کد خبر : 1844984 | 01 مهر 1401 ساعت 17:58 | 86.4K بازدید | 37 دیدگاه

تیم آمریکا دست و پا بسته بود؛

تحقیر همگروه ایران در جام جهانی مقابل ژاپن

تیم ملی ژاپن در دیداری تدارکاتی موفق به کسب پیروزی مقابل آمریکا شد.

تحقیر همگروه ایران در جام جهانی مقابل ژاپن

به گزارش "ورزش سه"، تیم ملی فوتبال آمریکا که یکی از حریفان ایران در مرحله گروهی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر به شمار می‌رود، از ساعت ۱۵:۵۵ امروز در ورزشگاه مرکور اسپییل آرنا شهر دوسلدورف، یک مسابقه دوستانه مقابل تیم ملی ژاپن برگزار کرد تا خود را برابر یک تیم آسیایی محک بزند.

سامورایی‌ها که از همان لحظات ابتدایی کنترل بازی را کاملا در اختیار گرفته بودند، دو حمله جدی به وجود آوردند که اگر درخشش مت ترونر، دروازه‌بان آمریکا نبود خیلی زود به گل می‌رسیدند ولی مقاومت آنها در نیمه اول شکسته شد و ژاپن در حضور پرشور تماشاگران خودی به گل رسید.

تیم ملی ژاپن که حملات سریع و برنامه‌ریزی شده‌ای انجام می‌داد، در دقیقه ۲۴ روی یک توپ‌گیری در میانه زمین، ضد حمله زد و روی پاس در عمق هیدماسا موریتا و شوت بغل پای فنی توسط دیاچی کامادا به گل رسید که البته داور آن را آفساید اعلام کرد ولی پس از دو دقیقه توقف مسابقه و بازبینی ویدئویی کمک داوران، این گل تایید شد.

1747497

آمریکا که نتوانسته بود کار خاصی مقابل ژاپن انجام بدهد، نزدیک بود در دقیقه ۲۷ گل دوم را دریافت کند که خروج به موقع مت ترونر از دروازه اجازه نداد ژاپن اختلاف را به دو گل افزایش بدهد.

شوئیچی گوندا، دروازه‌بان ژاپن که در نیمه اول هیچ شوتی درون چارچوب او نیامده بود، بخاطر مصدومیت در دقیقه ۳۰ در لحظه بر زمین افتادن، نتوانست به بازی ادامه بدهد و در شروع نیمه دوم تعویض شد.

در حالی که آمریکا در ایجاد موقعیت خطرناک ناکام بود، ژاپن در دقیقه ۶۵ در آستانه زدن گل دوم قرار داشت که شوت فنی کامادا با واکنش عالی دروازه‌بان آمریکا به کرنر رفت و در دقیقه ۷۵ نیز شوت ریتسو دوآن از قوس محوطه جریمه با کمترین اختلاف از کنار دروازه راهی اوت شد تا سامورایی‌ها نتوانند به دومین گل برسند.

1747498

سامورایی‌ها که با تغییرات خود بازهم کنترل بازی مقابل آمریکا را در دست داشتند، در دقیقه ۸۸ روی نفوذ عالی کائورو میتوما، بازیکن تعویضی خود از میانه زمین تا پشت محوطه جریمه و شوت فنی این بازیکن به گل دوم دست پیدا کردند.

تیم ملی آمریکا که نمایش دور از انتظاری مقابل ژاپن داشت و نتوانست حتی یک شوت در چارچوب بزند، در نهایت این مسابقه را با نتیجه ۲ بر صفر واگذار کرد و عملکرد نه چندان خوبی برابر حریف آسیایی خود داشت.

دیدگاه‌ها