کد خبر : 1845199 | 03 مهر 1401 ساعت 12:12 | 37.9K بازدید | 12 دیدگاه

کودتا علیه سرمربی و انقلاب یک‌نفره امباپه

دو اتفاق قابل تامل در دنیای فوتبال

به نظر می‌رسد که تغییرات بسیاری از فرانسه تا اسپانیا در عرصه فوتبال ملی در حال رخ دادن است.

دو اتفاق قابل تامل در دنیای فوتبال

به گزارش "ورزش سه"، ما در حال صحبت درباره انقلاب‌ها و تغییرات جدی در روزهای اخیر در دنیای ورزش و خصوصا در دنیای فوتبال هستیم. 
یکی از اتفاقات قابل توجه در فرانسه در حال رخ دادن و این کیلیان امباپه است که بار دیگر در فوتبال این کشور خبرساز شده است.
او به صورت جدی خواهان دریافت مبلغ بیشتری برای حق پخش تصاویر در تیم ملی است. فدراسیون فوتبال این کشور هم چاره‌ای جز مذاکره نداشت و چند روز قبل پذیرفت که برای اعطای این حق به بازیکنان تیم ملی وارد مذاکره شود. 

1747831

امباپه خیلی زود به این موضوع واکنش نشان داد و مدعی شد که این مذاکرات نه فقط برای او، بلکه برای کل تیم است. نکته عجیب این است که تنها کسی که به صورت علنی در رسانه‌ها خواهان دریافت این حق شد او بود.در این بین هیچ صحبتی از باشگاه‌ها که کارفرمایان بازیکنان هستند مطرح نشده است. آنها چندین هفته در سال از حضور بازیکنان محروم هستند اما صرفا هشت هزار یورو برای هر بازیکن در هر روزی که او در یک تورنمنت رسمی ملی حضور داشته باشد دریافت می‌کنند. پس تکلیف حق پخش تصاویر بازیکنانی که به این باشگاه‌ها تعلق دارند چه می‌شود؟ 
امباپه و هم تیمی‌هایش قرار است مبلغ قابل توجهی را دریافت کنند اما باشگاه‌ها همچنان از این حق محروم هستند. آیا انقلاب دیگری هم در راه خواهد بود؟ 

در اسپانیا نیز مسئله کودتای 15 بازیکن تیم ملی زنان علیه سرمربی مطرح شده است. آنها با ارسال نامه‌ای به فدراسیون فوتبال این کشور اعلام کردند که تا زمانی که شرایط تغییر نکند دیگر به تیم ملی ملحق نخواهند شد چون این شرایط از نظر احساسی و شخصی روی آنها تاثیر گذاشته است. 
مسئله مبهم این است که این بازیکنان می‌گویند خواهان اخراج سرمربی این تیم نیستند اما نمی‌گویند منظورشان از تغییر این شرایط و بازگشت به ثبات احساسی برای بازی در ترکیب تیم ملی چیست. 

1747832

آیا فوتبال جهان بیش از همیشه بازیکنان و ستاره‌ها را مورد توجه قرار خواهد داد یا قرار است همچنان اصل بر تقدم مفاهیم دیگری که فوتبال بر پایه آنها رشد کرده باشد؟

دیدگاه‌ها