کد خبر : 1853557 | 23 آبان 1401 ساعت 21:32 | 24K بازدید | 1 دیدگاه

المعز علی این عنوان را می‌خواهد؛

جشن بهترین گلزن تاریخ قطر در افتتاحیه جام جهانی؟

در دیدار افتتاحیه جام جهانی المعز علی به دنبال شکستن رکورد بهترین گلزن تاریخ قطر است و اکوادور نیز نمی‌خواهد روند کلین‌شیت‌های متوالی‌اش قطع شود.

جشن بهترین گلزن تاریخ قطر در افتتاحیه جام جهانی؟

به گزارش "ورزش سه"، قطر و اکوادور در شرایطی از ساعت ۱۹ روز یکشنبه، ۲۰ نوامبر در استادیوم البیت دیدار افتتاحیه جام جهانی ۲۰۲۲ را برگزار می‌کنند که اگر المعز علی بتواند برای میزبان گلزنی کند، ضمن تبدیل شدن به بهترین گلزن تاریخ قطر، به ۶ کلین‌شیت پیاپی اکوادور پایان می‌دهد.

المعز علی چهل‌ودومین گل ملی خود را ۹ نوامبر ۲۰۲۲ در پیروزی یک بر صفر مقابل آلبانی و در آخرین دیدار دوستانه قطر پیش از شروع جام جهانی در ماربه‌یا به ثمر رساند.

مهاجم تیم ملی قطر که ۴۲ گل خود را در ۸۵ بازی ملی به ثمر رسانده، از این حیث با منصور مفتاح هم‌تراز شد که از سال ۱۹۷۶ تا ۱۹۹۰ میلادی با ۸۱ بازی برای تیم ملی قطر ۴۲ گل ملی به ثمر رساند.

1530359

حالا المعز علی که اولین بازی خود را در آگوست ۲۰۱۶ برای قطر انجام داد و در دیدار ۵ اکتبر ۲۰۱۷ مقابل سنگاپور اولین گل ملی خود را به ثمر رساند، در صورت گلزنی مقابل اکوادور به رکورد ۳۲ ساله مفتاح به عنوان برترین گلزن تاریخ تیم ملی قطر پایان خواهد داد.

قطر و اکوادور پیش از این یک بار و در تاریخ ۱۲ اکتبر ۲۰۱۸ در استادیوم جاسم بن‌حمد دوحه با هم دیداری دوستانه برگزار کردند. المعز علی در برتری ۴ بر ۳ قطر مقابل اکوادور توانست دو گل تیمش را که هشتمین و نهمین گل‌های ملی او بود، به ثمر برساند.

شکست ۴ بر ۳ اکوادور مقابل قطر در زمان مربیگری هرنان گومز، سرمربی کلمبیایی رخ داد که در سال ۲۰۰۲ و در دوره ۵ ساله مربیگری‌اش در اکوادور برای اولین بار آنها را به جام جهانی رساند و دومین حضورش در این تیم کوتاه مدت بود و فقط ۱۱ ماه به طول انجامید.

اکوادوری‌ها پس از آن و پیش از شروع دیدارهای انتخابی جام جهانی با خورخه سلیکو و یوردی کرایف به کار خود ادامه دادند، اما در نهایت و با شروع دیدارهای انتخابی، گوستاوو آلفارو، سرمربی آرژانتینی هدایت اکوادور را به عهده گرفت تا چهارمین صعود این تیم را به جام جهانی رقم بزند.

1508201

اکوادور، حریف قطر در افتتاحیه جام جهانی، پس از آخرین دیدارش در انتخابی جام جهانی که تساوی یک - یک مقابل آرژانتین بود، در شش مسابقه دوستانه خود پیش از شروع جام جهانی ۲۰۲۲ دو گل به ثمر رسانده و این در حالی است که گلی دریافت نکرده است:

۳ جون: اکوادور یک - نیجریه صفر
۶ جون: مکزیک صفر - اکوادور صفر
۱۲ جون: اکوادور یک - کیپ‌ورد صفر
۲۳ سپتامبر: عربستان سعودی صفر - اکوادور صفر
۲۷ سپتامبر: ژاپن صفر - اکوادور صفر
۱۲ نوامبر: اکوادور صفر - عراق صفر

دیدگاه‌ها