کد خبر : 1838395 | 24 مرداد 1401 ساعت 23:22 | 135.5K بازدید | 11 دیدگاه

روز شگفت انگيز ازبك ها در روز پرمدال وزنه بردارى ايران؛

پايان روز هفتم رقابت در قونيه؛ ازبكستان از ايران سبقت گرفت

كاروان ايران در روز هفتم بازى هاى كشورهاى اسلامى با وجود ١٧ مدال رتبه دومى اش را از دست داد.

پايان روز هفتم رقابت در قونيه؛ ازبكستان از ايران سبقت گرفت

به گزارش "ورزش سه"، هفتمین روز از پنجمین دوره بازی‌های همبستگی کشورهای اسلامی در قونیه ترکیه در شرایطی آغاز شد که کاروان کشورمان همچنان با ۳۳ مدال طلا، ۲۵ نقره و ۳۵ برنز، در جایگاه دوم جدول توزیع مدال‌ها قرار داشت اما دوباره ازبکستان را در تعقیب خود می ديد که مدال های طلای خود را به ۲۷ رسانده است.
در رقابت‌های امروز، نمایندگان کشورمان در ۹ رشته وزنه برداری، شمشیربازی، جودو، شنا، تیراندازی با کمان، تیراندازی، والیبال، تنیس روی میز و بسکتبال ۳ نفره، به مصاف رقبای خود رفتند که در نهایت موفق شدند ۴ مدال طلا، ۹ نقره و ۴ برنز کسب کنند تا در پایان روز هفتم، کاروان ایران ۳۷ طلا، ۳۴ نقره و ۳۹ برنز به‌دست آورده باشد و مجموع مدال‌های آن به عدد ۱۱۰ برسد.
با اين حال و با توجه به اينكه ازبكستان امروز ٩ طلا در وزنه بردارى و ٤ طلا در جودو كسب كرد، توانست در رده بندى مدالى با مجموع ٤٠ طلا ايران را جا بگذارد و به رتبه دوم بعد از تركيه برسد.

* وزنه برداری
در آخرین روز مسابقات وزنه برداری کشورمان ۶ نماینده خواهد داشت و رسول معتمدی، امیر حقوقی، مهدی کرمی، پیمان جان، علیرضا یوسفی و فاطمه یوسفی به روی تخته خواهند رفت.

۲۱:۴۵: کاروان وزنه برداری در پایان رقابت‌های این رشته موفق شد ۹ مدال طلا، ۶ نقره و ۱۲ برنز کسب نماید تا مجموعاً ۲۷ مدال برای کاروان کشورمان به ارمغان بیاورد و بهترین عملکرد را در میان رشته‌های مختلف داشته باشد.

1735628

۲۱:۴۰: فاطمه یوسفی در حرکت دوضرب دسته به اضافه ۸۷ کیلوگرم وزنه برداری بانوان موفق شد وزنه ۱۲۷ کیلوگرمی را بالای سر برده و در رتبه پنجم قرار بگیرد. او همچنین با حدنصاب ۲۲۱ کیلوگرم به مقام پنجم مجموع رسید.

۲۱:۰۳: در حرکت یک ضرب دسته به اضافه ۸۷ کیلوگرم وزنه برداری زنان، فاطمه یوسفی با مهار وزنه ۹۴ کیلوگرمی به عنوان پنجم رسید.

۱۹:۳۰: نقره دو ضرب و مجموع از آن یوسفی شد. در رقابت‌های دوضرب دسته به اضافه ۱۰۹ کیلوگرم وزنه برداری، علیرضا یوسفی موفق شد در حرکت اول خود وزنه ۲۳۰ کیلوگرمی را مهار کند و به مدال نقره دست پیدا کند ولی در دو حرکت بعدی خود حملات ناموفقی به وزنه ۲۴۱ کیلویی و رکورد دو ضرب جوانان جهان داشت. یوسفی با رکورد ۴۱۱ کیلوگرم مدال نقره مجموع را نیز به‌دست آورد.

1735585

۱۸:۵۲: یوسفی در یک‌ضرب برنز گرفت. در رقابت‌های دسته به اضافه ۱۰۹ کیلوگرم وزنه برداری، علیرضا یوسفی با ثبت حدنصاب ۱۸۱ کیلوگرم به مدال برنز حرکت یک‌ضرب رسید.

1735569

مهدی کرمی به برنز دوضرب و مجموع رسید. در رقابت‌های دوضرب دسته ۱۰۹ کیلوگرم وزنه برداری، مهدی کرمی با مهار وزنه ۲۰۷ کیلوگرمی به مدال برنز رسید تا با ۳۸۰ کیلوگرم، مدال برنز مجموع را نیز از آن خود کند.

۱۷:۴۹: پیمان جان دو مدال نقره گرفت. در رقابت‌های دوضرب دسته ۱۰۹ کیلوگرم وزنه برداری، پیمان جان وزنه ۲۱۶ کیلوگرمی را بالای سر برد و مدال نقره را کسب کرد. همچنین با مجموع ۳۸۲ کیلوگرم به مدال نقره این بخش نیز دست پیدا کرد.

1735556

۱۶:۵۵: نقره و برنز یک‌ضرب به ایران رسید. در رقابت‌های یک‌ضرب دسته ۱۰۹ کیلوگرم وزنه برداری، مهدی کرمی و پیمان جان به‌ترتیب با مهار وزنه‌های ۱۷۳ و ۱۶۶ کیلوگرمی به مدال نقره و برنز رسیدند.

۱۵:۵۵: دیگر نماینده ایران در دسته ۱۰۲ کیلوگرم وزنه برداری، امیر حقوقی بود که در حرکت دو ضرب وزنه ۲۱۱ کیلوگرمی را بالای سر برد و چهارم شد. حقوقی در مجموع نیز با رکورد ۳۷۶ کیلوگرم پنجم شد.

۱۵:۴۷: سومین مدال طلا هم از آن رسول معتمدی شد. در پایان رقابت های دسته ۱۰۲ کیلوگرم وزنه برداری، رسول معتمدی مجموع ۴۰۰ کیلوگرم را به ثبت رساند تا در مجموع نیز مدال طلا را به خود اختصاص دهد.

۱۵:۴۵: معتمدی در دوضرب طلا گرفت. رسول معتمدی در حرکت دو ضرب دسته ۱۰۲ کیلوگرم وزنه برداری با مهار وزنه ۲۲۳ کیلوگرمی به مدال طلا رسید. اگرچه او برای ثبت رکورد جهان و مهار وزنه ۲۳۲ کیلوگرمی هم به روی تخته آمد اما به دلیل زمان کمی که داشت، نتوانست به اندازه کافی تمرکز کند و در انجام این امر ناکام ماند.

1735489

۱۴:۵۵: طلای یک ضرب به معتمدی رسید. در حرکت یک ضرب دسته ۱۰۲ کیلوگرم وزنه برداری، رسول معتمدی موفق شد وزنه ۱۷۷ کیلوگرمی را مهار کرده و به مدال طلا دست پیدا کند.
همچنین دیگر نماینده ایران در این دسته یعنی امیر حقوقی، با ثبت رکورد ۱۶۹ کیلوگرم به عنوان پنجم رسید.


* شمشیربازی
نمایندگان کشورمان امروز در اپه انفرادی مردان و سابر تیمی زنان به میدان خواهند رفت.

۲۰:۰۸: تیم شمشیربازی سابر زنان ایران در دیدار رده بندی با نتیجه ۴۵ بر ۲۳ مقابل ترکیه شکست خورد و از رسیدن به مدال بازماند.

1735605

۱۸:۰۸: در مرحله نیمه نهایی شمشیربازی اسلحه سابر، تیم زنان ایران با نتیجه ۴۵ بر ۲۲ مغلوب آذربایجان شد تا امشب و برای کسب مدال برنز در مقابل ترکیه قرار بگیرد.

۱۶:۵۹: تیم شمشیربازی اسلحه سابر زنان ایران با نتیجه ۴۵ بر ۱۸ از سد عربستان گذشت و به مرحله نیمه نهایی راه پیدا کرد.

۱۴:۴۵: آخرین نماینده شمشیربازی اپه مردان یعنی محمد رضایی طادی نیز در مرحله یک چهارم نهایی با نتیجه ۱۵ بر ۱۱ مغلوب رومن پتروف قرقیزستانی شد تا در یک قدمی کسب مدال متوقف شود.

۱۴:۲۳: محمد رضایی طادی موفق شد با نتیجه ۱۵ بر ۱۳ از سد یرلیک سرتای قزاقستانی عبور کرده و به جمع ۸ شمشیرباز برتر اسلحه اپه راه پیدا کند.
۱۳:۴۰: در مرحله یک هشتم پایانی شمشیربازی اپه مردان، محمد رضایی در مقابل ایاد عوده از اردن قرار گرفت که با شکست ۱۵ بر ۱۰ مقابل او، از جدول مسابقات حذف شد.

۱۳:۰۵: در مرحله یک شانزدهم پایانی شمشیربازی اسلحه اپه، محمد رضایی با نتیجه ۱۵ بر ۸ ایلیم باکیتبک اولو از قرقیزستان را مغلوب کرد و به دور بعد راه یافت.

۱۳:۰۳: محمد رضایی طادی موفق شد گاستون پریرا سنگالی را با نتیجه ۱۵ بر ۱۱ شکست داده و به مرحله یک هشتم نهایی شمشیربازی اسلحه اپه صعود کند.

۱۳:۰۲: محمدرضا وثوقی با نتیجه ۱۵ بر ۱۰ مغلوب نودیربک مومینوف ازبکستانی شد و از دور رقابت های شمشیربازی اسلحه اپه کنار رفت.

1735465
۱۲:۲۸: محمدرضا وثوقی نیز موفق شد در گروه دوم اسلحه اپه مردان ۲ پیروزی و ۴ شکست را به نام خود ثبت نماید تا علاوه بر کسب رتبه چهارم گروه خود، در مجموع نیز به رتبه بیست و سوم برسد تا در دور یک شانزهم پایانی در مقابل نودیربک مومینوف ازبکستانی صف آرایی کند.

۱۲:۲۴: محمد رضایی با ۳ پیروزی و ۲ شکست، رده سوم گروه ۵ را به خود اختصاص داد و در بین تمامی شمشیربازان این اسلحه شانزدهم شد تا در مرحله یک شانزدهم نهایی در مقابل ایلیم باکیتبک اولو از قرقیزستان قرار بگیرد.

1735454

۱۲:۲۲: در مرحله گروهی رقابت های انفرادی اسلحه اپه مردان، محمد رضایی طادی با کسب ۴ برد و ۲ باخت، در رده سوم گروه خود جای گرفت تا با قرار گرفتن در رتبه یازدهم این اسلحه، در مرحله یک شانزدهم نهایی به مصاف گاستون پریرا از سنگال برود.


* جودو
براساس برنامه مسابقات، ۴ جودوکای زن و ۳ جودوکای مرد ایران امروز بر روی تاتامی حاضر خواهند شد.

۱۷:۱۳: شیوا جهانگیری نیز در شانس مجدد وزن منفی ۴۸ کیلوگرم با دریافت سه اخطار نتیجه را به ایمن رزوق الجزایری واگذار کرد تا نخستین روز مسابقات جودو بدون کسب مدال برای ایران به پایان برسد.

۱۷:۰۷: در وزن منفی ۶۳ کیلوگرم جودوی زنان و در مرحله شانس مجدد، محدثه حسینی در یک رقابت نزدیک و با یک وازاری نتیجه را به داشکینوا از ترکمنستان واگذار کرد و از دور رقابت ها کنار رفت.

۱۷:۰۳: در مرحله شانس مجدد وزن منفی ۵۷ کیلوگرم جودوی بانوان، سایان چگینی با ضربه فنی مقابل ایرم کورکماز از ترکیه شکست خورد و حذف شد.

۱۵:۲۶: در وزن منفی ۴۸ کیلوگرم جودوی زنان، شیوا جهانگیری در مقابل لیلا علیوا از آذربایجان با ضربه فنی شکست خورد تا او هم راهی مرحله شانس مجدد شود.
۱۵:۱۰: محدثه حسینی در مرحله یک چهارم نهایی وزن منفی ۶۳ کیلوگرم جودوی زنان به مصاف امینه بلکادی از الجزایر رفت که او هم با دریافت ۳ اخطار بازنده شد و به مرحله شانس مجدد رفت.
۱۵:۰۷: در مرحله یک چهارم پایانی وزن منفی ۵۷ کیلوگرم جودوی زنان، ساینا چگینی در مقابل زلیخا دابونه از ساحل عاج ۳ اخطاره شد و شکست خورد تا به جدول شانس مجدد برود.
۱۵:۰۵: در وزن منفی ۷۳ کیلوگرم جودوی مردان، وحید جدی و محمدرضا صدیقی، به ترتیب در مقابل جودوکارانی از گامبیا و آذربایجان ضربه فنی شدند و از دور رقابت ها کنار رفتند.
۱۴:۲۰: در وزن منفی ۴۸ کیلوگرم جودوی زنان، شیوا جهانگیری هایراتی نوردین از کومور را در کمتر از ۳۰ ثانیه صربه فنی کرده و به مرحله یک چهارم نهایی رسید.

1735481

۱۴:۰۰: سایان چگینی موفق شد در وزن منفی ۵۷ کیلوگرم جودوی زنان، سابینا علیوا از آذربایجان را با ضربه فنی شکست داده و به مرحله یک چهارم نهایی راه پیدا کند.
۱۳:۳۰: نخستین پیروزی جودوی بانوان. در وزن منفی ۶۳ کیلوگرم جودوی زنان، محدثه حسینی موفق شد در همان ابتدای مسابقه آماندا لیکا از آلبانی را ضربه فنی کرده و به جمع ۸ نفر برتر این وزن راه پیدا کند.

1735480

۱۳:۲۵: در وزن منفی ۷۳ کیلوگرم جودوی مردان، وحید جدی موفق شد با ضربه فنی امرالله الحق از اندونزی را با ضربه فنی از پیش رو بردارد. دیگر نماینده ایران در این وزن یعنی محمدرضا صدیقی نیز رمضان یوسف از چاد را ضربه فنی کرد و راهی مرحله بعد شد.
۱۳:۱۷: نخستین نماینده جودوی بانوان ایران فاطمه کمالی پور در وزن منفی ۵۲ کیلوگرم بود که در همان مسابقه اول با ضربه فنی مغلوب ماری بابا ماتیا از کامرون شد و از گردونه مشابقات خارج شد.
۱۳:۱۵: در دور نخست وزن منفی ۶۶ کیلوگرم جودو، حمیدرضا پاپی با از دست دادن دو امتیاز وازاری مغلوب آیبولات ایستیبای از قزاقستان شد و از دور رقابت ها کنار رفت.


* شنا
شناگران کشورمان امروز نیز در مواد مختلف به رقابت با حریفان خود می پردازند.

۲۱:۵۴: در فینال شنای ۴ در ۲۰۰ متر آزاد، تیم ایران با ترکیب علیرضا یاوری، سینا غلامپور، هومر عباسی و متین سهران موفق شد با ثبت زمان ۷ دقیقه و ۴۳ ثانیه و ۶۲ صدم ثانیه، رکورد ملی این ماده را پس از ۱۵ سال جا به جا کنند و در رتبه چهارم قرار بگیرند.

1735633

۲۰:۵۹: بنیامین قره حسنلو در مرحله فینال شنای ۵۰ متر آزاد با ثبت زمان ۲۳ ثانیه و ۷ صدم ثانیه در رده ششم قرار گرفت و دستش از رسیدن به مدال کوتاه ماند.

۲۰:۵۷: در فینال شنای ۱۰۰ متر کرال پشت، ابوالفضل سام با زمان ۵۶ ثانیه و ۴۲ صدم ثانیه چهارم شد. همچنین هومر عباسی زمان ۱.۰۱.۶۴ را به ثبت رساند و در رده هشتم قرار گرفت.

۲۰:۳۵: در مرحله نیمه نهایی شنای ۱۰۰ متر قورباغه، مهران قاسم زاده زمان ۱.۰۴.۴۹ را به ثبت رساند و در جایگاه دهم قرار گرفت و نتوانست به فینال راه پیدا کند.

۲۰:۱۵: در مرحله نیمه نهایی شنای ۵۰ متر آزاد، بنیامین قره حسنلو با زمان ۲۳ ثانیه و ۶ صدم ثانیه راهی فینال شد و متین سهران با ثبت زمان ۲۳ ثانیه و ۶۱ صدم ثانیه دوازدهم شد و از رسیدن به فینال بازماند.

۱۲:۳۴: مهران قاسم زاده نیز در مرحله مقدماتی شنای ۱۰۰ متر قورباغه زمان ۱.۰۵.۴۳ را به ثبت رساند و به مرحله نیمه نهایی راه پیدا کرد.

۱۲:۳۲: در مرحله مقدماتی شنای ۵۰ متر آزاد، بنیامین قره حسنلو و متین سهران به ترتیب با ثبت زمان ۲۳ ثانیه و ۳۶ صدم ثانیه و ۲۳ ثانیه و ۶۲ صدم ثانیه، راهی مرحله نیمه نهایی شدند.


* تیراندازی با کمان
رقابت های تیراندازی با کمان با برگزاری مرحله مقدماتی و تعیین رتبه در هر دو کمان ریکرو و کامپوند آغاز خواهد شد و نمایندگان کشورمان نیز  در این مرحله حضور خواهند داشت.

۱۹:۰۶: در رقابت های مرحله مقدماتی تیراندازی با کمان، تیم میکس ریکرو ایران با ترکیب مهتا عبدالهی و رضا شبانی با ثبت امتیاز ۱۲۸۵ در رتبه سوم قرار گرفت و تیم میکس کامپوند ایران نیز با ترکیب گیسا بایبوردی و امیر کاظم پور ۱۳۸۰ امتیاز کسب کرد و دوم شد.

۱۹:۰۴: در مرحله مقدماتی تیراندازی با کمان، تیم کامپوند مردان ایران با امتیاز ۲۰۶۷ در رتبه سوم قرار گرفت.

۱۸:۵۰: در مرحله مقدماتی رقابت های تیراندازی با کمان و در کامپوند مردان، امیر کاظم پور، محمدصالح پالیزبان و محمد معدن دار به ترتیب با ۶۹۳، ۶۹۰ و ۶۸۴ امتیاز در رتبه های چهارم، پنجم و دهم را به دست آوردند و راهی مرحله حذفی شدند.

۱۸:۴۸: در مرحله مقدماتی رقابت های تیراندازی با کمان و در ریکرو زنان، مهتا عبدالهی با ثبت امتیاز ۶۳۱ در رده سوم قرار گرفت.

۱۷:۳۹: تنها نماینده ایران در مرحله مقدماتی تیراندازی با کمان در کامپوند بانوان، گیسا بایبوردی بود که با کسب ۶۸۷ امتیاز در رتبه سوم جای گرفت.

۱۷:۳۷: در بخشی تیمی کمان ریکرو نیز تیم ایران با ۱۹۲۶ امتیاز در رتبه چهارم مرحله مقدماتی قرار گرفت.

۱۷:۳۶: صادق اشرفی با امتیاز ۶۲۹ در مرحله مقدماتی ریکرو مردان به عنوان هفدهم رسید و در مرحله حذفی نیز حریفی از یمن را ۶ بر صفر شکست داد تا راهی مرحله بعد شود.

۱۷:۳۵: در رقابت های مرحله مقدماتی تیراندازی با کمان و در ریکرو مردان، رضا شبانی با ۶۵۴ امتیاز در رتبه هشتم قرار گرفت و محمدحسین گلشنی نیز با ۶۴۳ امتیاز، رتبه دوازدهم را به خود اختصاص داد.


* تیراندازی
در روز دوم مرحله مقدماتی ماده اسکیت، تنها نماینده کشورمان، علی دوستی، برای صعود به فینال این ماده تلاش خواهد کرد.

۱۴:۴۲: در رقابت های تیراندازی و در ماده اسکیت انفرادی مردان، علی دوستی با کسب ۱۱۸ امتیاز نهم شد و با تنها یک امتیاز اختلاف، از رسیدن به فینال بازماند.


* والیبال
مسابقه فینال رقابت های والیبال عصر امروز برگزار خواهد شد و تیم های مردان و زنان ایران به ترتیب در مقابل کامرون و ترکیه قرار خواهند گرفت.

۲۲:۰۰: مدال نقره والیبال زنان به ایران رسید. علی رغم اینکه بانوان والیبالیست ایران در ابتدای ست سوم شانه به شانه ترکیه ای ها پیش رفتند اما تیم قدرتمند حریف توانست نبض کار را در دست بگیرد و در نهایت با نتیجه ۲۵ بر ۱۵ از سد ملی پوشان کشورمان عبور کند و ۳ بر صفر به پیروزی برسد. این مدال نقره، نخستین مدال بین المللی رسمی والیبال ایران پس از ۵۶ سال بود.

1735634

۲۱:۲۵: ست دوم مسابقه نیز با برتری ترکیه ای ها همراه بود و آنها توانستند ملی پوشان کشورمان را ۲۵ بر ۱۴ شکست داده و در آستانه قهرمانی قرار بگیرند.

۲۱:۰۱: بانوان والیبالیست کشورمان در فینال بازی ها در مقابل ترکیه ای قرار گرفتند که در دور گروهی نیز با نتیجه ۳ بر صفر مغلوب آن شده بودند. 
ترکیه ای ها در ست نخست بهتر کار کردند و توانستند با نتیجه ۲۵ بر ۱۶ به برتری برسند.

1735606

۱۹:۲۳: والیبال مردان ایران قهرمان شد. ملی پوشان کشورمان ست چهارم را از همان ابتدا با قدرت شروع کردند و برخلاف دو ست قبلی، فرصت عرض اندام به حریف ندادند و در نهایت با نتیجه ۲۵ بر ۱۴ به پیروزی رسیدند و مانند تمام ادوار قبلی این بازی ها، مدال طلا را کسب کردند.

1735586

۱۸:۵۸: ست سوم مسابقه بسیار حساس و نفسگیر دنبال شد و کامرونی ها توانستند با چند دفاع پیاپی فاصله زیادی را ایجاد کنند اما تعویض های کادر فنی و عملکرد خوب ملی پوشان کشورمان باعث شد تا بتوانند به بازی برگردند و با نتیجه ۲۵ بر ۲۳ به پیروزی برسند و تیم ایران ۲ بر ۱ جلو بیفتد.

۱۸:۲۸: در ست دوم مسابقه، کامرونی ها شانه به شانه والیبالیست های کشورمان پیش می آمدند اما از اواسط این ست توانستند از ناهماهنگی و عدم تمرکز ملی پوشان ایران استفاده کنند و از تیم ایران پیش افتاده و در نهایت ۲۵ بر ۱۸ به پیروزی برسند تا نتیجه ۱ بر ۱ مساوی شود.

۱۷:۵۹: مردان والیبالیست کشورمان در دیدار فینال در مقابل کامرون قرار گرفتند که ست نخست را با فاصله بسیار زیاد و با نتیجه ۲۵ بر ۱۶ از آن خود کردند.


* تنیس روی میز
رقابت های بخش تیمی پارا تنیس روی میز امروز پیگیری خواهد شد تا تکلیف مدال های این بخش مشخص شود.

۱۸:۳۴: سه نقره دیگر برای پارا تنیس روی میز به دست آمد. تیم امین صادقیان و حمیدرضا شیخ زاده در کلاس ۴ مردان، تیم مهدی معصومی و جواد فولادی در کلاس ۵ مردان و تیم فاطمه محمدی و فاطمه اعتصامی نیا در کلاس ادغامی ۹ و ۱۰ زنان به مدال نقره رسیدند تا پارا تنیس روی میز ایران با ۴ نقره و ۵ برنز و مجموع ۹ مدال به کار خود پایان دهد.

1735568

* بسکتبال ۳ نفره
بانوان بسکتبالیست کشورمان در آخرین دیدار خود در مرحله گروهی، امشب به مصاف گامبیا خواهند رفت تا شاید بتوانند با پیروزی در این مسابقه به مرحله بعدی راه پیدا کنند.

۲۲:۴۳: با توجه به پیروزی تیم سنگال مقابل ترکمنستان، تیم بسکتبال ۳ نفره بانوان کشورمان به دلیل تفاضل گل بهتر در رتبه دوم گروه D قرار گرفت و راهی مرحله یک چهارم نهایی شد.

۲۲:۱۲: تیم بسکتبال ۳ نفره بانوان ایران در آخرین دیدار خود در مرحله گروهی به مصاف گامبیا رفتند که با ارائه نمایشی قدرتمند توانستند حریف آفریقایی خود را ۲۱ بر ۶ شکست داده و به نخستین پیروزی خود در این بازی ها برسند.

دیدگاه‌ها