کد خبر : 1847757 | 20 مهر 1401 ساعت 12:53 | 3.2K بازدید | 0 دیدگاه

درخواست 500 میلیاردی کمیته المپیک از دولت!

با توجه به برگزاری بازی‌های آسیایی و مسابقات کسب سهمیه المپیک در سال 2023، کمیته ملی المپیک درخواست بودجه 500 میلیاردی کرده است.

درخواست 500 میلیاردی کمیته المپیک از دولت!

به گزارش "ورزش سه"، با اینکه بعد از روی کار آمدن محمود خسروی وفا در راس کمیته ملی المپیک، فعلا این کمیته تا حدودی آرام‌تر از دوران قبلی گام برمی‌دارد، اما برگزاری نشست هیئت اجرایی با هدف انتخاب سرپرست کاروان و سرپرست آکادمی ملی المپیک، نگاه‌ها را بار دیگر به سوی این کمیته جلب کرد.
مناف هاشمی که به عنوان دبیرکل کمیته ملی المپیک منصوب شده بود، حالا یک مسئولیت بزرگ دیگر را هم برعهده گرفته و قرار است کاروان ایران در بازی های آسیایی هانگژو را سرپرستی کند.
این بازی ها که قرار بود در شهریور 1401 برگزار شود، به دلیل اوج گرفتن دوباره کرونا در کشور چین، با تعویق یک ساله مواجه شد و قرار است در همین مقطع در سال 1402 برگزار گردد. 
اما همزمان شدن بازی های آسیایی با مسابقات کسب سهمیه المپیک در سال 2023 باعث شده تا کمیته ملی المپیک حسابی بابت کمبود بودجه‌اش ابراز نگرانی کند. مناف هاشمی در این خصوص می گوید: ردیف بودجه ما باید سال آینده ۵۰۰ میلیارد تومان شود اما شاید نشود. ما سال آینده بازی های آسیایی و سپس المپیک را داریم. این عدد برای دولت چیزی نیست. ما باید تلاش کنیم که قانع شوند و این افرایش ردیف بودجه را انجام دهند، امیدوارم نتیجه بگیریم.
در صورت تصویب چنین بودجه‌ای، به نظر می رسد بودجه کمیته ملی المپیک نسبت به سال قبل بیش از دو برابر افزایش یابد.

دیدگاه‌ها