کد خبر : 1838715 | 26 مرداد 1401 ساعت 01:06 | 8.1K بازدید | 1 دیدگاه

مردم از این تیم قهرمانی آسیا می‌خواهند؛

حسن‌زاده: جوان‌گرایی نباید احساسی باشد

پیشکسوت فوتسال ایران می‌گوید کادر فنی تیم ملی نباید احساسی دست به جوان‌گرایی بزند، چراکه هدف اصلی قهرمانی آسیا است.

حسن‌زاده: جوان‌گرایی نباید احساسی باشد

به گزارش "ورزش سه"، محسن حسن‌زاده درباره شرایط لیگ برتر فوتسال ایران در فصل جاری عنوان کرد: با توجه به اینکه طبق برنامه تعیین شده از طرف سازمان لیگ، مسابقات در موعد مقرر شروع شد و تیم‌ها فرصت کافی برای جذب بازیکن و آماده‌سازی داشتند، بیشتر تیم‌ها با شرایط بهتری وارد لیگ برتر شدند و تقریبا روند قابل پیش‌بینی را طی کردند.

او ادامه داد: حضور این تیم‌ها در بالای جدول لیگ برتر فوتسال دور از انتظار نبود. پیش‌بینی می‌شد با توجه به پخش شدن بازیکن‌ها در تمام تیم‌ها و اینکه دو تیم خوب از لیگ یک به لیگ برتر صعود کردند، امسال لیگ یک خوبی را شاهد هستیم که بعید می‌دانم مثل سال گذشته اختلاف بیش از ۲۰ امتیاز بین پنج تیم بالای جدول با سایر تیم‌ها ایجاد شود.

سرمربی سابق سن‌ایچ ساوه و فرش‌آرا مشهد یادآور شد: به نظرم بعد از تعطیلات و به ویژه در نیم‌فصل دوم رقابت‌های جذاب‌تری شاهد خواهیم بود و تیم‌ها با تجدید قوای بیشتری کار خواهند کرد.

1731089

این پیشکسوت فوتسال ایران در خصوص شرایط تیم ملی عنوان کرد: از زمانی که کادر فنی جدید در راس تیم ملی حضور پیدا کردند، برنامه‌ها و صحبت‌های زیادی را داشتند که می‌توانیم در آینده نسبت به آنها نقد داشته باشیم، اما عمده برنامه و هدف‌گذاری آنها بحث جوان‌گرایی بوده که باید عرض کنم برای رقم خوردن این اتفاق (جوان‌گرایی)، نیاز به برنامه اصولی و زمان کافی است که اساسا فلسفه تشکیل تیم‌های پایه و تیم ملی ب به خاطر همین امر است.

حسن‌زاده تصریح کرد: فرآیند جوان‌گرایی به این شکل است که از تیم‌های پایه، کار به طور اساسی شروع شود و تیم ملی بزرگسالان نیز به مرور زمان از این بازیکنان مستعد بهره ببرد، چراکه تیم فوتسال بزرگسالان اعتبار و ویترین فوتسال یک کشور است؛ آن هم تیمی مثل ایران که توانست به مقام سوم جهان برسد و همواره قهرمان آسیا بوده و هواداران چنین انتظاری دارند.

این مربی باسابقه فوتسال ایران تاکید کرد: وقتی جوان‌گرایی احساسی، غیر منطقی و بدون برنامه و زیر ساخت باشد، ممکن است عواقب خطرناکی داشته باشد که همانا خدشه‌دار شدن اعتبار فوتسال ایران خواهد بود که این مسئله خواسته جامعه فوتسال و هواداران نیست، چراکه توقع و مطالبه مردم، قهرمانی آسیا توسط تیم ملی ایران است که خواسته به جا و منطقی هم هست و نباید آن را کتمان کنیم. در ضمن باید توجه کرد تیمی که داعیه حضور در فینال جام جهانی را دارد، نباید برای قهرمانی در آسیا دغدغه داشته باشد.

دیدگاه‌ها