کد خبر : 1858061 | 17 آذر 1401 ساعت 15:49 | 30.4K بازدید | 2 دیدگاه

کلاه برداری 40 هزار نفری به بهانه جام جهانی!

یکی از عجیب ترین اتفاقات ممکن پیرامون جام جهانی 2022 در کشور ویتنام رخ داده است.

کلاه برداری 40 هزار نفری به بهانه جام جهانی!

به گزارش "ورزش سه"، جام جهانی قطر داستان های جالب و البته عجیب و غریب زیادی را به همراه دارد.  آاس اسپانیا می نویسد، یکی از این اتفاقات در ویتنام رخ داد، جایی که بیش از 40 هزار نفر فکر می کردند که در حال تماشای یک مسابقه از قطر هستند، در حالی که در واقع در حال تماشای یک شبیه سازی فوتبال بودند.

از آنجایی که پخش مسابقات در آن کشور برای همه در دسترس نیست، بسیاری تصمیم گرفتند به دنبال تماشا در یکی از استریم ها باشند و کلاهبرداران ماهر از این موضوع استفاده کردند.  همینطور بیش از 40 هزار نفر ویدیوی با عنوان "زنده: آلمان-ژاپن گروه E جام جهانی 2022" را دنبال کردند اما این یک مسابقه ساختگی بود.

در حالی که آنها فکر می کردند دارند یک مسابقه واقعی را تماشا می کنند، در واقع یک مسابقه از قبل انجام شده شبیه سازی فوتبال FIFA 23 را نگاه کردند. کلاهبرداران سعی کردند با ویرایش تصویر موجود در ویدیو و اضافه کردن لوگوی رسمی و نتیجه همه چیز واقعی به نظر برسد.

یکی از بینندگان فریب خورده می گوید: "تا زمانی که کامنت های زیر ویدیو و عکس های نزدیک از چهره فوتبالیست ها را ندیدم، حتی نمی دانستم که دارم مسابقات فیفا 23 را تماشا می کنم."

یک رسانه ویتنامی می نویسد این یک استثنا نیست، بلکه یک ترفند قدیمی است که چنین کانال هایی برای جذب مخاطب به ویدیوی خود و کسب صدها یا حتی هزاران دلار در طول مسابقه از آن استفاده می کنند.  از آنجایی که اینترنت در ویتنام از کیفیت پایین‌تری برخوردار است، مدتی طول می‌کشد تا بینندگان متوجه شوند که این یک شبیه‌سازی است و تا آن زمان ویدیو تعداد زیادی بازدید جمع‌آوری کرده است.

دیدگاه‌ها