کد خبر : 1844665 | 29 شهریور 1401 ساعت 21:40 | 20.7K بازدید | 10 دیدگاه

تایید پروژه استادیوم جدید میلان؛ خداحافظ جوزپه مه‌آتزا؟

پروژه استادیوم جدید دو باشگاه میلان و اینتر وارد مرحله‌ای جدید شد و شورای شهر میلان موافقت خود را با شروع عملیات ساخت و ساز اعلام کرد.

تایید پروژه استادیوم جدید میلان؛ خداحافظ جوزپه مه‌آتزا؟

به گزارش "ورزش سه"، دو باشگاه میلان و اینتر تغییرات مد نظر شورای شهر میلان بر روی طرح پروژه ورزشگاه جدید سن‌سیرو را اعمال کرده و موفق شدند مهر تایید این شورا را دریافت کنند.

بر اساس طرح جدید ورزشگاه مشترک دو باشگاه با ظرفیت 60هزار نفر ساخته می‌شود و بیش از 100هزار متر مربع فضای سبز خواهد داشت. با تایید شورای شهر دو باشگاه می‌توانند عملیات ساخت و ساز را آغاز کنند هر چند میلان و اینتر گفته‌اند فعلا دست نگه می‌دارند تا نظرات موافق و مخالف شهروندان میلانی را دریافت و بررسی کنند.

1747037

ورزشگاه جدید که فعلا استادیو دی‌میلانو نام دارد با ظرفیت 60هزار نفر ساخته شده و فضاهای گسترده تفریحی- تجاری در اطراف ورزشگاه را شامل می‌شود. بر اساس طرح دو باشگاه، ساخت این استادیوم منطقه‌ای از شهر میلان را که به سن‌سیرو معروف است به کلی دگرگون خواهد کرد. از جمله در این منطقه 100هزار متر مربع فضای سبز ایجاد می‌شود که 56درصد از مساحت آن قابل استفاده برای ورزش خواهد بود.

بر اساس این برنامه ورزشگاه فعلی جوزپه مه‌آتزا تخریب می‌شود و ورزشگاه جدید در محلی که در حال حاضر پارکینگ استادیوم است ساخته خواهد شد. عمده مخالفت‌ها در شهر میلان با طرح جدید به همین تخریب ورزشگاه تاریخی جوزپه مه‌آتزا برمی‌گردد. 

دیدگاه‌ها