کد خبر : 1858225 | 18 آذر 1401 ساعت 18:52 | 31.3K بازدید | 5 دیدگاه

شروع کار پاکو و انرژی تازه در اردوی تراکتور

خمس: پرس کنید! هر بازی ده موقعیت

تراکتور با سرمربی سابق رایو وایکانو و گزینه هدایت بارسلونا، وارد دوره تازه‌ای شده است.

خمس: پرس کنید! هر بازی ده موقعیت

به گزارش "ورزش سه"، «شما فوتبالیست‌های خوبی هستید و من شما را می‌شناسم. فیلم بازیهای خوبتان را دیدم و اینکه می‌گویم فوتبالیست خوبی هستید دروغ نمی‌گویم.» این نخستین جملاتی است که پاکو خمس در جلسه معارفه خطاب به بازیکنان تراکتور بیان کرد.

او از همان زمانی که در فرودگاه شهید مدنی تبریز با مسئولان تراکتور و حاضران در محل دیدار کرد، چهره یک سرمربی با انگیزه را به نمایش گذاشت. یک مرد خونگرم که برخلاف بردیف با تن صدای مناسب صحبت می‌کند، بسیار اجتماعی است و با انرژی خود هرکسی را تحت‌تاثیر قرار می‌دهد.

1777671

البته در اولین ۴۸ ساعت اقامت در تبریز، او هیچ جلسه تمرینی با بازیکنان نداشت اما فرصت این را پیدا کرد که در دو بازی دوستانه، عملکرد شاگردانش را تماشا کند.

در این دو بازی دوستانه، خمس از روی سکوها نمایش تیمش را دید و با بازیکنان بیشتر آشنا شد اما نکات فنی را هم پیش، حین و پس از بازی به تراکتوری‌ها گوشزد کرد تا مشخص شود به چه سبک فوتبالی علاقه دارد.

1777668

این شش هدفی است که خمس در اظهارات فنی خود به زبان آورده است: ۱) پرس از جلو، ۲) بازپس‌گیری سریع توپ، ۳) پاس‌ پرتعداد برای انتقال از دفاع به حمله، ۴) نمایش مالکانه، ۵) فوتبال رو به جلو و ۶) موقعیت‌سازی پرتعداد.

او پیش از این بارها علاقه خود به سبک بازی که «تیکی تاکا» عنوان می‌شود را نشان داده و به نظر می‌رسد این شش هدف نیز در راستای همین علاقه او باشد. بنابراین احتمالا سبک بازی تراکتور در ماه‌های آینده به شکلی خواهد بود که پیش از این در نمایش تیمهای اسپانیایی به خصوص بارسلونا ارائه شده است.

1777669

البته اینکه او برای رسیدن به اهداف شش‌گانه و دستیابی به ساخت بازی خود چه برنامه‌هایی را در نظر دارد، هنوز مشخص نیست و باید منتظر نخستین جلسه تمرینی این سرمربی ماند اما آنچه مشخص شده، تمام اعضای تیم تراکتور از کادرفنی تا بازیکنان، همگی برای کار با این چهره سرشناس اسپانیایی مشتاق هستند.

البته تراکتور در ماه‌های آینده شاید خطر جدایی چند بازیکن خود را داشته باشد اما به نظر می‌رسد برنامه جدی هم برای تقویت این تیم وجود دارد و از همین حالا می‌توان گفت که این تیم یک مدعی بالقوه در نیم فصل دوم خواهد بود - طبیعی است که سرمربی سابق رایو وایکانو، هدف دیگری هم در لیگ برتر خلیج فارس نداشته باشد.

1777670

دیدگاه‌ها