کد خبر : 1855771 | 05 آذر 1401 ساعت 21:39 | 21.2K بازدید | 2 دیدگاه

چرا باید در لیگ قهرمانان اروپا موفق باشیم؟

سرمربی پاریس معجون بقا را از گواردیولا گرفت!

کریستوف گالتیه، سرمربی پاری سن ژرمن معتقد است موفقیت در جام جهانی نمی‌تواند تعیین کننده آینده شغلی او در این باشگاه باشد.

سرمربی پاریس معجون بقا را از گواردیولا گرفت!

به گزارش ورزش سه، این همان جملاتی است که احتمالا مشابهش را پپ گواردیولا در مذاکره با سران قطری منچسترسیتی به زبان آورده است. اینکه زمان می‌برد تا یک باشگاه در سطح فوتبال قاره آنچنان شاخص و قدرتمند شود که برای قهرمانی عرض اندام کند.

گالتیه، سرمربی فرانسوی پاریس به روزنامه مارکا گفته است: «هر سال ده تیم برای قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا کاندیدا هستند و فقط یکی قهرمان می‌شود و ۹ تیم دیگر به این عنوان نمی‌رسند. آیا سرمربی‌های این ۹ تیم باید اخراج شوند؟» سپس خودش به این سوال پاسخ منفی داد.

اگرچه این پاسخ زمانی موثق خواهد بود که از زبان ناصر الخلیفی مالک باشگاه پی اس جی بیرون بیاید اما گالتیه با همین پیش‌فرض ادامه می‌دهد: «قهرمانی در اروپا بسیار سخت است. من سعی میکنم [با این جملات] از شغل خودم محافظت کنم اما همه باشگاه‌های بزرگ اروپا هدف دارند و به این خاطر که قهرمان اروپا نشده‌اند، برنامه خود را تغییر نمی‌دهند.»

او سپس با اشاره به اتلتیکومادرید و منچسترسیتی اضافه کرد: «مثال‌های زیادی وجود دارد. اتلتیکو دو بار به فینال رسید و قهرمان نشد اما باشگاه همچنان به پروژه سیمئونه اعتماد داشت و همین موضوع در مورد گواردیولا هم صدق می‌کند؛ کسی که با سیتی قهرمان اروپا نشده اما باشگاه همچنان به ایده‌های او اعتقاد دارد.»

سرمربی پاریس در پایان حرف هایش توضیح داد: «به نظر من تغییر پروژه ورزشی برای باشگاه ما اشتباه است. اگر قهرمان اروپا نشویم من فکر میکنم این یک مسیر است که در آینده به هدف می‌رسد، البته نه ده سال بعد و زودتر. اما میگویم اگر امسال قهرمان نشدیم نباید همه چیز را تغییر دهیم.»

پاری سن ژرمن در چارچوب مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا برابر بایرن مونیخ قرار خواهد گرفت.

نکته جالب اینکه این تیم در ۲۰۱۹-۲۰ به فینال رقابت‌های لیگ قهرمانان اروپا صعود کرد اما در تقابل با بایرن مونیخ، شکست خورد و از قهرمانی در این مسابقات بازماند.

دیدگاه‌ها