کد خبر : 1840642 | 05 شهریور 1401 ساعت 18:27 | 14.1K بازدید | 1 دیدگاه

ديگر نمى‌توانستم وزن كم كنم

یزدانی: با كاپيتانى حسن همه پر از انگيزه ايم

نایب قهرمان کشتی جهان در سال 2021 مى‌گويد با آناليز رقبا به دنبال مدال خوشرنگ‌ترى در وزن جديد است.

یزدانی: با كاپيتانى حسن همه پر از انگيزه ايم

به گزارش ورزش سه، امیرمحمد یزدانی که میهمان برنامه امروز دایره طلایی بود، در مورد اینکه به نظر بعد از کسب مدال جهانی، خیلی پخته‌تر از قبل رفتار می‌کند، گفت: آدم بعداز آنکه مدال می‌گیرد باید رفتار حرفه‌ای‌تر داشته باشد. من از قهرمانان بزرگ‌مان الگو گرفتم و آقا شدم! (با خنده)

براى 65 كيلو بايد خيلى وزن كم مى‌كردم
وی در مورد تغییر وزنش که به نوعی فصلی جدید در دوران قهرمانی اوست، عنوان کرد: بعد از جهانی اسلو تصمیمم برای تغییر وزن جدی بود چون وزن زیادی برای 65 کیلو کم می‌کردم و اگر می‌خواستم دوباره به این شرایط ادامه دهم، شرایط سخت می‌شد که با مشورت مربیان در لیگ، دو کشتی در 70 کیلو گرفتم و بعد هم چرخه اعلام شد و طبق آن پیش رفتم. از مسابقات قهرمان کشوری تا جام تختی سه مسابقه گرفتم که در آخر نفر اول 70 کیلو شدم.

خدا را شكر در وزن جديد هم نفر اول ايران شدم
وی که در فاصله مسابقات قهرمان کشوری تا جام تختی در جام یاشاردوغو نیز قهرمان شد، در این خصوص گفت: یاشاردوغو اولین تورنمنت رنکینگ‌دار بعد از جهانی بود که سطحی خیلی بالایی داشت و کشتی‌گیران خوبی در آن شرکت کرده بودند. من با دو تا قهرمان دنیا کشتی گرفتم و آنجا اول شدم و این باعث خودباوری بیشترم در وزن جدید شد که در این وزن می‌توانم کشتی‌گیر موفقی شوم. خدا را شکر می‌کنم که امروز نفر اول 70 کیلو هستم و تمام تلاشم را می‌کنم که بهترین نتیجه را در جهانی بگیرم.

با كوه و سينما رفتن حال و هوايمان عوض مى‌شود
وی که همراه با محمد نخودی، حسن یزدانی و امیرحسین زارع در روز اول مسابقات جهانی (24 شهریور) روی تشک خواهد رفت، با اشاره به آنالیز حریفان در اردوی تیم ملی، عنوان کرد: آنالیز  بحث مهم در کشتی ماست و ما را جلوتر می‌برد چون حریفان را کامل می‌‌شناسیم و با شناخت به مصاف آنها می‌رویم. سعی می‌کنیم تمام نکاتی که علی مدهنی و مربیان تیم ملی می‌گویند را در کشتی خود پیاده کنیم. بحث دوم مسائل روحی و روانی ما است. اردوهای‌مان بین 10 تا 15 روز است و با توجه به اینکه امکان خروج از اردو را نداریم، بچه‌ها شرایط‌شان سخت می‌شود اما تفریحاتی مثل کوه، سینما، رستوران و... برای بچه‌ها در نظر گرفته شده تا یک مقدار حال و هوای‌شان عوض شود و این خیلی خوب است.

كشتى گير قرقيز اصلى‌ترين رقيبم است
یزدانی در مورد رقبایش در مسابقات قهرمانی جهان گفت: با اکثرشان کشتی گرفتم، کشتی‌گیران ارمنی، گرجستانی، قرقیز و آمریکایی اصلی‌ترین حریفانم هستند که من به یکی از آنها باختم. فکر می‌کنم کشتی‌گیر قرقیز درواقع اصلی‌ترین حریفم در جهانی باشد که همراه با مربی‌ شخصی‌ام بهنام احسانپور که او هم عنوان‌دار جهان در اوزان سبک است، شب‌ها در این خصوص صحبت می‌کنیم و امیدوارم برنامه‌ای که می‌خواهیم؛ اجرا کنیم.

قول مى‌دهم كم نگذارم
این کشتی‌گیر 22 ساله مازندرانی ادامه داد: کشتی ورزش بی‌رکوردی است و هر 10 نفر ما در اردوها تمام تلاش‌مان این است که در تمرینات از جان مایه گذاشته و تمرینات سخت را پشت سر بگذاریم تا بهترین نتیجه را بگیریم. من هم قول می‌دهم روی تشک کم نگذارم.
وی وزنش را 73 کیلو دانست و گفت: واقعا دیگر نمی‌توانستم در 65 کیلو بمانم، سه سال در این وزن کشتی گرفتم و با بدبختی سر وزن رسیدم. دو ماه رژیم می‌گرفتم تا کشتی‌ها را رد کنم، باید خدا را شکر کنم که وزنم را عوض کردم.

وقتى حسن كاپيتان است، همه انگيزه مى‌گيرند
وی پیشرفت رحمان عموزاد را در اردوی تیم ملی خیلی محسوس دانست و عنوان کرد: همه بچه‌ها سرحالند، اما پیشرفت رحمان خیلی زیاد بوده و خیلی خوب شده است. البته همه واقعا خوبند، وقتی کاپیتان تیم حسن یزدانی باشد طبیعی است که همه انگیزه بگیرند. من حس می‌کنم هر 10 وزن مدال می‌گیریم.
نایب قهرمان سال گذشته جهان در مورد اینکه آیا به رکورد زدن درخصوص تعداد مدال‌هایش فکر می‌کند، گفت: آدم از فردای خودش خبر ندارد و نمی‌داند چه اتفاقی می‌افتد ولی قطعا دوست دارم تعداد مدال‌هایم بیشتر شود. خصوصا اینکه دوست دارم رنگ مدالم طلایی شود چون اکثر مدال‌هایی که گرفتم نقره بوده است.
عضو تیم ملی آزاد در مسابقات جهانی بلگراد درخاتمه گفت: وقتی می‌خواهم کشتی بگیرم، اسم آقا ابوالفضل (ع) آرامش خاصی به من می‌دهد و ترس را از وجودم می‌برد.

دیدگاه‌ها