کد خبر : 1845212 | 03 مهر 1401 ساعت 13:51 | 23.6K بازدید | 5 دیدگاه

فرجام اتفاق جنجالی فوتبال زنان جهان چیست؟

شرایط خورخه ویلدا، سرمربی تیم ملی زنان اسپانیا، چندان خوب نیست و ظاهرا او راهی جز کنار کشیدن از هدایت این تیم ندارد.

فرجام اتفاق جنجالی فوتبال زنان جهان چیست؟

به گزارش "ورزش سه"، تعداد قابل توجهی از بازیکنان تیم ملی زنان اسپانیا در روزهای اخیر با انتشار بیانیه مشترک اعلام کردند که حاضر به بازی تحت هدایت ویلدا نیستند. 
فدراسیونِ لوئیز روبیالس سابقه چندان خوبی در زمینه مذاکره ندارد. او هیچ راه دیگری را برای حل مشکلات جز ایجاد درگیری، رفتار حق به جانب و اقداماتی که باعث شود طرف مقابل آدم بد داستان دیده شود نمی‌شناسد. 
آنها هیچ اهمیتی برای وجهه فوتبال اسپانیا قائل نیستند، در حالی که از نظر بسیاری در واقع این مهمترین موردی است که باید از سوی فدراسیون این کشور و بازیکنانی که نماینده اسپانیا هستند در نظر گرفته شود. 
به نظر می‌رسد که آنها در مورد این بحران اخیر با ارسال 15 ایمیل از سوی بازیکنان نیز تصمیم گرفته‌اند که اجازه دهند مشکلات به خودی خود بدون هیچ گفت‌وگویی حل شوند اما این موضوع به جایی رسیده است که دیگر راه برگشتی برای آن وجود ندارد. 
بازیکنان تیم ملی زنان در بیانیه‌هایی که منتشر کردند هیچ دلیل دقیق و قانع کننده‌ای از نحوه رخ دادن این اتفاق و دلیل فاصله‌ای که با سرمربی این تیم گرفته‌اند؛ اعلام نکردند و صرفا تاکید دارند که این شرایط از نظر احساسی و شخصی برای آنها مناسب نیست. 
موضوعی که شرایط را بدتر می‌کند این است که آنها هم احساس می‌کنند در جنگ هستند و به بدترین شکل ممکن ارتباط برقرار می‌کنند، این روشی است که از سوی وکلایشان به آنها اعلام شده اما باعث ایجاد فاصله بین این بازیکنان و هواداران می‌شود. 
افرادی که تازه به فوتبال زنان علاقه‌مند شده بودند و آن را با اشتیاق دنبال می‌کردند، حالا سعی دارند از این احساس بد و روش‌های آماتوری که شکل گرفته است فاصله بگیرند. 
مگان راپینو، ستاره تیم ملی آمریکا نیز حمایتش را از این بازیکنان اعلام کرده و نیویورک تایمز هم به صورت مفصل به این اتفاق پرداخته است تا این موضوع ابعادی بین المللی بگیرد. 
حالا به نظر می‌رسد که جایگاه ویلدا کاملا متزلزل است. این تصمیم یا دلایل این اتفاق چه درست باشد و چه غلط، او اعتماد حداقل 17 نفر از بهترین نسل فوتبال زنان اسپانیا را از دست داده است و حالا چاره‌ای جز کناره‌گیری ندارد. این لزوما به معنای شکست خوردن در یک جنگ نیست، بلکه به معنای ثبات و درک شرایط در یک حرفه است.

دیدگاه‌ها