کد خبر : 1840981 | 07 شهریور 1401 ساعت 14:56 | 34.9K بازدید | 7 دیدگاه

زور تیم ملی به کانگوروها نرسید

کامبک نافرجام بسکتبال ایران برابر استرالیا

تیم ملی بسکتبال ایران در دومین دیدار خود در پنجره چهارم انتخابی جام جهانی با نتیجه 98 بر 68 مقابل استرالیا شکست خورد.

کامبک نافرجام بسکتبال ایران برابر استرالیا

به گزارش "ورزش سه"، تیم های بسکتبال ایران و استرالیا در حالی در پنجره چهارم انتخابی جام جهانی 2023 و در شهر بندیگو به مصاف هم رفتند که آخرین دیدار دو تیم حدود 4 سال پیش و با پیروزی 85 بر 74 ایران در تهران به پایان رسیده بود. ملی پوشان که پنجشنبه شب توانسته بودند ژاپنی ها را با نتیجه 79 بر 68 شکست دهند، اگرچه در این مسابقه نیز در دقایقی از کوارتر سوم توانستند از حریف قدرتمند خود پیشی بگیرند، اما در نهایت با حساب 98 بر 68 مغلوب میزبان خود شدند تا سومین شکست خود در انتخابی جام جهانی را تجربه کنند.
سعید ارمغانی که در بازی امروز برخی از ستاره های خودش مانند حامد حدادی، بهنام یخچالی و ارسلان کاظمی را در اختیار نداشت، ترکیب جمشیدی، مشایخی، منجی، پذیرفته و رضایی فر را در ابتدای مسابقه به زمین فرستاد. علی رغم شروع خوب بازیکنان ایران در این مسابقه، استرالیایی ها با استفاده از بازیکنان با تجربه خود 7 امتیاز پیاپی گرفتند و 10 بر 4 پیش افتادند. بعد از اینکه ملی پوشان توانستند اختلاف را به 2 امتیاز کاهش دهند، 11 امتیاز پیاپی از بازیکنان میزبان روند بازی را به طور کامل تغییر داد تا حساب کار 25 بر 12 شود. نهایتاً با پرتاب پنالتی سینا واحدی بعد از حدود 3 دقیقه روند امتیازگیری استرالیایی ها متوقف شد و در نهایت این کوارتر با نتیجه 27 بر 15 به سود استرالیا به پایان رسید.
در ابتدای کوارتر دوم نیز اگرچه سینا واحدی اولین و تنها 3 امتیازی ایران در این نیمه را وارد سبد حریف کرد، اما این استرالیایی ها بودند که توانستند با پرتاب های 3 امتیازی خود اختلاف را به 17 امتیاز نیز افزایش دهند.  پس از وقت استراحتی که سعید ارمغانی درخواست کرد، بازیکنان ایران دوباره به جریان بازی برگشتند و بعد از اسلم دانکی که حسن علی اکبری انجام داد، حساب کار 39 بر 28 شد تا این بار کادرفنی تیم میزبان باشد که در فاصله دو دقیقه تا پایان کوارتر دوم تقاضای وقت استراحت کند. در زمان باقی مانده نیز هر یک از دو تیم توانستند 2 امتیاز دیگر نیز به دست بیاورند تا این کوارتر با نتیجه 15 بر 14 به سود ایران به پایان رسیده و استرالیایی ها با برتری 41 بر 30 در نیمه نخست به رختکن بروند. امتیاز آور ترین بازیکن ایران در نیمه نخست محمد جمشیدی بود که توانست 8 امتیاز را برای ایران کسب کند.
17398071739808
ملی پوشان جوان ایران نیمه دوم را فوق العاده آغاز کردند و در کمتر از 150 ثانیه توانستند 9 امتیاز کسب کرده و خود را به 4 امتیازی استرالیا برسانند تا سرمربی استرالیا در همین ابتدا مجبور به گرفتن وقت استراحت شود. در ادامه نیز روند امتیازگیری ایران ادامه پیدا کرد تا با پرتاب 3 امتیازی سجاد مشایخی، حساب کار 44 بر 43 به سود ایران شود و بالاخره از حریف قدرتمند خود جلو بیفتند. بازی متعادل پیش می رفت اما دو پرتاب 3 امتیازی متوالی از دژان واسیلیویچ و 5 امتیاز دیگر از بازیکنان استرالیا، تیم میزبان را 61 بر 52 پیش انداخت. بازیکنان ایران که برخلاف نیمه نخست در کوارتر سوم 5 شوت 3 امتیازی را وارد سبد حریف کردند، در دقایق باقی مانده از این کوارتر اختلاف را کمی کاهش دادند تا با نتیجه 65 بر 58 و 7 امتیاز اختلاف راهی کوارتر پایانی شوند.

1739809

1739810
در شروع کوارتر چهارم کانگوروها به فرم خوب خود بازگشتند و با کسب 9 امتیاز پیاپی اختلاف را به 16 امتیاز رساندند. عملکرد ناامید کننده بازیکنان ایران تا پایان این کوارتر ادامه پیدا کرد و در نهایت استرالیایی ها با حساب 98 بر 68 در این دیدار خانگی به پیروزی رسیدند تا هشتمین برد پیاپی خود در انتخابی جام جهانی را به ثبت برسانند. بهترین بازیکن این دیدار نیز دژان واسیلیویچ بود که 23 امتیاز و 5 ریباند را به ثبت رساند تا در کنار نیک کی باتجربه که 20 امتیاز برای استرالیا کسب کرد، نقش مهمی در این پیروزی کانگوروها داشته باشند. برای ایران نیز سجاد مشایخی با 11 امتیاز، 6 ریباند، 5 پاس گل و 2 توپ ربایی، اثرگذاری 18 را به ثبت رساند اما نتوانست مانع از این شکست شود.
بسکتبالیست های ایران در پنجره پنجم این رقابت ها در دهه پایانی آبان ماه میزبان دو تیم چین و استرالیا خواهند بود.

ویدئو: 258738

دیدگاه‌ها