کد خبر : 1838428 | 24 مرداد 1401 ساعت 13:54 | 14K بازدید | 7 دیدگاه

می‌خواهیم از همه داوران در هفته‌های ابتدایی استفاده کنیم؛

هشدار افشاریان به کارشناسان داوری: حذف می‌شوید!

رئیس کمیته داوران فدراسیون فوتبال می‌گوید داوران یا ناظران فعالی که قصد کارشناسی دارند نمی‌توانند با فدراسیون فوتبال همکاری کنند.

هشدار افشاریان به کارشناسان داوری: حذف می‌شوید!

خداداد افشاریان رئیس کمیته داوران در گفتگویی با "ورزش سه" درباره کارشناسی برخی از داوران و ناظران داوری فعال روی صحنه‌های مسابقات لیگ‌های مختلف اینطور با تاکید حرف‌هایش را آغاز کرد: ناظران و داورانی که فعال هستند گاها دیده شده که در فضا مجازی یا دیگر فضاها به تحلیل قضاوت داوران پرداخته‌اند که این امر با توجه به قوانین کنفدراسیون فوتبال آسیا و آئین  نامه کمیته داوران فدراسیون فوتبال ممنوع است. خواهش من از این عزیزان این است از این کار پرهیز کنند و چنانچه عزیزی بخواهد این کار را انجام دهد، با نهایت احترام کنار ما نخواهد بود.
او سپس درباره کلاس پیش فصلی که این روزها توسط کمیته داوران در جریان است، توضیح داد: این کلاس پیش فصل داوران است و عملا عده‌ای از داوران لیگ دو هم در کلاس هستند. کسانی که تست‌ها را پاس نمی‌کنند اردو را ترک می‌کنند. درنهایت داورانی که آزمون‌های کتبی را پشت سر می‌گذارند با صلاحدید کمیته داوران با توجه به استانداردهای لیگ یک و دو به این مسابقات اضافه می‌شوند. نکته حائز اهمیت اینکه داورانی که تست‌ها را در این مرحله پاس نکنند تا نیم فصل دیگر در خدمت آنها نخواهیم بود.
از افشاریان درباره تغییر تمامی داوران هفته اول رقابت‌های لیگ برتر و دلیل این اتفاق پرسیدیم که او در واکنش به این سوال بیان کرد: ما فصل را تمام کردیم و چون بچه‌ها  در استراحت بودند در تلاش هستیم تا از همه آنها استفاده کنیم. تا حالا مشکلی خاصی پیدا نکردیم و به تشخیص خودمان داورانی که هفته اول بودند را در هفته دوم استفاده نکردیم.
رئیس کمیته داوران فدراسیون فوتبال درمورد اینکه سال گذشته گستره زیادی از داوران در لیگ برتر قضاوت کردند و انتقادات زیادی به این موضوع وجود داشت، عنوان کرد: نه چون دوستان مردود شدند عملا شاید داور در لیگ برتر کم هم داشته باشیم. 54 نفر در آن تست رد شدند و عملا ما داور کم هم داریم. وگرنه هیچ مشکلی نیست و دوست داریم در هفته‌های ابتدایی همه را به کار بگیریم.

دیدگاه‌ها