کد خبر : 1846789 | 14 مهر 1401 ساعت 13:39 | 13K بازدید | 3 دیدگاه

بواتنگ:

ژابی آلونسو می‌تواند منجی لورکوزن باشد

ژروم بواتنگ، ستاره سابق بایرن مونیخ، از انتخاب ژابی آلونسو به عنوان سرمربی جدید بایر لورکوزن ابراز رضایت کرد.

ژابی آلونسو می‌تواند منجی لورکوزن باشد

به گزارش "ورزش سه"، مدیران لورکوزن تصمیم گرفتند پس از چند هفته حمایت از جراردو سیوانه علیرغم کسب نتایج ضعیف، به همکاری با این مربی سوئیسی خاتمه دهند و ژابی را به جای او به عنوان سرمربی جدید این تیم انتخاب کردند. 
ژابی پیش از این سابقه قهرمانی در جام جهانی و جام ملت‌های اروپا و همچنین دو قهرمانی در لیگ قهرمانان را دارد و حالا با اولین تجربه مربیگری‌اش در یک تیم بزرگسال روبه‌رو است. 
او حضور در حرفه مربیگری را با آکادمی رئال مادرید آغاز کرد و پس از آن هدایت رئال سوسیداد بی را برعهده داشت و توانست آنها را پس از 60 سال از لیگ دسته سوم به لیگ دسته دوم برساند. 
حالا به نظر می‌رسد که او آماده است تا تجربه جدیدی را این بار در فوتبال آلمان سپری کند که پیش از این به عنوان بازیکن در آن حضور داشت و حالا باید لورکوزن را از منطقه سقوطی و بحرانی که به آن دچار شده است نجات دهد. 
او پیش از این سابقه سه قهرمانی بوندسلیگا و یک قهرمانی جام حذفی با بایرن مونیخ را دارد و در فاصله سال‌های 2014 تا 2017 با بواتنگ در این تیم هم‌بازی بوده است. 

1750569
بواتنگ در گفت‌وگو با اسپورت وان درباره انتخاب ژابی به عنوان سرمربی جدید لورکوزن اظهار داشت:« من بسیار برای او خوشحال هستم، حتی با این که چنین اتفاقی همیشه به این معناست که یک نفر دیگر کارش را از دست داده است.»
او در پاسخ به این سوال که آیا ژابی می‌تواند لورکوزن را از بحران نجات دهد گفت:« بله، من کاملا به او اطمینان دارم. او انسان بسیار خوبی است و یک قهرمان واقعی در زمین است. از نظر من، او تمام ویژگی‌های لازم برای تبدیل شدن به یک مربی خوب را دارد. او بلند پرواز و عاشق فوتبال است.»
این بازیکن سابق بایرن با اشاره به توانایی‌های سرمربی جدید لورکوزن اضافه کرد:« من تجربه همکاری با او به عنوان یک بازیکن را داشته‌ام و باید بگویم که او یک استراتژیست واقعی است. او در تمام طول دوران فوتبالش در کنار بازیکنان و مربیان درجه یک بازی کرده است. امیدوارم که ژابی بتواند لورکوزن را بار دیگر به جایگاه اصلی‌اش برگرداند.»

 

دیدگاه‌ها