کد خبر : 1838717 | 25 مرداد 1401 ساعت 22:30 | 8.5K بازدید | 0 دیدگاه

یک طلا و ۳ برنز ایران در ۵ وزن نخست

یاری قهرمان کشتی آزاد جوانان جهان شد

آزادکاران ایران در ۵ وزن نخست قهرمانی جوانان جهان صاحب یک مدال طلا و ۳ برنز شدند.

یاری قهرمان کشتی آزاد جوانان جهان شد

به گزارش ورزش سه و به نقل از ایسنا، در پایان رقابت های ۵ وزن نخست کشتی آزاد قهرمانی جوانان جهان در بلغارستان، سبحان یاری در وزن ۷۹ کیلوگرم صاحب مدال طلا شد و محمدنژاد جوان در ۵۷، حسین محمدآقایی در ۷۰ و امیرعلی آذرپیرا در وزن ۹۷ کیلوگرم نیز صاحب مدال برنز شدند.

سبحان یاری نماینده وزن ۷۹ کیلوگرم ایران، در دیدار نهایی این رقابت ها مقابل موشق مکرتچیان از ارمنستان با نتیجه ۵ بر صفر به برتری رسید و صاحب مدال طلا شد.

یاری پیش از این در دور مقدماتی که روز گذشته دوشنبه برگزار شد، پس از استراحت در دور نخست، 6 بر 1 از سد برایدیو تامپسون از آمریکا گذشت. وی در دور بعد و در مرحله یک چهارم نهایی نیز با نتیجه 8 بر صفر اویج بکایر از ترکیه را مغلوب کرد و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. یاری در نیمه نهایی نیز با نتیجه 9 بر 6 از سد اوتاری آدیشویلی از گرجستان گذشت و به دیدار فینال راه یافت.

در وزن 57 کیلوگرم احمد محمدنژاد جوان در دیدار رده بندی مقابل لوکا گوینجیلیا از گرجستان به روی تشک رفت و در پایان با نتیجه ۱۱ بر صفر به پیروزی رسید و صاحب مدال برنز شد.

محمدنژاد جوان پیش از این در دور مقدماتی در دور نخست با نتیجه 5 بر صفر سیمون پیرودو از ایتالیا را مغلوب کرد اما در دور بعد با نتیجه 7 بر 5 مغلوب جوری وولک از آمریکا شد و با توجه به حضور حریفش در دیدار فینال به گروه بازنده ها رفت. وی در این گروه مقابل عزیزبک نایموف از ازبکستان ۱۱ بر صفر پیروز شد و به رده بندی رسید.

در وزن 70 کیلوگرم حسین محمد آقایی در دیدار رده بندی مقابل هایک پاپیکیان از ارمنستان با نتیجه ۵ بر ۲ به پیروزی رسید و صاحب مدال برنز شد.
محمدآقایی پیش از این در دور نخست با نتیجه 3 بر 1 بگیجان کولداشیف از ازبکستان را مغلوب کرد. وی در دور دوم با نتیجه 14 بر 4 مارسل ناگی از مجارستان را مغلوب کرد و راهی مرحله یک‌چهارم نهایی شد اما در این مرحله با نتیجه 9 بر 7 مغلوب میشل مسنبرینک از آمریکا شد و با توجه حضور این کشتی گیر در دیدار پایانی، به گروه بازنده ها رفت. محمدآقایی در این مرحله مقابل کانات کریمبکوف از قرقیزستان ۱۲ بر ۲ پیروز شد و به دیدار رده بندی راه یافت.

اما در وزن 97 کیلوگرم امیرعلی آذرپیرا آخرین نماینده ایران در ۵ وزن نخست این رقابت ها بود که در دیدار رده بندی برابر دیوید چدلیدزه از اوکراین با نتیجه ۵ بر یک به برتری رسید و سومین مدال برنز ایران در ۵ وزن نخست را از آن خود کرد.
آذرپیرا پیش از این در دور نخست با نتیجه 11 بر صفر تویوکی هامادا از ژاپن را مغلوب کرد. وی در دور بعد و در مرحله یک‌چهارم نهایی با نتیجه 10 بر صفر زلیم خان موسیخانوف از قزاقستان را از پیش رو برداشت و راهی مرحله نیمه نهایی شد اما در این مرحله با نتیجه 6 بر 4 مغلوب ریفات گیداک از ترکیه شد و به دیدار رده بندی رفت.

محمدرضا شاکری آزادکار وزن ۶۵ کیلوگرم ایران دیگر نماینده ایران در ۵ وزن نخست بود که روز گذشته پس از استراحت در دور اول، در دور دوم با نتیجه 14 بر 3 موحامد بکتمیروف از اتریش را مغلوب کرد اما در دور بعد و در مرحله یک چهارم نهایی با نتیجه 6 بر 5 مغلوب روبرت کورنلا از آمریکا شد و با توجه به شکست این کشتی گیر در مرحله نیمه نهایی، از دور مسابقات حذف شد.

دیدگاه‌ها