کد خبر : 1838935 | 27 مرداد 1401 ساعت 21:51 | 49.1K بازدید | 3 دیدگاه

حسرت كاراته كاها در فينال و طلايى شدن تيروكمان؛

پايان روز دهم در قونيه؛ طلاهاى ايران به ٤٠ نرسيد

دهمين و آخرين روز بازى هاى كشورهاى اسلامى براى ايران با يك طلا، ٣ نقره و ٢ برنز همراه بود.

پايان روز دهم در قونيه؛ طلاهاى ايران به ٤٠ نرسيد

به گزارش "ورزش سه"، دهمین و آخرین روز پنجمین دوره بازی‌های همبستگی کشورهای اسلامی در قونیه ترکیه در شرایطی برگزار شد که تنها مسابقات ۳ رشته تیراندازی با کمان، کاراته و کیک بوکسینگ باقی مانده بود و ترکیه میزبان نیز با ۱۳۰ مدال طلا قهرمانی خود را قطعی کرده بود. همچنین ازبکستان با ۴۶ مدال طلا در رتبه دوم قرار داشت و کاروان کشورمان که در چند روز گذشته مدال های نقره متعددی به دست آورده بود، با ۳۸ مدال طلا، ۴۱ نقره و ۴۵ برنز، جایگاه سوم را به خود اختصاص داد.  
ورزشکاران کشورمان در روز پایانی رقابت ها در دو رشته کاراته و تیراندازی با کمان به مصاف حریفان خود رفتند که ۱ مدال طلا، ۳ نقره و ۲ برنز کسب کردند تا کاروان ایران با ۳۹ مدال طلا، ۴۴ نقره، ۴۷ مدال برنز و مجموع ۱۳۰ مدال در رتبه سوم قرار بگیرد. البته سایت بازی ها تعداد مدال های برنز ایران را ۵۰ تا حساب کرده و ۳ مدال برنز را به نام آیدین علیاری، سمیه مصطفوی و فاطمه اعتصامی نیا ثبت کرده که هیچ کدام از آنها از سوی فدراسیون های مربوطه اطلاع رسانی نشده است.
کاروان پیامبر اعظم(ص) به مانند دوره گذشته در باکو ۳۹ مدال طلا کسب کرد اما تعداد بیشتر مدال های نقره باعث شد تا بازی های ۲۰۲۱ قونیه، بهترین عملکرد ایران در تمام ادوار برگزاری این مسابقات باشد.

*کاراته
۱۲:۴۹: در دور اول کاتای تیمی مردان، تیم ایران با امتیاز ۲۳.۴۰ در رتبه چهارم گروه خود قرار گرفت و راهی دور بعد شد.

1736250

۱۲:۵۷: در دور دوم رقابت های کاتای تیمی مردان، تیم ایران امتیاز ۲۳.۶۰ را به ثبت رساند تا با قرار گرفتن در رتبه سوم گروه خود، به دیدار رده بندی راه پیدا کند.
۱۳:۵۳: مهدی خدابخشی در نخستین مبارزه خود در وزن منفی ۸۴ کیلوگرم کومیته مردان، مقابل محمدو دیوپ از سنگال با نتیجه ۲ بر ۲ و به دلیل کسب اولین امتیاز به پیروزی رسید و راهی دور بعد شد.

1736277

۱۴:۵۷: در وزن منفی ۸۴ کیلوگرم کومیته مردان، مهدی خدابخشی برابر بیباریس ژانگبیر از قزاقستان با نتیجه ۲ بر ۲ و در هانتی شکست خورد.
۱۵:۱۷: با توجه به شکست کاراته کای قزاقستانی مقابل حریفی از اردن، خدابخشی از دور رقابت های کمیته منفی ۸۴ کیلوگرم آقایان کنار رفت.
۱۵:۲۲: مبینا حیدری در اولین دیدار خود در وزن منفی ۶۸ کیلوگرم کومیته زنان، با نتیجه ۲ بر ۱ از سد بینتا دیوپ از سنگال گذشت و راهی دور بعد شد.

1736292

۱۵:۴۰: در دور نخست وزن مثبت ۶۸ کیلوگرم کومیته بانوان، لیلا برجعلی موفق شد اولگا مالتسوا از قرقیزستان را ۴ بر صفر شکست داده و به دور بعد صعود کند.
۱۶:۰۳: مبینا حیدری در دومین مبارزه خود در وزن منفی ۶۸ کیلوگرم کومیته زنان نیز توانست کریمه مکاوی از الجزایر را ۱ بر صفر مغلوب کرده و به دور بعد صعود کند.
۱۶:۱۹: در وزن مثبت ۶۸ کیلوگرم کومیته بانوان، لیلا برجعلی در مقابل فریده علیوا از آذربایجان قرار گرفت که پس از تساوی ۴ بر ۴، به دلیل گرفتن اولین امتیاز، پیروز شد و به مرحله بعد راه پیدا کرد.
۱۶:۳۳: در دور اول وزن مثبت ۸۴ کیلوگرم کومیته مردان، مجید نیکوهمت با نتیجه ۲ بر صفر مغلوب آسمان قربانلی از آذربایجان شد.
۱۶:۳۶: حیدری به فینال رسید. در مرحله نیمه نهایی کومیته وزن منفی ۶۸ کیلوگرم بانوان، مبینا حیدری با نتیجه ۸ بر ۳ بر ادا التمور از ترکیه و قهرمان اروپا غلبه کرد تا با رسیدن به دیدار پایانی، نشان نقره خود را مسجل کند.

1736322

1736323۱۷:۰۸: در دیدار نیمه پایانی وزن مثبت ۶۸ کیلوگرم کومیته بانوان، لیلا برجعلی به مصاف ملتم هوکا اوغلو ترکیه ای و قهرمان اروپا رفت که در پایان یک مسابقه حساس و نفس گیر با نتیجه ۷ بر ۶ شکست خورد و به دیدار رده بندی راه پیدا کرد.

۱۸:۱۵: با توجه به صعود نماینده آذربایجان به دیدار فینال، مجید نیکوهمت راهی مرحله شانس مجدد وزن مثبت ۸۴ کیلوگرم کومیته مردان شد.
۱۸:۲۶: صادقی به مدال نقره دست پیدا کرد. در مسابقه فینال کاتای انفرادی زنان، فاطمه صادقی در مقابل دل آرا بوزان ترکیه ای و نفر پنجم المپیک توکیو قرار گرفت که با نتیجه ۲۵.۷۴ بر ۲۵.۱۴ مغلوب شد و مدال نقره بازی ها را به دست آورد.

1736366
1736368


۱۸:۵۵: کاتای تیمی مردان برنز گرفت. در دیدار رده بندی کاتای تیمی مردان، تیم ایران با غلبه بر الجزایر به مدال برنز دست پیدا کرد.
1736367

۲۰:۱۲: حیدری هم به طلا نرسید. در دیدار فینال وزن منفی ۶۸ کیلوگرم کومیته بانوان، مبینا حیدری با نتیجه ۲ بر ۱ مغلوب ایرینا زارتسکا، قهرمان جهان و نایب قهرمان المپیک از آذربایجان، شد تا تعداد مدال های طلای کاروان ایران روی عدد ۳۹ بماند و کاراته ایران هم هیچ مدال طلایی در قونیه نگیرد.
۲۰:۳۸: در مسابقه رده بندی وزن مثبت ۸۴ کیلوگرم کومیته مردان، مجید نیکوهمت بانتیجه ۴ بر ۱ مقابل حسین دایخی از الجزایر شکست خورد و دستش از رسیدن به مدال کوتاه ماند.

1736419
۲۰:۵۷: آخرین مدال ایران را برجعلی به دست آورد. در دیدار رده بندی وزن مثبت ۶۸ کیلوگرم کومیته بانوان، لیلا برجعلی موفق شد با نتیجه ۳ بر ۱ استلا اوگاندوآ از کامرون را شکست دهد و به مدال برنز بازی ها دست پیدا کند.

17364181736420

*تیراندازی با کمان
۱۱:۳۶: صادقی فینالیست شد. فاطمه صادقی در دور دوم کاتای انفرادی زنان نیز با ثبت امتیاز ۲۴.۸۰ صدرنشین گروه خود شد و به دیدار فینال صعود کرد.

1736231
1736232

۱۱:۵۶: پالیزبان به مدال نقره رسید. در مسابقه پایانی کامپوند انفرادی مردان، محمدصالح پالیزبان به مصاف مُهد جویدی از مالزی رفت که در پایان با نتیجه ۱۴۸ بر ۱۳۷ شکست خورد و به مدال نقره دست پیدا کرد.

1736241

دیدگاه‌ها