کد خبر : 1838238 | 23 مرداد 1401 ساعت 12:30 | 9K بازدید | 0 دیدگاه

جام کنفدراسیون‌ها؛ پایان کار جوانان ایران با رتبه پنجمی

تیم‌ ملی والیبال جوانان ایران با کسب رده پنجم به کار خود در مسابقات جام کنفدراسیون مردان آسیا 2022 پایان داد.

جام کنفدراسیون‌ها؛ پایان کار جوانان ایران با رتبه پنجمی

به گزارش "ورزش سه"، روز پایانی مسابقات جام کنفدراسیون مردان آسیا امروز (یکشنبه ۲۳ مرداد) با چهار دیدار پیگیری می‌شود و تیم‌ ملی والیبال جوانان ایران با شکست پاکستان و کسب رتبه پنجمی به کار خود در این مسابقات پایان داد.

تیم ملی بزرگسالان پاکستان که در دور مقدماتی نیز با نتیجه سه بر یک مقابل جوانان ایران شکست خورده بود در این بازی، با نتیجه سه بر صفر و امتیازهای (25 بر 18، 25 بر 16 و 26 بر 24) مغلوب شاگردان غلامرضا مومنی‌مقدم شد.

ملی‌پوشان ایران، این مسابقه را با ترکیب عرشیا به‌نژاد، امیرمحمد گلزاده، پوریا حسین پور ،پوریا خانزاده، یوسف کاظمی، عرفان نوروزی و سجاد جلوداریان (لیبرو) آغاز کردند.

در ست اول، دو تیم پایاپای و با امتیازات برابر پیش رفتند و در ادامه اشتباهات بازیکنان ایران در زدن سرویس باعث شد پاکستانی‌ها با تسلط بیشتری به بازی ادامه دهند ولی در ادامه هماهنگی پاسور و بازیکنان مهاجم ایران و تقسیم پاس عالی عرشیا بهنژاد در طول تور، ابتکار عمل را از تیم پاکستان گرفت. ادامه روند خوب بازی در سرویس و‌ دفاع، منجر به برتری جوانان با نتیجه 25 بر 18 در این ست شد.

در ست دوم هم عملکرد فنی خوب جوانان ایران خصوصا در سرویس‌های پرشی پرقدرت خانزاده و گلزاده باعث شد بازیکنان قدرتی پاکستان نتوانند دریافت‌های خوبی داشته باشند و روند بازی به سود ایران ادامه یافت. این ست هم با نتیجه 25 بر 16 به نفع جوانان ایران به پایان رسید.

در ست سوم تیم پاکستان بازی را بهتر آغاز کرد و‌ خطاهای فردی جوانان، باعث شد تا در وقت استراحت اول برای اولین بار در این مسابقه از ایران جلو بیفتند اما در ادامه بازی پایاپای ادامه یافت و تجربه پاکستانی‌ها و سرویس‌های فهد یار شماره ۱۰ پاکستان، دریافت در تیم جوانان ایران را دچار مشکل کرد. در حالی که در امتیاز ۲۰ ایران دو‌ امتیاز از حریف کمتر داشت اما با حملات سرعتی امتیازات عقب افتاده را جبران کرد و ضمن ارائه یک بازی زیبا با توپ‌گیری عالی داخل زمین و دفاع روی تور یوسف کاظمی این ست را با نتیجه 26 بر 24 پیروز شد تا در مجموع سه بر یک برنده این مسابقه باشد.

قضاوت این دیدار را احمد الیوسف از بحرین به عنوان داور اول و هونگ چی یونگ از هنگ کنگ به عنوان داور دوم به عهده داشتند.

به این ترتیب، تیم ملی جوانان ایران که برای آمادگی بیشتر جهت حضور در رقابت‌های قهرمانی آسیا در این مسابقات حاضر شده بود، با این پیروزی در رده پنجم این رقابت‌ها قرار گرفت و پاکستان ششم شد.

والیبال ایران با سه قهرمانی (2008 ،2010 و 2016) و دو نایب قهرمانی (2012 و 2018) پرافتخارترین کشور این رقابت‌ها است. تیم ملی ب ایران در سال 2014 در رتبه چهارم این رقابت‌ها قرار گرفت و در سال 2020 نیز به دلیل شیوع کرونا، جام کنفدراسیون والیبال آسیا برگزار نشد.

دیدگاه‌ها