کد خبر : 1851486 | 11 آبان 1401 ساعت 15:08 | 24K بازدید | 4 دیدگاه

صدوشصتمین گل لیگ برتر را چه کسی می‌زند؟

قلعه‌نویی رکورد پرسپولیس و استقلال را شکست

اگرچه آمار گلزنی تیم صدرنشین کاهش یافته اما لیگ برتر در مجموع گلهای بیشتری را در خود دارد.

قلعه‌نویی رکورد پرسپولیس و استقلال را شکست

به گزارش "ورزش سه"، لیگ ایران در هفته یازدهم متوقف شده و قرار است پس از جام جهانی  مسابقات با فشردگی بیشتری ادامه پیدا کند. نکته جالب در مورد یک سوم ابتدایی، افزایش مجموع آمار گلزنی است؛ به طوری که حتی با یک بازی کمتر (دیدار معوقه فولاد-ملوان) همچنان تعداد گلزنی این فصل به شکل قابل ملاحظه از فصل گذشته، آمار بهتری را نشان می‌دهد.

در یازده هفته ابتدایی لیگ بیست و یکم، 147 گل رد و بدل شد تا متوسط 1.67 گل به ازای هر بازی ثبت شود. نکته جالب اینکه فصل پیش، بیشترین تعداد گل در هفته نهم رقم خورد که 21 بار دروازه‌ها باز شدند؛ استقلال سه گل به پیکان زد، پرسپولیس و هوادار به تساوی چهار گله رسیدند و مس رفسنجان با نتیجه 3-2 از سد تراکتور گذشت.

کم‌گل‌ترین هفته لیگ بیست و یکم (تا این هفته) متعلق به هفته هفتم است که تنها 7 بار دروازه‌ها باز شدند. در این هفته سه بازی بدون گل خاتمه یافتند و تنها تیم سپاهان توانست بیش از یک گل بزند. استقلال، صنعت نفت، گل‌گهر، پرسپولیس و مس رفسنجان نیز یک گل به ثمر رساندند.

1759038

این در حالی است که این فصل باوجود یک بازی کمتر که امروز برگزار خواهد شد، 159 گل رد و بدل شده تا افزایش 12 گله در این فصل ثبت شود. متوسط گلزنی در این فصل به ازای هر هفته 13.36 و به ازای هر بازی 1.83 گل است تا عملکرد هجومی تیمها در این فصل به مراتب بهتر از فصل گذشته باشد.

این فصل بیشترین تعداد گل در هفته سوم رقم خورد که 19 بار تیمها موفق به گلزنی شدند. همچنین در آخرین هفته 18 گل ثبت شد که ذوب آهن با 5 گل بهترین آمار را ثبت کرد.

1759039

اگرچه بهترین گلزن این فصل لیگ برتر ایران یورگن لوکادیا، مهاجم هلندی تیم پرسپولیس، است اما پرسپولیس نسبت به فصل گذشته پنج گل کمتر به ثمر رسانده است. با این حال حضور بازیکنان خارجی باکیفیت نظیر لوکادیا، ریکاردو آلوز و... باعث شده تا این فصل در موقعیت‌سازی و گلزنی، شرایط به مراتب بهتری بر لیگ برتر حکم‌فرما باشد؛ هرچند که همچنان آمار گلزنی با لیگهای معتبر جهان فاصله قابل ملاحظه دارد.

فصل گذشته استقلال و پرسپولیس با 16 گل بهترین آمار را به خود اختصاص دادند اما هر دو تیم این فصل آمار به مراتب ضعیفتری دارند. با این حال آنچه باعث شده تا آمار گلزنی این فصل بهتر باشد، نمایش هجومی بهتر تیمهای میانه و پایین جدولی است؛ به عنوان مثال نساجی، تراکتور، ذوب‌آهن و نفت تیمهایی هستند که عملکرد خوبی داشته‌اند.

1759040

گل‌گهر (17)، سپاهان (15) و نساجی و تراکتور (14) چهار تیمی هستند که این فصل بهترین آمار گلزنی را دارند و البته نکته جالب این است که در فصل جاری نیز با پیروی از الگوی قهرمانان سالهای گذشته، جایگاه صدر جدول متعلق به تیمی است که بهترین خط دفاعی را دارد.

دیدگاه‌ها