کد خبر : 1838447 | 24 مرداد 1401 ساعت 15:47 | 22.3K بازدید | 10 دیدگاه

صادقی و رفیعی؟ هفته پنجم مشخص می‌شود!

اصلانیان: پاکدل، عبدی و تمیروف فقط 20 دقیقه!

مهاجم اسبق تیم فوتبال پرسپولیس معتقد است با وجود جذب لوکادیا، این تیم همچنان نیاز به مهاجم جدید دارد.

اصلانیان: پاکدل، عبدی و تمیروف فقط 20 دقیقه!

به گزارش "ورزش سه"، امیرحسین اصلانیان که در اوایل دهه هشتاد با نظر علی پروین به پرسپولیس پیوست و دوره نسبتا خوبی را هم در این تیم پشت سر گذاشت، پس از پایان هفته اول لیگ برتر در گفت‌وگو با خبرنگار ما درباره تقابل سرخپوشان با ذوب آهن صحبت کرد و نظرات خود را درباره وضعیت خط حمله این تیم بیان کرد.

* ابزار گلزنی به ذوب آهن را نداشتیم
اصلانیان در ابتدا درباره عملکرد پرسپولیس مقابل ذوب آهن گفت: اولین بازی ها بعد از دوران بدنسازی، برای همه تیم ها سخت است و از طرفی بازی در بیرون از خانه هم یک فشار مضاعف ایجاد می‌کند. مشکل دیگری که پرسپولیس در زمین داشت و مانع از کسب سه امتیاز شد، این بود که ما هنوز مهاجم درجه یکی در تیم نداریم؛ در این بازی دیدیم تیم تا یک سوم خط دفاعی حریف عملکرد خوبی داشت اما بیشتر از آن کارایی نداشت چون ابزار لازم در اختیار نبود. امیدوارم بازیکنی که جذب شده از لحاظ بدنی آماده باشد و در‌ پازل تیم قرار بگیرد تا در‌ بازی های بعد بتوانیم از او استفاده کنیم.

* بازی با ذوب آهن کیفیت بالایی نداشت
پیشکسوت پرسپولیس با انتقاد از کیفیت توپ های لیگ برتر گفت: پرسپولیس در بازی با ذوب آهن، کاملا سوار بازی بود ولی علاوه بر اینکه بازی خارج از خانه بود، هم‌ چمن ورزشگاه مشکل داشت و هم به نظر می‌رسد توپ های مورد استفاده در لیگ استاندارد نیستند و به پای بازیکنان گیر می‌کنند؛ در طول این مسابقه بیش از ده بار زمانی که گولسیانی قصد استپ داشت، توپ به پایش گیر کرد. همه این موارد باعث شد تا بازی از کیفیت لازم برخوردار نباشد. از طرفی در ۳۰ دقیقه پایانی بازی حریف با یک یار کمتر، به دفاع مطلق پرداخت و فکر می‌کنم با این شرایط یک امتیاز هم در خارج از خانه بد نبود.

* مهاجمان باید مثل طارمی در موقعیت قرار بگیرند
مهاجم اسبق پرسپولیس سپس با اشاره به لزوم تغذيه مهاجمان از خط هافبک گفت: این موضوع را در نظر بگیریم که اگر لوکادیا در‌ بهترین شرایط بدنی باشد، ما باید او را در بهترین موقعیت گل قرار بدهیم؛ پس ما باید به یک خط عقب تر برگردیم و ببینیم بازیکنانی که در کمربند خط میانی بازی می‌کنند، چه تعداد پاس بی ارزش و در عرض می‌دهند و چه تعداد پاس در عمق که بتوانند فوروارد را در موقعیت گل قرار بدهند. این دو مسئله مکمل هم هستند که کادرفنی باید در تمرینات مرور کند. باید برای فوروارد موقعیت خلق شود تا او استفاده کند. زمانی که مهدی طارمی در پرسپولیس بود در یک بازی حداقل چهار موقعیت خراب می‌کرد و گل هم می‌زد؛ این نشان دهنده این موضوع بود که تیم در پروسه خوبی قرار داشت و برای مهاجم موقعیت ایجاد می‌شد.

* صادقی و رفیعی؟ هفته پنجم مشخص می‌شود!
او درباره عملکرد سروش رفیعی و سعید صادقی و اینکه آیا این بازیکنان توانایی لازم برای موقعیت سازی را دارند یا خیر عنوان کرد: در سه بازی ابتدایی لیگ نمی‌توانیم عیار بازیکنان را محک بزنیم چون بازیکنان بعد از دوران بدنسازی در لاکتیک هستند. خط هافبک پرسپولیس برابر ذوب آهن پاس های در عرض زیادی داشت اما ممکن است دلیل این اتفاق، ترس از لو رفتن توپ باشد که در ذهن بازیکنان وجود دارد. این بازیکنان باید در تیم جا بیفتند و از هفته پنجم به بعد ما می‌توانیم آنها را در بهترین شرایط بسنجیم. در‌ مجموع بازیکنانی که در آن پوزیشن قرار می‌گیرند باید رو به جلو بازی کنند؛ اگر ما در خط میانی یک در مقابل یک را رد بکنیم، می‌توانیم فوروارد ها را در موقعیت گل قرار بدهیم.

* عبدی، پاکدل و تمیروف؟ آنها به درد ۲۰ دقیقه پایانی می‌خورند
از اصلانیان درباره عملکرد سه مهاجم فعلی پرسپولیس سوال کردیم که او در پاسخ گفت: از نظر کمی و کیفی عبدی، تمیروف و پاکدل سال گذشته خودشان را نشان دادند؛ آنها می‌توانستند موقعیت های زیادی را تبدیل به گل کنند تا پرسپولیس در‌کورس قهرمانی، در رقابت نزدیکی با استقلال قرار بگیرد اما متاسفانه این اتفاق نیفتاد. از نظر من این سه بازیکن فقط در ۲۰ دقیقه پایانی و به عنوان تعویضی می‌توانند به پرسپولیس کمک کنند؛ متاسفانه این بازیکنان تا الان نتوانسته‌اند کیفیتی که برای بازی در تیم بزرگی مثل پرسپولیس لازم است، نشان بدهند. البته تجربه می‌گوید اگر یک بازیکن درجه یک در‌ پستت وجود داشته باشد، ناخودآگاه رو به بهبودی می‌روی و من امیدوارم بازیکن جدید بتواند به بچه ها کمک کند.

* برای گلزنی به مهاجم سرزن نیاز داریم
پیشکسوت پرسپولیس با اشاره به عملکرد این تیم در فصل نقل و انتقالات بیان کرد: پرسپولیس نقل و انتقالات خود را خوب و سریع شروع کرد ولی متاسفانه در مقطعی که احتیاج به جذب دو مهاجم که یکی از آنها سرزن باشد و همچنین یک بازیکن در خط میانی و پشت فوروارد که تکنیکی باشد و بتواند یار مستقیم خودش را بردارد، داشتیم، این اتفاق رخ نداد. اگر به بازی با ذوب آهن نگاه کنید در تمام ارسال ها، غیر از یک ضربه سر که عبدی زد، تمام سرها را مدافعان تیم ذوب آهن زدند و ما یک مهاجم بلندزن در خط حمله نداشتیم؛ این نیاز مبرم یک تیم برای رسیدن به گل است. امیدوارم که در ادامه راه بتوانند طوری مدیریت کنند که یک مهاجم سرزن هم جذب شود.

* یک مهاجم دیگر جذب کنید
اصلانیان با تاکید بر لزوم جذب یک مهاجم دیگر ادامه داد: باید به مرور زمان ببینیم لوکادیا در چه شرایطی قرار دارد اما احساس من این است که اگر بودجه باشگاه اجازه بدهد، لازم است یک مهاجم دیگر هم جذب بشود. متاسفانه ما همیشه از نظر مالی در جذب بازیکن مشکل داریم و نمی‌دانم چه زمانی قرار است این مشکلات حل شود.

* مدعیان لیگ جدید؛ سپاهان، استقلال، پرسپولیس و فولاد!
او در پایان از چهار تیم به عنوان مدعیان لیگ بیست و دوم یاد کرد و گفت: سپاهان، استقلال، پرسپولیس و فولاد یارگیری خوبی داشته‌اند و توانسته‌اند نقاط ضعف خود را برطرف کنند و باقی مسائل به دید فنی مربیان بستگی دارد که بتوانند خود را در کورس نشان بدهند. این چهار تیم از ابتدای لیگ می‌توانند مدعی باشند.

دیدگاه‌ها