کد خبر : 1843938 | 25 شهریور 1401 ساعت 11:00 | 3.4K بازدید | 0 دیدگاه

صعود شطرنج ایران به صدر در پایان دور هفتم

تیم ایران در دور هفتم رقابت‌های شطرنج قهرمانی دانشجویان جهان به صدر جدول رده‌بندی تیمی صعود کرد و صدرنشین در بخش انفرادی جدول پسران شد.

صعود شطرنج ایران به صدر در پایان دور هفتم

به گزارش "ورزش سه" به نقل از فارس، دور هفتم رقابت های شطرنج قهرمانی دانشجویان جهان با پیروزی های متعدد جوانان کشورمان همراه بود. در بخش پسران استاد فیده آرش داغلی در یک بازی سراسر حمله ای موفق به شکست استاد لهستانی و یکی از صدرنشینان جدول شد و با 6.5 امتیاز به تنهایی بر صدر جدول تکیه زد. او در دور هشتم با استاد بین المللی یونانی مبارزه خواهد کرد.

مهدی غلامی اوریمی نیز در این دور استاد فیده آلمانی را شکست داد و با 5.5 امتیاز رتبه دوم را پس از هموطنش به خود اختصاص داد. غلامی در دور هشتم و در دیداری سرنوشت ساز به مصاف استاد فیده لهستانی خواهد رفت. تیم لهستان جدی ترین رقیب ایران برای کسب عنوان قهرمانی این رقابت هاست.

در بخش دختران مبینا علی نسب در یک بازی طولانی که 75 حرکت به طول انجامید حریف فرانسوی را شکست داد و با 4.5 امتیاز خود را به حلقه صدرنشینان نزدیک تر کرد. او نیز در دور هشتم به مصاف استادبزرگ بانوان لهستانی خواهد رفت.

طناز ازلی نیز با بازیکن یونانی مساوی کرد و ژینا پاک طینت بر حریف اوگاندایی پیروز شد. ازلی و‌ پاک طینت در پایان دور هفتم 3.5 امتیازی هستند و در دور هشتم به مصاف  بازیکنان فرانسوی خواهند رفت.

پیروزی های پرتعداد بازیکنان تیم ایران در دوره‌های ششم و هفتم منجر به پیشی گرفتن از لهستان صدرنشین و صعود به صدر جدول رده بندی با یک امتیاز اختلاف شد. تیم ایران در پایان دور هفتم 16 امتیازی شد و تیم های لهستان با 15، یونان با 14 و با 13 امتیاز در تعقیب صدرنشین هستند.

مسابقات شطرنج قهرمانی شطرنج دانشجویان جهان 21 تا 27 شهریور در آنتورپ بلژیک برگزار می شود.

دیدگاه‌ها