهند گرفت.
۱۵:۳۰: ست دوم مسابقه نیز با بازی خوب والیبالیست های کشورمان همراه بود و ملی پوشان ایران توانستند با نتیجه ۲۵ بر ۲۰ به برتری برسند.
۱۴:۵۴: تیم والیبال مردان ایران نیز در مرحله نیمه نهایی مقابل آذربایجان قرار گرفتند که توانستند ست نخست را با نتیجه ۲۵ بر ۱۷ از آن خود کنند.

1735177

۱۳:۲۳: والیبال زنان به فینال رسید. ملی پوشان کشورمان در ست چهارم و در یک رقابت تماشایی، در حالی که ۲۰ بر ۱۸ از حریف عقب افتاده بودند، توانستند ۲۵ بر ۲۲ به پیروزی برسند تا با نتیجه ۳ بر ۱ از سد آذربایجان بگذرند و عصر فردا در دیدار فینال به مصاف برنده ترکیه و کامرون بروند.
۱۲:۵۲: در ست سوم مسابقه نیز بانوان والیبالیست کشورمان توانستند در اواسط ست فاصله خود را با حریف زیاد کرده و با پیروزی ۲۵ بر ۱۶، حساب کار را ۲ بر ۱ کنند.
۱۲:۱۰: بانوان والیبالیست کشورمان در مرحله نیمه نهایی مقابل آذربایجان قرار گرفتند که ست نخست را با نتیجه ۲۵ بر ۱۸ به سود خود خاتمه دادند.
۱۲:۳۰: ست دوم این مسابقه نیز با همان نتیجه ۲۵ بر ۱۸ اما این بار به نفع آذربایجانی ها به پایان رسید.


*تنیس روی میز
در ادامه رقابت های پارا تنیس روی میز، نمایندگان کشورمان در برابر رقبای خود به میدان خواهند رفت.

 ۱۸:۴۹: در رقابت های تیمی پارا تنیس روی میز، تیم ایران در کلاس ۴ مردان موفق شد تیم مشترک ازبکستان و پاکستان را ۲ برصفر شکست دهد.
همچنین تیم های ایران در کلاس ۵ مردان و کلاس ۱۰ بانوان، در مقابل حریفانی از ترکیه قرار گرفتند که نتیجه را به آنها واگذار کردند.

1735284
1735285

۱۶:۰۵: در رقابت های پارا تنیس روی میز مردان، جواد فولادی و مهدی معصومی موفق شدند دو مدال برنز دیگر را برای کشورمان کسب کنند.
همچنین در بخش بانوان، فاطمه محمدی در آخرین رقابت خود در کلاس ۱۰ مقابل اومران ارتیس از ترکیه با نتیجه ۳ بر ۱ پیروز شد تا مدال نقره را از آن خود کند. پگاه کلهرودی نیز در کلاس ۹ به مدال برنز رسید.

۱۴:۰۷: دو مدال برنز برای پارا تنیس روی میز. حمیدرضا شیخ زاده در مرحله نیمه نهایی کلاس ۴ مردان با نتیجه ۳ بر صفر مغلوب شد و به مدال برنز رسید.
دیگر نماینده ایران در کلاس ۴ امین صادقیان بود که برابر عبدالله اوزترک ترکیه و قهرمان دو دوره اخیر پارالمپیک ۳ بر صفر شکست خورد و به مدال برنز بسنده کرد.


*هندبال
تیم ملی مردان کشورمان که روز‌ گذشته با شکست مقابل قطر از رسیدن به فینال بازماند، در دیدار رده‌بندی و برای کسب مدال برنز به مصاف عربستان خواهد رفت.

۱۶:۱۵: برنز هندبال به ایران رسید. نیمه دوم مسابقه شرایط کاملاً متفاوتی داشت و هندبالیست های کشورمان از همان ابتدا فاصله خود را با عربستان افزایش دادند و در نهایت با پیروزی ۳۰ بر ۲۱ در این مسابقه، هم انتقام دیدار رده بندی قهرمانی آسیا را گرفتند هم در نخستین حضور خود در این رقابت ها به مدال برنز دست پیدا کردند.

۱۵:۱۳: نیمه نخست دیدار رده بندی رقابت های هندبال بین دو تیم ایران و عربستان با برتری یک گله ایران و با نتیجه ۱۰ بر ۹ به پایان رسید.

1735324

*ژیمناستیک
ژیمناست‌های کشورمان در فینال ایروبیک انفرادی و سه نفره به رقابت با حریفان خود خواهند پرداخت.
۱۴:۱۲: ایروبیک سه نفره هم برنز گرفت. در مرحله فینال ایروبیک سه نفره، تیم ایران با ترکیب سعید نجفی، علیرضا نبی پور حسین آبادی و امیرحسین بنی اسد عسکری، امتیاز ۱۷.۸۰۰ را کسب کرد و در جایگاه سوم قرار گرفت تا پرونده ژیمناستیک ایران با کسب ۲ مدال برنز در قونیه بسته شود.
۱۲:۱۸: ایروبیک ایران صاحب مدال شد. علی خلیلی خضر آباد در مرحله فینال ایروبیک انفرادی مردان موفق شد با ثبت امتیاز ۱۸، در رتبه سوم قرار گرفته و به مدال برنز دست پیدا کند.

1735153

*شمشیربازی
در نخستين روز مسابقات شمشیربازی، ورزشکاران کشورمان در سابر انفرادی زنان و فلوره انفرادی مردان به مصاف حریفان خود خواهند رفت.

۱۷:۱۴: آخرین نماینده سابر بانوان ایران نیز نجمه سازنچیان بود که در مرحله یک هشتم نهایی مقابل ایرینا شوکلا، شمشیرباز اوکراینی الاصل تیم ترکیه قرار گرفت و با شکست ۱۵ بر ۱۲ مقابل او، مانند دیگر شمشیربازان ایران دستش از رسیدن به مدال کوتاه ماند.

۱۶:۵۵: در مرحله یک هشتم نهایی سابر زنان، پریماه برزگر و فائزه رفیعی به ترتیب با نتایج ۱۵ بر ۱۰ و ۱۵ بر ۷ مقابل آیلین چاکر ترکیه ای و پالینا کاسپیاروویچ آذربایجانی شکست خوردند و از جدول مسابقات حذف شدند.

1735241

۱۶:۳۴: کیانا باقرزاده در مرحله یک شانزدهم پایانی سابر بانوان با نتیجه ۱۵ بر ۱۲ مغلوب آیسولیو اوسنات دینوا از ازبکستان شد و از دور رقابت ها کنار رفت.
۱۶:۰۸: هر چهار سابریست بانوی ایران به مرحله حذفی رسیدند. در مرحله گروهی رقابت های سابر انفرادی زنان، نجمه سازنچیان، پریماه برزگر و فائزه رفیعی موفق به کسب ۳ پیروزی شدند و در رتبه های نهم تا یازدهم قرار گرفتند. همچنین کیانا باقرزاده نیز در آخرین مسابقه خود مقابل حریف قزاقستانی به برتری رسید تا با همان یک پیروزی، به عنوان نفر هجدهم راهی مرحله حذفی شود.
۱۳:۴۴: علی امینی نیز نتیجه را ۱۵ بر ۹ به الپ ایوپ اوغلو ترکیه ای واگذار کرد تا هر سه نماینده فلوره مردان ایران از جدول مسابقات حذف شوند.
۱۳:۰۴: حسین جعفری با شکست ۱۵ بر ۵ مقابل مارتینو مینوتو از ترکیه، از دور رقابت های فلوره انفرادی مردان کنار رفت.
۱۲:۵۳: در مرحله یک شانزدهم پایانی فلوره مردان، حسین جعفری با نتیجه ۱۵ بر ۱۰ روبل میا از بنگلادش را شکست داد و به مرحله یک هشتم پایانی رسید.
۱۲:۰۲: در رقابت های فلوره مردان، ماهان میرزایی با ثبت ۳ پیروزی و ۲ شکست در گروه خود سوم شد و با قرار گرفتن در رتبه دهم در میان تمامی شرکت کنندگان، در مرحله یک هشتم پایانی به مصاف الپ ایوپ اوغلو از ترکیه خواهد رفت.
۱۲:۰۵: دیگر شمشیرباز کشورمان در فلوره مردان ماهان میرزایی بود که با ۲ برد و ۲ باخت در رتبه سوم گروه چهارم قرار گرفت تا در مجموع چهاردهم شده و در مرحله یک هشتم نهایی در مقابل دانیار سعداله اف ازبکستانی قرار بگیرد.
۱۲:۱۰: حسین جعفری نیز با ۳ شکست و ثبت تنها ۱ برد؛ رده چهارم گروه سه را به خود اختصاص داد تا پس از این مرحله در رتبه شانزدهم قرار بگیرد و در مرحله یک شانزدهم نهایی فلوره مردان به مصاف روبل میا از بنگلادش برود.


*تیراندازی
مرحله مقدماتی بخش انفرادی ماده اسکیت از امروز آغاز خواهد شد و تیراندازان کشورمان نیز در این ماده رقابت خواهند کرد.

۱۷:۴۰: در پایان رقابت های روز نخست مرحله مقدماتی تیراندازی ماده اسکیت مردان، علی دوستی با ثبت امتیاز ۷۱ در رتبه یازدهم قرار گرفت.
 

دیدگاه‌ها