کد خبر : 1845556 | 06 مهر 1401 ساعت 13:18 | 36.3K بازدید | 10 دیدگاه

کی‌روش ریسک نمی‌کند، او گلر اول ایران است

رحمان احمدی: وضعیت بیرانوند را با من مقایسه نکنید!

دروازه بان اسبق تیم ملی فوتبال می‌گوید با وجود عملکرد خوب حسینی اما کی‌روش ریسک نخواهد کرد و به بیرانوند فرصت حضور می‌دهد.

رحمان احمدی: وضعیت بیرانوند را با من مقایسه نکنید!

به گزارش "ورزش سه"، عملکرد خوب سیدحسین حسینی در بازی روز گذشته تیم ملی مقابل سنگال مورد تحسین بسیاری از کارشناسان فوتبال قرار گرفته است. در این خصوص حتی گمانه زنی های متعددی درباره احتمال اعتماد کی‌روش به حسینی در جام جهانی هم به میان آمده است.

رحمان احمدی، دروازه بان اسبق تیم ملی فوتبال که با کارلوس کی‌روش هم کار کرده اما معتقد است علیرضا بیرانوند همچنان شانس اول حضور درون دروازه تیم ملی است. او در گفت وگو با خبرنگار "ورزش سه" صحبت‌هایش را با اشاره به عملکرد خوب حسینی مقابل سنگال آغاز کرد:‌«در بازی روز گذشته تیم ما عملکرد چندان خوبی نداشت و با توجه به تغییرات ایجاد شده، برخی نفرات با ترس بازی می‌کردند. با این حال سیدحسین حسینی روز خوبی را پشت سر گذاشت. او با آرامش کافی به زمین رفت و مطمئن کار کرد. به او تبریک می‌گویم چراکه نشان داد در شرایط کنونی گلر پخته و خوبی است.»

دروازه بان اسبق ایران که کارنامه حضور در جام جهانی 2014 را نیز دارد، در پاسخ به این پرسش که آیا این عملکرد خوب حسینی باعث خواهد شد تا جایگاه بیرانوند درون دروازه تیم ملی به خطر بیفتد، گفت:‌«من بعید می‌دانم این اتفاق بیفتد. با کی‌روش کار کردم و می‌دانم که او چنین ریسکی را در جام جهانی انجام نمی‌دهد. بسیار بعید است که او گلری که تجربه بین‌المللی ندارد را به بیرانوند ترجیح بدهد. البته سیدحسین حسینی اصلا دروازه بان ضعیفی نیست اما من احتمال می‌دهم گلر اول ما در جام جهانی مثل تورنمنت 4 سال پیش بیرانوند باشد.»

احمدی در مسابقات انتخابی جام جهانی 2014 دروازه بان فیکس تیم ملی بود و عملکرد خوبی هم داشت؛ او اما در جام جهانی جای خود را به علیرضا حقیقی داد. این دروازه‌بان در پاسخ به این پرسش که آیا احتمال نمی‌دهد بیرانوند به وضعیت او دچار شود، تاکید کرد: «این مقایسه اصلا درست نیست. شما از خیلی موضوعات خبر ندارید. آن زمان اتفاقاتی در پشت پرده افتاد که وحشتناک بود و نمی‌خواهم آنها را باز کنم. هرچه بود تمام شد اما در همین حد بگویم آن فردی که مشاوره های اشتباه به آقای کی‌روش می‌داد، دیگر در تیم ملی نیست. شرایط الان با آن زمان اصلا قابل مقایسه نیست و با توجه به اینکه بیرانوند در جام جهانی قبلی هم حضور داشته و خوب کار کرده، من احتمال می‌دهم کی‌روش در قطر هم از وجود او درون دروازه استفاده کند. هرچند که گلرهای خوب دیگری هم داریم که شرایط بدنی و آمادگی مناسبی دارند.»

رحمان احمدی صحبت‌های خود را اینطور ادامه داد: «اتفاقی که برای تیم ملی افتاد، محک خوردن بیرانوند، عابدزاده و حسینی در دو بازی دوستانه با اروگوئه و سنگال بود. در این شرایط دوست داشتم پیام نیازمند هم محک می‌خورد. اگر این اتفاق می‌افتد، بسیار خوب می‌شد. حداقل کی‌روش می‌توانست پیام را هم چند دقیقه به زمین بفرستد تا در شرایط برابر، برای جام جهانی درباره گلرهایش تصمیم بگیرد. اما در مجموع باید بگویم که همه دروازه بان های تیم ملی اکنون در وضعیت خوبی هستند و شواهد نشان می‌دهد که ایران در بحث گلر مشکلی ندارد.»

دیدگاه‌ها