کد خبر : 1846446 | 12 مهر 1401 ساعت 10:59 | 2.7K بازدید | 6 دیدگاه

اتفاق جالب هفته هفتم؛ شش گل توسط مدافعان

در هفته هفتم لیگ برتر، 6 گل توسط مدافعان تیم‌ها به ثمر رسید و این نشان می‌دهد که در فوتبال امروز وظیفه مدافعان تنها به دفاع کردن ختم نمی‌شود.

اتفاق جالب هفته هفتم؛ شش گل توسط مدافعان

به گزارش "ورزش سه"، در هفته هفتم بازی ها ودر مجموع 8 دیداری که برگزار شد 15 بار توپ از خط دروازه‌ها عبور کرد و اگر یک گل دیگر به ثمر می رسید معدل 2 گل برای هر بازی ثبت می‌شد. معدل گل در بازی های لیگ برتر پایین‌تر از استاندارهای جهانی است بطوریکه در بیشتر لیگ ها، در هر بازی بیش از 2 گل زده می‌شود و حتی در برخی از هفته‌ها به 3 گل هم می‌رسد اما در ایران در بیشتر هفته ها معدل گل در هر بازی کمتر از 2 گل است. این عدد بیانگر ارائه بازی دفاعی از سوی بیشتر تیم‌ها شاید به بهانه نتیجه‌گرایی و حفظ صندلی‌ها است.

اما نکته جالب در هفته هفتم  بازی ها به ثمر رساندن 6 گل توسط مدافعان است. در مسابقه نساجی – نفت مسجدسلیمان که مازنی‌ها با نتیجه جالب و دور از انتظار 4-0 پیروز شدند، حامد شیری، در دقیقه 64 بازی از روی نقطه پنالتی دروازه نفت مسجد سلیمان را باز کرد تا بازگشت او به میدان با یک اتفاق شیرین همراه شود.

1743999

در مصاف آلومینیوم اراک – ملوان زننده گل پیروزی و 3 امتیازی میزبان وحید محمدزاده بود. دو گل از 3 گل مصاف گل گهر – استقلال هم توسط مدافعان به ثمر رسید. در دقایق ابتدایی نیمه دوم، مهدی تیکدری، مدافع راست تیم گل گهر با یک شوت دروازه استقلال را باز کرد و در ثانیه های پایانی بازی کوین یامگا که چند هفته‌ای است به جای صالح حردانی در پست مدافع راست بازی می‌کند، از روی نقطه پنالتی گل برتری استقلال را به ثمر رساند.

در مصاف هوادار – سپاهان که با نتیجه دو بر یک به سود تیم مهمان پایان یافت، امید نورافکن و رامین رضاییان، زننده گل تیم سپاهان بودند. دو بازیکنی که در پست دفاع راست و چپ تیم سپاهان به میدان می آیند و با این توضیح که گل رامین رضاییان از روی نقطه پنالتی به ثمر رسید.

این اتفاقات نشان می دهد در فوتبال امروز مدافعان می توانند ارکان اصلی تیم در فاز تهاجمی باشند و حتی به جای مهاجم گل بزنند. به طور حتم تیمی که مدافعان گل زن دارد می تواند داعیه موفقیت بیشتری داشته باشد.

دیدگاه‌ها