کد خبر : 1845906 | 09 مهر 1401 ساعت 08:59 | 3.6K بازدید | 0 دیدگاه

سهرابیان:ورزشکاری می‌فرستیم که جربزه داشته باشد

رییس فدراسیون قایقرانی گفت: ما در ایران پیست استاندارد نداریم اما ملی‌پوشان رویینگ در قهرمانی جهان خوب کار کردند.

سهرابیان:ورزشکاری می‌فرستیم که جربزه داشته باشد

به گزارش "ورزش سه" علیرضا سهرابیان در گفت‌وگو با ایسنا درباره عملکرد ملی‌پوشان رویینگ ایران در مسابقات قهرمانی جهان چک بیان کرد: نازنین ملایی خیلی خوب بود. امیرحسین محمود پور عالی کار کرد و اگر در نیمه نهایی آن اشتباه را انجام نمی‌داد، حتی روی صعود او به فینال A و B حساب کرده بودم. می توان گفت فقط به دلیل کم تجربگی در نیمه نهایی نتوانست عملکرد خودش را داشته باشد.

*منابع داریم اما افرادی که پای کار باشند را کم داریم

سهرابیان در پاسخ به این پرسش که با توجه به اینکه ملی‌پوشان رویینگ در پیست استاندارد تمرین نداشتند، چه عاملی باعث شد که بتوانند هم پای حریفان اروپایی خود به رقابت بپردازند و نتایج خوبی بگیرند؟ تصریح کرد: پیست استاندارد نداریم اما بچه ها انگیزه زیادی دارند و واقعا تلاش کردند. البته وقتی آنها قبل از قهرمانی جهان در کاپ آسیایی شرکت کردند، برخی‌ها گفتند که نباید فشار می‌آوردند اما دیدید که نتیجه گرفتند و حتی قایقران عراقی هم که در کاپ آسیایی شرکت کرد، در مسابقات قهرمانی جهان توانست حریفان خود را بگیرد.

 او افزود: ما در ایران پیست استاندارد نداریم و مسئولان به خصوص وزارت نیرو باید به ما کمک کنند. فضای پشت سدهایی که در خارج تهران یا شهرهای دیگر است را در اختیار ملی‌پوشان ما بگذارند تا بتوانند در مسافت تمرین کنند. ما منابع داریم اما افرادی که پای کار باشند را کم داریم. زمانی که مهسا جاور در فینال D اول شد و با فاصله زیاد نفرات دیگر را جا گذاشت، افرادی که در صحنه مسابقه حاضر بودند، ایستاده او را تشویق کردند. وقتی به جاور گفتم که کشورهای دیگر چگونه او را تشویق می کردند، باورش نمی شد. این یک نوع افتخار و غرور ملی است. برخی افراد باید متوجه شوند و درک کنند که ورزش کردن و کسب افتخار، یک نوع مبارزه در خاک کشور دیگر است. از این رو حداقل بدون درگیری و خونریزی اجازه دهند که ورزشکاران ما در پشت سدها تمرین کنند! پارو زدن بچه های ما در پشت سدها هم باعث دگرگونی زندگی آبزیان نیز می شود اما برخی افراد اصلا این را نمی فهمند و تصور می‌کنند قایقرانی یعنی قایق موتوری و تزریق روغن و بنزین به آب و آلوده کردن آب. نمی دانند که قایقرانی یعنی توان خود فرد برای به حرکت درآوردن قایق.

*عزیزانی که می گویند دلشان به حال قایقرانی می سوزد، ریالی کمک نکرده اند

سهرابیان در پاسخ به این پرسش که درست است هزینه اعزام بالا است اما فکر نمی کند نیاز باشد ملی‌پوشان در کاپ های جهانی و قهرمانی جهان بیشتر حضور داشته باشند؟ گفت: وقتی دلار هزار تومان بود یک کاروان ۳۰- ۴۰ نفره اعزام می شد اما الان دلار ۳۱ هزار تومان شده است. تامین بودجه هم سخت شده است به غیر از وزارت ورزش، کمیته ملی المپیک و پارالمپیک و تعدادی از دوستان شخصی خودم، هیچ احدی از عزیزانی که می گویند دلشان به حال قایقرانی می سوزد، ریالی به قایقرانی کمک نکرده اند. ما باید نفراتی را به کاپ های جهانی اعزام کنیم و حتما این را در برنامه خود داریم اما اعزام های ما قطعا به صورت کیفی خواهد بود.

او ادامه داد:به قهرمانی جهان سه نفر اعزام شدند چون مربیان ما سولماز عباسی و افشین فرزام بعد از رکوردگیری که انجام دادند، اعلام کردند که طبق نتایج رکوردگیری این سه نفر اعزام شوند و بقیه نفرات که در رکوردگیری نتوانستند نتیجه بگیرند، امکان اعزام به قهرمانی جهان را ندارند. حتی در مورد اعزام نشدن یکنفره سنگین وزن مردان هم سرمربی اعلام کرد با توجه به بیماری که ورزشکار داشته و بدنش تحلیل رفته است، در قهرمانی جهان شرکت نکند.

*اعزام به قهرمانی آسیا کیفی است

سهرابیان با اشاره به در پیش بودن قهرمانی آسیا تاکید کرد: برای قهرمانی آسیا هم قرار است اعزام به صورت کیفی باشد. آقای فرزام عنوان کرد که قایق ۸ نفره را اعزام نمی کند چون رکوردهای آنها قابل توجه نیست. برای جوانان هم قرار است رکوردگیری گذاشته شود و در صورتی که رکوردهای آنها مناسب باشد، برای اعزامشان برنامه ریزی کنیم. به هر حال اعزام هر نفر هزینه زیادی دارد و اینکه ما بخواهیم هزینه کنیم که نتیجه خاصی هم نداشته باشد و بدهی برای فدراسیون بعدی بگذاریم، درست نیست. شش ماه از دوران ریاست من باقی مانده است و الان هم می توانم بگویم تمام نفرات را اعزام می کنم اما جز اینکه نفرین فدراسیون بعدی برای من باقی بماند چیزی نخواهد داشت. تجربه فقط اعزام به مسابقات خارجی نیست ما در ایران نفراتی را داریم مانند نازنین ملایی که هشتم جهان شده است یا امیر حسین محمود پور که در قهرمانی جهان رکورد بسیار خوبی ثبت کرده است و آیا اگر نفراتی که در داخل هستند با آنها به رقابت بپردازند تجربه محسوب نمی‌شود؟ باید این تابو را بشکنیم که حضور در مسابقات خارجی یعنی تجربه. به نظرم افراد ابتدا باید در داخل، رقبای ایرانی خود را بگیرند و بعد به دنبال حضور در مسابقات بین المللی باشند.

*ورزشکاران موظف هستند که نتیجه خوبی بگیرند

رییس فدراسیون قایقرانی در پاسخ به یان پرسش که باید منتظر نتایج خوب رویینگ در بازی های آسیایی و المپیک پاریس باشیم؟ تصریح کرد: شک نکنید که ملی‌پوشان تمام تلاششان را می‌کنند و آنها موظف هستند که نتیجه خوبی بگیرند چرا که ورزشکار تلاش می کند که نتیجه بگیرد. هیچ ورزشکاری برای شکست نمی رود. تلاش و برنامه ریزی فدراسیون‌ها، مربیان و ورزشکاران برای گرفتن نتیجه است اما اگر نتیجه ای به دست نیامد، مطمئنا برنامه ریزی فدراسیون یا ورزشکار رقیب خیلی بهتر بوده است. مطمئن باشید ما ورزشکار ضعیف به مسابقات نمی فرستیم. فردی را می فرستیم که جربزه جنگیدن داشته باشد و توانش در حد گرفتن مدال باشد حالا اگر مدال نگرفت، مقصر فدراسیون و مربی هستند که باعث نشدند او به مدال برسد.

*برند های بهتری برای خرید قایق وجود داشت

 سهرابیان در مورد صحبت های فرزام سرمربی تیم ملی مبنی براینکه نیاز است ملی‌پوشان با قایق‌های بهتری تمرین کنند، گفت: زمانی که ۲۴ فروند قایق خریداری کردند، برندهای بهتری هم وجود داشته است. مطمئن باشید که اگر در آینده دستمان به دهانمان برسد و بتوانیم قایق خریداری کنیم باید برندهایی را بگیریم که ورزشکاران برای مسابقه تمایل دارند از آنها استفاده کنند.

دیدگاه‌ها