کد خبر : 1857055 | 12 آذر 1401 ساعت 12:18 | 416 بازدید | 0 دیدگاه

وضعیت کمانداران معلول اعزامی به بازی‌های آسیایی

مربی تیم ملی پاراتیروکمان گفت: تا زمانی که از سوی کمیته ملی پارالمپیک رکوردگیری در پاراتیروکمان صورت نگیرد، مشخص نیست این تیم با چه تعداد ورزشکار در بازی‌های پاراآسیایی هانگژو چین حضور خواهد داشت.

وضعیت کمانداران معلول اعزامی به بازی‌های آسیایی

به گزارش "ورزش سه" جبرئیل عبادی در گفت وگو با ایسنا، در پاسخ به این پرسش که پاراتیروکمان با چه تعداد ورزشکار در بازی‌های پاراآسیایی هانگژو چین حضور خواهد داشت، اظهار کرد: هنوز وضعیت تعداد کمانداران اعزامی به بازی‌های پاراآسیایی هانگژو چین مشخص نیست و بعد از رکوردگیری توسط کمیته ملی پارالمپیک معلوم می‌شود که چه کسانی از نظر رکوردی برای اعزام به این بازی‌ها مورد تایید کمیته قرار دارند.

وی گفت: ورزشکاران پاراتیروکمان جزو بهترین‌های آسیا هستند و مورد حمایت کمیته ملی پارالمپیک قرار دارند اما چون در فصل سرما قرار داریم و کمانداران بیشتر کار بدنسازی انجام می‌دهند تا رکوردگیری، هنوز شرایط آنها برای اعزام به بازی‌های پاراآسیایی مشخص نیست و بعد از رکورگیری تعداد کمانداران اعزامی به هانگژو مشخص خواهد شد. البته تلاش بر این است که این دوره با تیم کامل در این بازی‌ها حضور داشته باشیم.

مربی تیم ملی پاراتیروکمان در پاسخ به این پرسش که آیا تا پایان سال تورنمنت برون مرزی برای تیم ملی پیش‌بینی شده است یا خیر؟ تصریح کرد: تورنمنت برون مرزی خاصی نداریم و تا پایان سال کمانداران با انجام کار بدنسازی و تمرینات استقامتی و قدرتی سعی می‌کنند آمادگی جسمانی خود را حفظ کنند.

عبادی پیرامون این پرسش که آیا مربی کره‌ای تیروکمان نظارتی بر تمرینات و عملکرد پاراتیروکمان نیز دارد یا خیر؟ افزود: هیچ نظارتی از سوی مربی کره‌ای بر تمرینات ورزشکاران پاراتیروکمان وجود ندارد و کمانداران کماکان تمرینات خود را زیر نظر مربیان داخلی در سایت تیروکمان یا در مجموعه ورزشی الیاف پیگیری می‌کنند.

وی یکی از اهداف مهم این تیم را کسب سهمیه پارالمپیک پاریس در مسابقات قهرمانی جهان کره عنوان کرد و گفت: در مسابقات قهرمانی جهان هلند برای شرکت در پارالمپیک توکیو موفق به کسب ۶ سهمیه شدیم، اما در قهرمانی جهان کره که سال آینده برای کسب سهمیه پارالمپیک پاریس برگزار می‌شود، سعی داریم تعداد سهمیه های خود را افزایش دهیم و با تیم کامل در پارالمپیک شرکت کنیم.

عبادی از رمضان بیابانی، سینا منشاءزاده، هادی نوری (کامپوند مردان)، اصغر زارعی نژاد، محمدرضا عرب عامری و غلامرضا رحیمی (ریکرو مردان)، فرزانه عسگری و مریم یاورپور (کامپوند بانوان) به عنوان نفرات حاضر در اردوی تیم ملی پاراتیروکمان نام برد و افزود: در ریکرو بانوان و W۱ همچنان با کمبود کماندار مواجه هستیم که امیدوارم پس از برگزاری مسابقات انتخابی و رکوردگیری، وضعیت ورزشکاران این دو رشته نیز زودتر مشخص شود.

وی در پایان همچنین درباره وضعیت زهرا نعمتی گفت: وی در حال حاضر تمرینات خود را در سایت تیروکمان زیر نظر مربی کره‌ای پیگیری می‌کند و هدفش کسب سهمیه المپیک پاریس است.

دیدگاه‌ها