کد خبر : 1855373 | 04 آذر 1401 ساعت 04:00 | 30.8K بازدید | 14 دیدگاه

21 نفر از 26 بازیکن ولز در لیگ جزیره توپ می‌زنند

شاگردان کی‌روش مقابل انگلیس دوم جام

ایران که مقابل انگلیس با نتیجه شش بر دو شکست خورد، حالا مقابل تیمی به میدان خواهد رفت که بخش قابل توجهی از بازیکنانش در باشگاه‌های انگلیسی بازی می‌کنند.

شاگردان کی‌روش مقابل انگلیس دوم جام

به گزارش "ورزش سه"، تیم ملی ولز بعد از بیش از شش دهه طعم حضور در جام جهانی را چشید. خیلی ها معتقد بودند که این نسل از فوتبال ولز شایستگی تجربه حداقل یک جام جهانی را دارد. نسل پرستاره ولز در این دوره اتفاقی که باید را رقم زد و به هر نحوی که بود بعد از قرار گرفتن در رتبه دوم دور گروهی انتخابی در اروپا، از طریق پلی‌آف جواز حضور در جام جهانی قطر را کسب کرد. این تیم موفقیت های خود را مدیون ستاره‌هایی است که بخش قابل توجهی از آنها در لیگ جزیره توپ می زنند.

دو هفته پیش بود که راب پیج، سرمربی تیم ملی ولز اسامی بازیکن منتخب خود را برای حضور در جام جهانی 2022 اعلام کرد. نکته ای که در این لیست خیلی به چشم می آمد، حضور پرتعداد بازیکنان شاغل در لیگ جزیره بود. 21 نفر از 26 بازیکن دعوت شده به تیم ملی ولز را بازیکنانی تشکیل می دهند که در لیگ‌های فوتبال انگلیس (برتر و چمپیونشیپ) توپ می زنند.

1769083

سرمربی ولز در حضور تاریخی تیمش در جام جهانی این شانس را دارد که مهره‌های آماده را از فوتبال باشگاهی انگلیس در اختیار گرفته و به دنبال صعود است. این تیم در روز اول مقابل امریکا به تساوی یک بر یک بسنده کرد و امروز مقابل ایران به میدان خواهد رفت.

در بین نفرات تیم ملی ولز ستاره‌های سرشناس زیادی را شاهد هستیم که قطعا یکی از معروف‌ترین آنها گرت بیل است که البته جایی در بین بازیکنان شاغل در لیگ جزیره ندارد و این روزها در فوتبال امریکا (لس انجلس) بازی می کند. بن دیویس (تاتنهام)، جیمز (فولام) و هری ویلسون (فولام) از مهم‌ترین مهره های پیج به شمار می روند.

دیدگاه‌ها