کد خبر : 1839074 | 27 مرداد 1401 ساعت 22:42 | 34.5K بازدید | 10 دیدگاه

کامبک آبی‌ها با تغییر سیستم ریکاردو

استقلال و تغییراتی برای فتح سن‌سیروس

ساپینتو پس از گذشت ۳ نیمه ناموفق با آرایش ۳-۴-۳ بالاخره تسلیم شد و تغییر سیستم داد.

استقلال و تغییراتی برای فتح سن‌سیروس

به گزارش "ورزش سه"، استقلال در هفته نخست و در ورزشگاه آزادی با ۲ گل مغلوب سپاهان شد و نمایش خوبی از خود ارائه نکرد.

پیش از بازی با ملوان انتظار می‌رفت اگر تغییر سیستمی هم در کار نیست حداقل نفرات خط دفاعی تغییر کنند اما ساپینتو باز هم سیلوا و چشمی را همزمان در دفاع ۳ نفره قرار داد. کندی چشمی و سیلوا سرعت خط دفاعی را پایین می‌آورد و باعث می‌شود خط دفاعی یک خط پایین‌تر قرار بگیرد و بین خط هافبک و خط دفاعی فاصله زیادی ایجاد شود. فاصله‌ای که می‌توان روی گل سلمانی در بازی با سپاهان و گل بازگیر در بازی امشب به وضوح مشاهده کرد.

1736474

انتخاب عجیب ساپینتو در این بازی سعید مهری به عنوان زوج مهدی‌پور بود. شماره ۹ و ۸ استقلال هیچ شناخت مناسبی از یکدیگر نداشتند و عملا در نیمه اول خط هافبک خنثی شده بود. شهباززاده نکته بعدی پازل ساپینتو بود. مجیدی از بازیکنی مثل ژستد استفاده می‌کرد تا نبردهای هوایی را به نفع تیمش تغییر دهد؛ این درحالیست که سجاد شکل بازی متفاوتی دارد.

اما بالاخره در نیمه دوم بازی با ملوان ساپینتو تسلیم شد و آرایش ۳-۳-۴ را جایگزین کرد و با ورود یک مدافع چپ کلاسیک، آبی‌ها جان تازه‌ای گرفتند. جلالی به جای سلمانی آمد و عملکرد مناسبی داشت اما تعویض‌های بعدی ساپینتو بیش از قبل به پیروزی تیم کمک کردند. 
رضاوند به جای مهری به زمین آمد و برخلاف انتظار، نمایش خوبی ارائه کرد و تسلط خط میانی را بالا برد. چشمی در پست تخصصی خود یعنی هافبک دفاعی عملکرد بهتری داشت و زوج سیلوا و غلامی کم اشتباه ظاهر شدند.

1736477
- استقلال هر دو بازی ابتدایی لیگ را با آرایش پایه ۱-۲-۴-۳ شروع کرد. ساپینتو پس از شکست در هفته اول مقابل سپاهان و شکست در نیمه اول مقابل ملوان تصمیم به تغییر سیستم گرفت و با آرایش ۳-۳-۴ در نیمه دوم استقلال را به برتری سه بر یک رساند.

البته مهمترین تعویض خروج شهباززاده و بازگشت مجدد قایدی بود که  پل پیروزی استقلالی‌ها شد. قایدی همان بازیکنی‌ است که می‌تواند هر سرمربی‌ای را نجات دهد و نقش منجی را ایفا کند.

بالاخره استقلال برد اما نه با سیستمی که فرهاد مجیدی در این تیم بنا کرده بود بلکه با آرایشی به پیروزی رسید که ساپینتو تخصص بهتری در اجرای آن داشت.

1736486

دیدگاه‌ها