کد خبر : 1856039 | 07 آذر 1401 ساعت 12:35 | 2.5K بازدید | 0 دیدگاه

تعداد دوپینگی‌های ایران از سال ۲۰۱۸ تاکنون

از سال ۲۰۱۸ تا آبان سال جاری جمعا نام ۱۴۸ ورزشکار ایرانی در لیست محرومان ناشی از مصرف مواد ممنوعه اعلام شده که از این تعداد صرفا برای ۶ نفر توبیخ کتبی و برای ۱۴۲ نفر دیگر به تناسب از ۳ ماه تا ۴ سال و ۳ ماه، محرومیت قطعی صادر شده است.

تعداد دوپینگی‌های ایران از سال ۲۰۱۸ تاکنون

به گزارش "ورزش سه" و به نقل از ایسنا، طی سال ۲۰۱۸ تعداد ۳۵ نفر از ورزشکاران ایرانی در رشته های مختلف ورزشی مرتکب عمل دوپینگ شدند که برای آن ها از سوی ستاد ملی مبارزه با دوپینگ (ایران نادو) حکم محرومیت قطعی صادر شد، در سال ۲۰۱۹ تعداد ورزشکاران دوپینگی ایران که مواد ممنوعه دوپینگ مصرف کرده بودند به ۵۷ نفر رسید اما از این تعداد ۲ نفر صرفا با توبیخ کتبی مواجه شدند.

در سال ۲۰۲۰ تعداد ورزشکاران ایرانی که  نمونه دوپینگ آن ها مثبت و با محرومیت قطعی مواجه شدند به ۱۴ نفر کاهش یافت و از این تعداد ۳ نفر صرفا با توبیخ کتبی کار خود را پیش بردند. در سال ۲۰۲۱ اما تعداد ورزشکاران دوپینگی به ۲۰ نفر رسید که یک نفر از آن ها با توبیخ کتبی روبرو شد.

از ابتدای سال ۲۰۲۲ میلادی تا پایان آبان ماه سال جاری نیز تعداد ورزشکاران ایرانی که مرتکب عمل دوپینگ و با محرومیت قطعی ناشی از دوپینگ روبرو شده اند به ۲۲ نفر رسیده است.

دیدگاه‌ها