کد خبر : 1846623 | 13 مهر 1401 ساعت 10:29 | 82.4K بازدید | 29 دیدگاه

برگی از تاریخ؛

بهزاد غلامپور علیه استقلال و هوادارانش(عکس)

غلامپور مربی دروازه‌بان‌های استقلال قبل از حضور در این تیم، ستاره پاس تهران بود.

بهزاد غلامپور علیه استقلال و هوادارانش(عکس)

به گزارش"ورزش سه"،  در اوایل دهه هفتادشمسی (سال‌های 70و 71)، قدرت مطلق فوتبال ایران به تیم پاس تهران تعلق داشت که در آن زمان توسط فیروز کریمی مربی جوان خود هدایت می‌شد.
تیم پاس با ترکیبی از بازیکنان جوان و باتجربه توانست دو سال پیاپی قهرمان ایران شود و اوج کار آنها در دوم بهمن سال 71 بود که در فینال جام باشگاه‌های آسیا با تک‌گل محسن گروسی از سد الشباب عربستان گذشتند و به‌عنوان دومین تیم و آخرین تیم ایرانی به قهرمانی آسیا رسیدند.
در آن سال‌ها، استقلال تهران هم در اوج خود بود، آنها نیز توانسته بودند یک‌سال قبل‌تر در مرداد سال 70 با برتری در مقابل لیائونینگ چین جام قهرمانی باشگاه های آسیا را برای دومین بار از آن خود کنند. طبیعی بود که جدال این دو قدرت برتر ایران در آسیا در آن سال‌ها از حساسیت بالایی برخوردار باشد. یکی از این دیدارهای حساس و مهم در تاریخ 12 مهر سال 70 بین این دو تیم در ورزشگاه آزادی و با حضور 70 هزار تماشاگر انجام شد. 
البته این بازی چندان برای هواداران استقلال خوش‌یمن نبود و یادآور خاطره تلخ مصدومیت مجید نامجو مطلق ستاره آن سال‌های استقلال بود. اما نقش اول این بازی را کسی ایفا کرد که در سال‌های اخیر یکی از مهره های ثابت نیمکت استقلال بود و به‌واسطه شادی های بی‌حدوحصرش جزو مربیان محبوب و مورد احترام سکوهای استقلال است، بهزاد غلامپور که در این بازی علیه استقلال و هوادارانش بود، توانست پنالتی صمد مرفاوی، ستاره استقلال، را مهار کند تا در نهایت، در روزی که دو تیم بازی فیزیکی و درگیرانه‌ای با چاشنی خشونت از خود ارائه دادند، بازی با نتیجه مساوی صفر-صفر و بدون گل به پایان برسد. 
در تصویر الصاق شده به گزارش بازی لحظه مهار پنالتی توسط غلامپور را مشاهده می کنید. دوسال بعد بهزاد غلامپور به استقلال تهران پیوست و به مدت چهار سال پیراهن استقلال را بر تن کرد.

1750443

دیدگاه‌ها