کد خبر : 1840916 | 07 شهریور 1401 ساعت 09:09 | 15K بازدید | 0 دیدگاه

جام کنفدراسیون‌ها؛ زنان والیبال ایران در جایگاه هفتم

تیم ملی والیبال زنان ایران در مرحله نهایی با شکست سه بر صفر استرالیا، جایگاه هفتم جام کنفدراسیون زنان آسیا را به خود اختصاص دادند.

جام کنفدراسیون‌ها؛ زنان والیبال ایران در جایگاه هفتم

به گزارش "ورزش سه"، تیم ملی ایران در آخرین روز جام کنفدراسیون زنان آسیا امروز دوشنبه (هفتم شهریور) مقابل استرالیا با نتیجه سه بر صفر پیروز میدان شد.
در این مسابقه شاگردان کمپدلی با امتیازات ۲۵ بر ۱۹، ۲۵ بر ۱۸ و ۲۵ بر ۲۲ مقابل حریف به برتری رسیدند.

ترکیب تیم ملی والیبال زنان ایران را در این دیدار مهسا صابری، ریحانه کریمی، شبنم علیخانی، مهسا کدخدا، پوران زارع، آیتک سلامت و نگار هاشمی (لیبرو) تشکیل دادند.
قضاوت این بازی بر عهده داور کره‌ای به عنوان داور اول و داور چینی به عنوان داور دوم بود.

استرالیایی‌ها در حالی مقابل ایران صف‌آرایی کردند که در بازی گذشته مقابل فیلیپین نتیجه را ۳ بر ۲ واگذار کرده بودند و امروز با انگیزه بالاتری برنامه‌های تاکتیکی خود را اجرا می‌کردند اما این شاگردان کمپدلی بوند که در اجرای برنامه‌های تاکتیکی خود موفق عمل کردند.

ملی‌پوشان ایران امروز با سرویس‌های خوب‌، دریافت حریف را متزلزل کردند. همچنین اسپک‌های سرعتی و پرفشار آن‌ها اجازه خودنمایی به مدافعان روی تور حریف نداد.

سرمربی استرالیایی‌ها سعی داشت در این دیدار با گرفتن وقت استراحت فنی نقاط ضعف شاگردانش را به آن‌ها گوشزد کند و سرعت بازی را نیز کاهش دهد اما آنالیز دقیق تیم ایران در جریان این دیدار باعث شد تا امتیازات به صورت پایاپای میان ۲ تیم تقسیم شود و در نهایت، شاگردان کمپدلی با بهره‌گیری از تجارب خود پیروز این میدان شدند.

تیم ملی والیبال زنان ایران امسال ششمین حضور خود در این رقابت‌ها را تجربه کرد و برای دومین بار جایگاه هفتم جام کنفدراسیون زنان آسیا را به خود اختصاص داد.

رتبه ششمی در سال 2016، سه رتبه هشتمی در سال‌های 2010، 2012 و 2018 و دو جایگاه هفتمی سال 2014 و 2022 دست‌آورد والیبال زنان ایران در این مسابقات است.

دیدگاه‌ها