کد خبر : 1854049 | 27 آبان 1401 ساعت 08:55 | 920 بازدید | 0 دیدگاه

تمرکز شمشیربازی ایران روی کره‌جنوبی است

سرپرست فدراسیون شمشیربازی تاکید دارد که پیشی گرفتن از کره‌جنوبی در قاره آسیا و رسیدن به سطح اول بازی‌های المپیک، موفقیت‌هایی است که این فدراسیون در اسلحه سابر دنبال می‌کند.

تمرکز شمشیربازی ایران روی کره‌جنوبی است

به گزارش "ورزش سه" علیرضا پورسلمان در گفتگو با مهر عملکرد شمشیربازان اعزامی به جام جهانی الجزایر راتمجید کرد و گفت: مجارستان معمولا در رویدادی های مختلف یک زنگ خطر برای ایران بود و بارها هم موفق به پیروزی شده بود. رقابت نزدیکی که دو تیم در الجزایر داشتند گویای همین مسئله است اگرچه اینبار ملی پوشان کشورمان موفق به کسب برتری شدند.

وی ادامه داد: غلبه بر آلمان هم جزو بردهایی است که ارزش زیادی داشت. آلمان تیم سطج پائینی در شمشیربازی جهان نیست اما سابریست های ایران رقابت خوبی برابر این تیم داشتند و توانستند با غلبه بر آن راهی فینال شوند اگرچه در این مرحله مقابل کره جنوبی باختند و نتوانستند فینال را هم با برد تمام کنند.

سرپرست فدراسیون شمشیربازی تاکید کرد: در بخش اسلحه سابر دستیابی به موفقیت هایی را دنبال می کنیم که غلبه بر کره جنوبی یکی از آنها است. شمشیربازان ایران در همین جام جهانی الجزایر نشان دادند که قابلیت و توانایی شکست کره جنوبی را دارند فقط باید اردو و اعزام های بیشتر داشته باشند تا تجربه و توانمندی لازم در این زمینه را به دست بیاورند. اینکه بتوانیم از کره جنوبی در قاره آسیا پیشی بگیریم جزو اهدافی است که دنبال می کنیم.

وی با یادآوری اینکه تیم ملی شمشیربازی اسلحه سابر ایران در بازی های آسیایی 2018 مقابل کره جنوبی باخت و نایب قهرمان شد، خاطرنشان کرد: در همین راستا روی بازی های آسیایی تمرکز داریم و اینکه بتوانیم در هانگژو مقابل کره ای ها پیروز باشیم. قطعاآنها در این دوره بازیهای آسیایی هم مدعی فینال هستند. باید به گونه ای پیش برویم که فینالیست شدن مان قطعی باشد و در دیدار نهایی هم کره جنوبی را شکست دهیم.

پورسلمان تاکید کرد: در مجموع در بخش تیمی، شمشیربازان اسلحه سابر عملکرد خوبی دارند به خصوص که خیلی خوب یکدیگر را حمایت می کنند. عملکرد شمشیربازان در این بخش به گونه ای است که هر یک عملکرد دیگری را خیلی خوب پوشش می دهد و اینگونه عقب ماندگی ها را جبران می شود. در بخش انفرادی ضعف هایی داریم که باید پوشش داده شود. باید بستری ایجاد شود تا به واسطه آن ملی پوشان حضور بیشتری در میادین داخلی و بین المللی داشته باشند تا آن حد که تجربه و دانش بیشتری کسب کنند.

وی تصریح کرد: ادامه های موفقیت های اخیر اسلحه سابر و ارتقای آن را به شدت دنبال می کنیم. باید بدون حرف و حدیف و گیر کردن در معاملات و اما و اگرها، سهمیه المپیک به دست بیاوریم و در بازی های پاریس هم نتایج بهتر از همیشه داشته باشیم. ارتقای اسلحه سابر باید تا آنجا پیش برود که به سطح اول المپیک برسیم.

سرپرست فدراسیون شمشیربازی گفت: البته از دو اسلحه اپه و فلوره هم غافل نیستیم. در این دو اسلحه عقب ماندگی هایی وجود داردکه جبران آنها زمان بیشتری لازم دارد اما برنامه ریزی برای آن را هم آغاز کرده ایم.

دیدگاه‌ها