کد خبر : 1843988 | 25 شهریور 1401 ساعت 17:10 | 90K بازدید | 13 دیدگاه

پاتریس اورا:

پشیمانم برای تیم ملی فرانسه بازی کردم

پاتریس اورا، کاپیتان سابق تیم ملی فرانسه اعلام کرد که از بازی برای این کشور پشیمان است.

پشیمانم برای تیم ملی فرانسه بازی کردم

به گزارش "ورزش سه"، در سال های اخیر بسیاری از بازیکنان با ریشه ای آفریقایی برای تیم ملی فرانسه به میدان رفته اند و پاتریس اورا نیز یکی از آنها بوده است. بی تردید در این میان زین الدین زیدان مهم ترین نام با این شرایط بوده که اولین قهرمانی فرانسه در جام جهانی را یک تنه رقم زد و هشت سال بعد نیز نقش زیادی در رسیدن این تیم به دومین فینال تاریخ داشت.

1702702

اما بسیاری از ستاره های بزرگ دنیای با رگ و ریشه ای متعلق به کشور دیگر، فوتبال هنگام شکست تیم های ملی به شدت مورد انتقاد هواداران قرار می گیرند. حالا پاتریس اورا نیز مدعی شد اگر فرصت انتخاب دوباره داشت، برای تیم ملی سنگال به میدان می رفت و انتخاب فرانسه برای او تبعاتی را به همراه داشته است.

پاتریس اورا گفت: "اگر می‌توانستم به گذشته برگردم، برای سرزمین مادری‌ام به میدان رفته و با لباس تیم ملی سنگال در میادین حاضر می‌شدم. زمانی که جوان بودم، والدینم به من این شانس را دادند که تیم ملی خود را انتخاب کنم و چون در فرانسه بزرگ شده بودم، این تیم را برای آینده خود انتخاب کردم. اما در ادامه متوجه شدم که این انتخاب برای من رنگ و بوی سیاسی گرفته است. یکی از درس‌های دردناکی که از این انتخاب گرفتم، این بود که وقتی خوب بازی می‌کنید و برنده می‌شوید، فرانسوی هستید و وقتی تیم می‌بازد، سنگالی محسوب می‌شوید."

دیدگاه‌ها