کد خبر : 1857928 | 16 آذر 1401 ساعت 17:12 | 14.7K بازدید | 2 دیدگاه

شجاع و کنعانی می‌توانستند به دفاع کمک بیشتری کنند

پیوس: حذف از جام جهانی به ضرر طارمی شد

مهاجم اسبق تیم ملی و پرسپولیس مدعی است که تیم ملی می‌توانست نمایش بهتری در قطر داشته باشد و صعود از این گروه غیرممکن نبود.

پیوس: حذف از جام جهانی به ضرر طارمی شد

به گزارش "ورزش سه"، فرشاد پیوس با اشاره به شکست سنگین تیم ملی مقابل انگلیس گفت: عوامل زیادی قطعا در این شکست تاثیرگذار بودند اما در نهایت قطعا فاصله ایران و انگلیس این تعداد گل نبود. فارغ از مساله تمرکز که در این خصوص هم اعتقاد دارم کادرفنی می‌توانست برنامه بهتری برای بازیکنان در نظر داشته باشد، نوع عملکرد و تاکتیک تیم قابل دفاع نیست.

وی ادامه داد: قطعا ترکیب تیم ملی بیشتر از اینکه حریف را تحت تاثیر قرار دهد، باعث شد تا ناهماهنگی بیشتری را شاهد باشیم. مسلما تیم‌های قدرتمند روی تکنیک و تاکتیک خود برای تحت تاثیر قرار دادن حریفان برنامه دارند. اینطور نیست که آنها با توجه به نوع چینش حریف بخواهند تاکتیک خود را تغییر دهند. به طور مثال پرسپولیس مقابل تیمی از سطح پایین‌تر لیگ برتر ایران، نیازمند این نیست که بخواهد تحت تاثیر ترکیب حریف طی دیدارهای قبلی‌اش قرار گیرد و بیشتر به قدرت تاکتیکی و تکنیکی نفرات خود تکیه خواهد کرد و از درجه اهمیت کمی برخوردار است.

پیوس با انتقاد از شکست سنگین مقابل انگلیس گفت: قدرت فوتبال اکنون به این شکل نیست که شما مقابل رقبا به این شکل بازنده شوید. حداقل اینکه بتوانید نمایش لازم را در زمین به اجرا بگذارید اما این اتفاق را در بازی با انگلیس شاهد نبودیم. عربستان، استرالیا، کره و ژاپن نشان دادند که فارغ از نام رقبای خود برنامه ریزی لازم را داشته‌اند. ایران از استعداد برتری قطعا برخوردار است و صعود از مرحله گروهی قطعا برای ما دور از دسترس نبود.

اسطوره پرسپولیس با حمایت از شجاع و کنعانی زادگان گفت: کنعانی زادگان هرچند در نیمه دوم بازی با انگلیس به کار گرفته شد اما قطعا قادر بود نمایش بهتری را با توجه به اعتمادبنفس و کیفیت فنی خود به جا بگذارد. شجاع خلیل زاده نیز در دیدارهای قبلی تیم ملی کیفیت خود را به بهترین شکل به نمایش گذاشته بود و به نظرم با احترام به دیگر نفرات، آنها نیز قادر بودند به دفاع کمک بیشتری کنند.

پیوس در پایان گفت: شاید شکست مقابل انگلیس قابل پیش بینی بود اما کسب نتیجه از ولز و آمریکا اتفاقی بود که ما از مدت‌ها پیش روی آن برنامه ریزی کرده بودیم و هدف ما بود. حتی اسکوچیچ به همین خاطر که شاید نتواند تیم ملی را به این مهم برساند از سرمربیگری کنار گذاشته شد. اینکه نتوانستیم صعود کنیم قطعا یک شکست بزرگتر برای ما بود. البته باید به عملکرد مهدی طارمی نیز در این دوره اشاره کنیم که واقعا کیفیت و کلاس جهانی خود را به نمایش گذاشت و حذف از این رقابت‌ها قطعا بیشتر از همه به ضرر او شد. در بازی پایانی به هیچ وجه در حد نام ایران ظاهر نشدیم و این در حالی بود که این بازی از جهات مختلفی برای ما اهمیت داشت. امیدوارم در ادامه اتفاقات بهتری برای فوتبال ایران بیفتد و مثل همیشه فقط حسرت باقی نماند.

دیدگاه‌ها