کد خبر : 1848141 | 22 مهر 1401 ساعت 15:47 | 242.2K بازدید | 56 دیدگاه

حسينى با هت تريك طلاى قاره كهن را فتح كرد

دختر لر اولین طلایی تاریخ ایران در آسیا

سيده الهام حسينى با مجموع ٢٢٧ كيلوگرم، سه طلاى تاريخى را براى وزنه بردارى ايران به ارمغان آورد.

دختر لر اولین طلایی تاریخ ایران در آسیا

به گزارش ورزش سه، مدت زيادى از راه اندازى وزنه بردارى زنان در ايران نمى گذرد و در همين مدت كوتاه اما پديده هاى فوق العاده اى خودشان را در ميادين بين المللى نشان دادند. 
سيده الهام حسينى كه يكى از اولين زنان وزنه بردار ايران در مسابقات آسيايى و جهانى بوده، در شرايطى امروز روى تخته رفت كه در صدر استارت ليست مسابقات دسته ٨١ كيلوگرم قهرمانى آسيا قرار داشت. 

1753078
در روزهاى اخير هم هيچ كدام از دختران ايرانى نتوانستند به مدال مسابقات آسيايى دست پيدا كنند و همه نگاه‌ها به الهام حسينى بود. 
اين دختر لرستانى در همان حركت يكضرب قدرت خود را به رخ رقبا كشيد. در ابتدا وزنه ٩٧ كيلويى توسط حسينى با موفقيت مهار شد، در گام دوم دختر وزنه بردار ايران ١٠٠ كيلوگرم را با تسلط كامل بالاى سر برد و در حركت سوم هم وزنه ١٠٢ كيلويى توسط الهام حسينى به ثبت رسيد تا او نه تنها اولين طلاى كاروان ايران در دو بخش مردان و زنان را در بحرين كسب كند؛ بلكه يك مدال با ارزش براى ثبت در تاريخ وزنه بردارى زنان به ارمغان بياورد.
اما اين پايان كار نبود و سيده الهام حسينى با انگيزه و پشتكار فوق العاده براى كسب طلاى دوضرب و مجموع روى تخته آمد. 
وزنه هاى ١٢١ كيلو و ١٢٥ كيلويى با دستان قدرتمند شيردختر لرستان مهار شد؛ اگرچه او در حركت سوم دوضرب اولين خطاى خود را ثبت كرد و نتوانست وزنه ١٢٨ كيلوگرمى را با موفقيت مهار كند. 

1753079
اما همين ركوردها هم براى يك اتفاق تاريخى كافى بود و سيده الهام حسينى با ثبت ركوردهاى ١٠٢ كيلوگرم در يكضرب، ١٢٥ كيلوگرم در دوضرب و ٢٢٧ كيلوگرم در مجموع سه طلاى آسيا را در بحرين به نام ايران ضرب كرد.
هت تريك طلايى الهام حسينى هم يك اتفاق بى نظير در تاريخ وزنه بردارى زنان ايران بود و هم او را به ستاره بى چون و چراى تيم ملى وزنه بردارى ايران در مسابقات آسيايى تبديل كرد.

دیدگاه‌ها