کد خبر : 1846996 | 15 مهر 1401 ساعت 20:45 | 80.1K بازدید | 47 دیدگاه

انتظاری که برآورده نشد؛

سپاهان صفر - پرسپولیس صفر؛ این بازی در ذهن چه کسی می‌ماند؟

سپاهان و پرسپولیس در دیداری کم‌موقعیت و نه چندان جذاب به تساوی بدون گل رضایت دادند.

سپاهان صفر - پرسپولیس صفر؛ این بازی در ذهن چه کسی می‌ماند؟

به گزارش "ورزش سه"، آخرین بازی هفته هشتم لیگ برتر در ورزشگاه نقش جهان و در غیاب تماشاگران اصفهانی برگزار شد. این بازی که بین دو تیم پرستاره لیگ برتر به انجام رسید، کمتر از حد انتظار طرفداران فوتبال موقعیت داشت و هر تیم با اندک فرصت‌ها دروازه حریف را تهدید کرد که پیام نیازمند و علیرضا بیرانوند به خوبی عمل کردند و مانع از گلزنی حریف شدند.

پرسپولیس روی ارسال سعید صادقی و مرتضی پورعلی‌گنجی فرصت گلزنی داشت و در نیمه اول نیز لوکادیا فرصت خوبی را از دست داد. سپاهان نیز یک بار در موقعیت تک به تک علینژاد و سپس روی ارسال از روی نقطه کرنر و ضربه سر رناتو تا آستانه گلزنی پیش رفت اما هرگز توپ از روی خط رد نشد.

به این ترتیب پرسپولیس 15 امتیازی شد و در کنار استقلال و گل‌گهر در صدر جدول باقی ماند و سپاهان 13 امتیازی همچنان این سه تیم را تعقیب خواهد کرد.

هفته هشتم لیگ برتر خلیج فارس
ورزشگاه نقش جهان/ بدون تماشاگر
تیم داوری: امیر عرب براقی – محمدرضا ابوالفضلی – حسین مرادی – یاسر همرنگ/ ناظر: نادر جعفری

1751167

ترکیب سپاهان:
پیام نیازمند، امید نورافکن، رناتو داسیلویرا، دانشگر (۶۲- نیلسون جونیور)، رامین رضائیان، مسعود ریگی، محمد قربانی، محمد کریمی (86-یاسین سلمانی)، علی‌نژاد (۶۲- کامسوبا)، محمدرضا حسینی و شهریار مغانلو (۸۶- عیسی مرادی )
سرمربی: ژوزه مورایس

1751169

ترکیب پرسپولیس:
علیرضا بیرانوند، مرتضی پورعلی‌گنجی، گئورگی گولسیانی، علی نعمتی، دانیال اسماعیلی‌فر، کمال کامیابی‌نیا، میلاد سرلک (46-سینا اسدبیگی)، ترابی (۷۸- سروش رفیعی)، سعید صادقی (۹۰- وحید امیری)، محمد عمری (۸۵- سیامک نعمتی) و یورگن لوکادیا
سرمربی: یحیی گل‌محمدی

1751168

🟨 کارت زرد: 

محمد عمری ۶۸ از پرسپولیس

⏱ لحظات حساس:

دقیقه ۹: پاس به لوکادیا در حالی ارسال شد که او پشت به دروازه بود اما این بازیکن پس از چرخش نتوانست ضربه خوبی را بزند و دانشگر توپ را پیش از ورود به دروازه برگشت داد.

دقیقه ۳۹: پاس علی نعمتی با سر به علیرضا بیرانوند به قدری آرام بود که حسینی وینگر سپاهان به توپ رسید و در حالی که قصد داشت توپ را از بالای سر بیرانوند عبور دهد، گلر پرسپولیس روی توپ اثرگذاشت و پورعلی‌گنجی هم دفع کرد.

دقیقه ۵۲: پاس محمد کریمی در عمق و پشت دفاع پرسپولیس، علی‌نژاد را در موقعیت تک به تک قرار داد که بیرانوند به خوبی این توپ را سیو کرد.

دقیقه ۵۹: شوت محکم علینژاد از بالای دروازه به بیرون رفت.

دقیقه ۶۷: ارسال سعید صادقی از روی نقطه کرنر با ضربه سر چکشی مرتضی پورعلی‌گنجی همراه شد که نیازمند به خوبی توپ را دفع کرد و مانع از گلزنی پورعلی شد.

دقیقه ۷۰: شوت رضاییان از روی ضربه ایستگاهی با دفع بیرانوند همراه شد.

دقیقه ۸۵: ارسال خطرناک رامین رضاییان با ضربه رناتو به سمت دروازه رفت و در حالی که انتظار می‌رفت توپ وارد دروازه شود، به شکلی عجیب از کنار دروازه به بیرون رفت.

دقیقه ۹۲: عیسی مرادی پس از دریبل بازیکن پرسپولیس از زاویه بسته شوت خود را زد که به تور کنار دروازه برخورد کرد.

🔴 در حاشیه: 

* سروش رفیعی در ورزشگاه نقش جهان حضور دارد و با روحیه بالا در گرم کردن پیش از بازی شرکت می‌کند.
* پیام نیازمند به دروازه سپاهان بازگشته و رشید مظاهری در لیست حضور ندارد.
* تغییر مهم پرسپولیس بازگشت کمال کامیابی‌نیاست که بازوبند کاپیتانی را هم در اختیار خواهد داشت.
* محمد عمری برای اولین بار در ترکیب اصلی پرسپولیس حضور دارد.
* مانوئل فرناندز باتوجه به مصدومیت، مقابل پرسپولیس بازی نخواهد کرد.
* هواداران سپاهان پیش از ورود این تیم به ورزشگاه، جلوی اتوبوس شاگردان مورایس را گرفته و به شدت تیمشان را تشویق کردند.
* یحیی گل‌محمدی از زمین ورزشگاه نقش جهان بازدید و ابراز رضایت کرد.

* پرسپولیس با نیمکت پرستاره خود به مصاف سپاهان رفته است: احمد گوهری، فرشاد فرجی، وحدت هنانوف، محمد مهدی احمدی، سینا اسدبیگی، سروش رفیعی، وحید امیری، سیامک نعمتی و مهدی عبدی.

1751144

* برخورد محمد دانشگر و لوکادیا با سوت به سود سپاهان همراه بود که این موضوع اعتراض لوکادیا را به دنبال داشت.

* سپاهانی ها برای نیمه دوم دقایقی دیرتر در زمین حضور یافتند و این مساله باعث شد تا یحیی گل‌محمدی با حضور در زمین با شاگردانش صحبت کند و نکات فنی را بار دیگر به آنها یادآوری کرد.

* بازیکنان ذخیره پرسپوليس از ابتدای نیمه دوم پشت دروازه این تیم در حال گرم کردن شدند. این در حالیست که مورایس هنوز تصمیمی برای تعویض و آماده‌باش به شاگردان ذخیره‌اش ندارد.

* بعد از اینکه دو ارسال متوالی رامین رضاییان از روی ضربه ایستگاه و کرنر توسط بازیکنان سپاهان قطع نشد، این بازیکن با صدای بلند از هم‌تیمی‌‌های خودش خواست تا روی ارسال‌ها ضربات دوم را بزنند.

* برخورد نعمتی و حسینی باعث شد تا هر دو از ناحیه سر مصدوم شوند و داور بازی را متوقف کند.

🥇 بهترین بازیکن: رناتو داسیلویرا و محمد دانشگر
دو مدافع مرکزی سپاهان عملکرد درخشانی را در مقابل پرسپولیس ارائه کردند و مانع از درخشش یورگن لوکادیا و سایر بازیکنان هجومی پرسپولیس شدند. دانشگر البته در نیمه دوم مصدوم شد و جای خود را به نیلسون جونیور داد اما رناتو در آخرین دقایق بازی تا آستانه گلزنی هم پیش رفت.

دیدگاه‌ها