کد خبر : 1851016 | 09 آبان 1401 ساعت 07:57 | 2K بازدید | 0 دیدگاه

شعبانی بهار: مدالی در کار نیست!

پشت پرده تغییرات کادر فنی تیم ملی چه بود؟

رئیس فدراسیون تیروکمان گفت: هدف ما این است که در المپیک 2028 خوب ظاهر شویم و درمورد اینکه آیا می‌توانیم مدال بگیریم یا خیر فقط می‌توانم بگویم که تلاش خود را می‌کنیم.

پشت پرده تغییرات کادر فنی تیم ملی چه بود؟

به گزارش "ورزش سه" غلامرضا شعبانی بهار در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، در خصوص آخرین وضعیت تیم‌های ملی تیروکمان اظهار داشت: در حال حاضر تیم های ملی برای انتخاب نفرات اصلی خود مشغول اردو هستند که نفرات تیم کامپوند مشخص شدند و نفرات تیم ملی ریکرو هم پس از گذراندن اردوی 2 هفته ای از سوی سرمربی کره ای انتخاب خواهند شد. تا وارد اردوهای اصلی خود می شوند تا با برنامه ریزی که انجام شده است آماده رقابت های بازی های آسیایی می شوند.

شعبانی بهار درخصوص اظهارات سرمربی کره ای تیم ملی مبنی بر اینکه ما به المپیک فکر نمی‌کنیم و نمی توانیم مدالی هم کسب کنیم گفت: در  کلیات حرف سرمربی کره ای تیم ملی این است که بتوانیم در مسابقات پیش روی خود نتایج بسیار را کسب کنیم و بعد از رقابت های پیش رو هم به المپیک برسیم. تیم ملی ریکرو ما در شرایط مطلوبی قرار ندارد و سطح ریکرو کشورمان قابل مقایسه با کشورهای دیگر نیست. ما سعی می‌کنیم برای المپیک 2024 پاریس تعداد ورزشکارانی که سهمیه کسب می کنند بیشتر از باشد و در ادامه با این ورزشکاران کار کنیم و آماده کنیم تا در المپیک 2028 در تیروکمان نتیجه خوبی را کسب کنیم. «هونگ سونگ هو» درسته گفته است ما به هیچ وجه نمی توانیم در المپیک پاریس مدال کسب کنیم چرا که شرایط خوبی در حال حاضر نداریم. ما نمیتوانیم در المپیک پاریس مدالی کسب کنیم اما می توانیم تعداد ورزشکاران حاضر در المپیک را افزایش دهیم. من با قاطعیت می گویم که در پاریس مدالی را کسب نمی کنیم.

* هدف ما کسب نتیجه خوب در المپیک 2028 است/ نه ما قول مدال می‌دهیم و نه «هونگ»

رئیس فدراسیون تیروکمان در پاسخ به این سوال که هدف فدراسیون و تیم ملی برای حضور در المپیک و کسب مدال چیست؟ عنوان کرد: هدف ما این است که در المپیک 2028 خوب ظاهر شویم و اینکه آیا می‌توانیم مدال بگیریم یا خیر فقط می توانم بگویم که تلاش خود را می کنیم. این هایی که گفتم مربوط به رشته ریکرو است، چرا که در کامپوند شرایط بهتری داریم و در واقع شرایط زمینه ای کامپوند با ریکرو قابل مقایسه نیست. امروز در ریکرو کسانی که تیر می زنند جوان هستند و تا به نقطه ای که ما میخواهیم برسند زمان زیادی لازم است. «هونگ سونگ هو» هم بر همین اساس گفته است که نمی توانیم مدالی کسب کنیم. ما هم از او انتظار نداریم که در المپیک 2024 برای ما مدال کسب کند. نه ما قول می دهیم و نه «هونگ سونگ هو» که فردا بخواهیم به نوع دیگری پاسخ گو باشیم. در کامپوند همه چیز فرق می کند، هم مردم و هم خود ما انتظار داریم که به مدال برسیم.

* هونگ دوست دارد فقط با جوانان کار کند

وی درباره تشکیل تیم ملی جوانان تصریح کرد: در خصوص تشکیل تیم ملی جوانان هم باید بگویم که «هونگ سونگ هو» سرمربی تیم ملی نگاه دارد و بر این است که باید از پایه مشکل تیروکمان را حل کنیم. در حال حاضر کسانی هستند که مانند جوانان تیر می زنند ولی هونگ آن ها را انتخاب نمی کند و بیشتر دوست دارد با جوانان کار کند. من یک بار به او گفتم از این با تجربه ها هم در تیم ملی استفاده کن ولی عنوان کرد وقتی آینده ای ندارند به نظر من نباید در تیم ملی هم حضور داشته باشند و اگر قرار است بریم در مسابقات ببازد این باخت را به یک جوان می دهم تا تجربه کسب کند. تفکرات او روی جوانان است و دوست دارد با جوانان کار کند و به نتیجه برسد.

* مربیان ایرانی انتظارات ما را بر آورده نکردند

شعبانی بهار در پاسخ به این سوال که چرا تشکیل تیم ملی جوانان زودتر صورت نگرفت، آیا مربیان ایرانی در این خصوص کاری نکردند؟ اظهار داشت: من در گذشته هم مربی کره ای داشتیم. زمانی که من به فدراسیون تیروکمان آمدم سرمربی تیم ملی  کره ای بود. آن زمان من 20 خرداد به فدراسیون آمدم او به من گفت من دیگر نمی توانم ادامه بدهم باید بروم که من هم گفتم نه شما باید تا پایان رقابت های بازی های آسیایی جاکاراتا حضور داشته باشید. بازی های جاکارتا که تمام شد همان شب آمد در اتاق من را زد و گفت من از همین جا به کشورم برمیگردم ولی ما باز هم پا فشاری کردیم که بماند از بازی های آسیایی که برگشتیم 2 هفته بعد اتفاق زهرا نعمتی که رقم خورد ما را متقاعد کرد که برود و ما هم با رفتن او موافقت کردیم.

وی افزود: بعد از آن با توجه به صحبت هایی که شد از ظرفیت های داخلی برای تیم های ملی استفاده کنیم، ما هم این موضوع را قبول کردیم تا از ظرفیت های داخلی هم تجربه کسب کنیم، اما حقیقت امر این است که مربیان داخلی انتظارات ما را برآورده نکردند و حتی در مقاطعی شاهد اختلافات بین مربیان و و ورزشکاران بودیم. همین امر هم ادامه کار با مربیان داخلی را برای ما مشکل کرد و قبل از این که وارد انتخابات فدراسیون شوم مقدمات انتخاب سرمربی را انجام داده بودم و در زمان انتخابات هم در مجمع اعلام کردم که قطعا تغییراتی در فنی تیم ملی خواهیم داشت. لذا پس از بررسی های گزینه هایی که مد نظر داشتیم بر سر مربی کره ای به توافق رسیدیم.

* انتخاب فدراسیون در خصوص کادر فنی درست بوده و به آینده تیم ملی امیدواریم

رئیس فدراسیون تیروکمان در پایان با اشاره به فدراسیون در خصوص کادر فنی تیم ملی خاطر نشان کرد: من اعقتاد دارم رویکرد ما درست و انتخابی هم که در بخش کادر فنی داشتیم مناسب بوده است. این مربی هم قهرمان بوده و هم جوان و جویای نام است که با انرژی که دارد مطمئنم می تواند تحولات خوبی را در تیم ملی ایجاد کند. او در این مدتی که آمده است تمرین در شب را برای تیم ملی در نظر گرفته و هر شب با ورزشکاران تمرین می کند که در این 4 سال من چنین چیزی را در تیم ملی ندیدم. یک اتاق اختصاصی تنظیم کمان درست کرده است که تجهیزات درخواست داد و ما از خارج کشور تهیه کردیم و در اختیار او قرار دادیم. کار را خیلی با حوصله پیش می برد و به آینده او در تیم ملی امیدوار هستیم تا بتواند کار های بزرگی را انجام دهد.

دیدگاه‌ها