کد خبر : 1865045 | 26 دی 1401 ساعت 14:33 | 25.7K بازدید | 24 دیدگاه

حسرت زیادی از این بابت می‌خورم؛

نصرتی: کاش فوتبالیست بودم خمس سرمربی ام بود

مربی تیم تراکتور می‌گوید این تیم با هدایت پاکو خمس مدعی لیگ برتر خواهد بود.

نصرتی: کاش فوتبالیست بودم خمس سرمربی ام بود

به گزارش "ورزش سه"، پیروزی مقابل استقلال، آخرین قاب نیم فصل اول تراکتور در لیگ برتر ایران بود. آنها با پاکو خمس توانستند بعد از مدتها، استقلال را در تبریز زمین‌گیر کنند و با حضور در جمع شش تیم برتر لیگ ایران به کار خود در دور رفت پایان بدهند.

این پیروزی باعث شد تا توجهات دوباره به سمت تیم سرخپوش تبریزی جلب شود و محمد نصرتی، دستیار پاکو خمس نیز از این توجهات و حمایت هواداران تراکتور از این تیم راضی است و نسبت به آن ابراز خرسندی می‌کند.

نصرتی در گفتگو با خبرنگار ما با اشاره به شرایط تراکتور، به سوالات پیرامون این بازی پاسخ داده است. این گفتگو را در ادامه می‌خوانید:

* آقای نصرتی از بازی جام حذفی مقابل استقلال شروع کنیم. شما هم معتقدید در این بازی داوری به ضرر تراکتور بوده است؟
شک نکنید. این صحنه‌ها بررسی شدند، باشگاه موضع‌گیری کرد و مسئولان محترم باشگاه نیز در این باره صحبت کردند و ما هم بعد از بازی حرفمان را زدیم اما الان دوست دارم چیز دیگری بگویم. درست است که در این بازی ما شکست خوردیم اما نمایش تیم به هیچ وجه شبیه یک تیم بازنده نبود. فکر می‌کنم این نمایش و عملکرد، وجه مهمتری از نتیجه است و نشان می‌دهد که تراکتور در مسیر پیشرفت قرار دارد. ما، منظورم کل مجموعه تراکتور است، باید تلاش کنیم این وجه برتری را تبدیل به کسب مستمر نتایج مثبت کنیم.

* اتفاقا می‌خواستم به همین نمایش برسم. شما عملکرد تیم را چطور تحلیل می‌کنید؟
به نظر من تیم در مسیر درستی است. این را نه به عنوان دستیار آقای خمس، بلکه به عنوان کسی که در فوتبال بوده، عرض می‌کنم. تراکتور تیمی کاملا متفاوت نسبت به همه تیمهاست و نمایشی که ارائه می‌دهد، می‌تواند اثر مثبت خود را نه فقط بر تیم خودمان بلکه بر فوتبال ایران بگذارد. نمایش ما هجومی، مالکانه و با پرسینگ است؛ چیزی که هر هواداری را به وجد می‌آورد.

1792197

* شما در داخل تیم هستید. نظر بازیکنان در مورد این سبک چیست؟
اول این را بگویم که بازیکنان هر تیم باید تمام چیزی که سرمربی می‌گوید را اجرا کنند، فارغ از اینکه این سبک زیبایی دارد یا ندارد. این یک وظیفه است. اما به هر حال وقتی بازیکن از سبک مربی تیم خوشش بیاید، احساس بهتری را از فوتبال خود خواهد داشت، انگیزه بیشتری را نشان خواهد داد و طبیعی است که تلاش‌هایش بیشتر به ثمر خواهد نشست. منظورم این است که شاید تلاش بازیکنان ما در دوره آقای بردیف نیز به همین شکل بود اما الان آن احساس و انگیزه است که تیم را متفاوت کرده است.

* به نکته خوبی اشاره کردید. به نظر شما تفاوت اصلی آقای بردیف و آقای خمس چیست؟
من دوست دارم همین اول به عنوان یک هوادار تراکتور و یک پیشکسوت این تیم، از زحمات آقای بردیف تشکر کنم. من در زمان ایشان داخل تیم نبودم و بنابراین شاید خیلی موارد را ندانم و دوست هم ندارم غیرمنصفانه، درباره کسی که در ایران نیست، چیزی بگویم. اما فقط به عنوان کسی که فوتبال را تماشا کرده و می‌تواند مقایسه کند، این را می‌خواهم بگویم که تفاوت از زمین تا آسمان است. الان دوره فوتبال تدافعی گذشته و ما باید سعی کنیم این را در لیگ برتر خودمان هم تغییر دهیم و فکر می‌کنم آقای خمس به خوبی تراکتور را در چنین مسیری قرار داده است. تراکتور یک تیم پرطرفدار با هواداران پرشور است و چنین تیمی باید هجومی و مالکانه بازی کند.

* شاید کسی از شما به آقای خمس نزدیکتر نباشد. او را در این مدت چطور دیدید؟
یک فرد بسیار منطقی با اخلاقیات بسیار خوب. او به همه دستیاران و بازیکنان احترام می‌گذارد و برای کارشان ارزش قائل است. شخصیتش برای من جذاب است و از همکاری با او لذت می‌برم. هر روز زمان زیادی برای تیم می‌گذارد و همیشه در حال برنامه ریزی، شناخت تیم و سازماندهی است و به هواداران اطمینان می‌دهم که زمان کار او در تراکتور فقط معطوف به تمرین نیست و پیش و پس از آن هم مثل یک کارمند در خدمت تیم است. البته یک حسرت هم دارم.

* چه حسرتی؟
حسرت می‌خورم که در زمان فوتبالم با چنین فردی نتوانستم کار کنم. خیلی دوست داشتم الان فوتبالیست بودم و او سرمربی ام بود. خدایی نکرده نمی‌خواهم به سرمربیانم توهین و بی احترامی کنم و همه آنها بسیار برایم زحمت کشیدند اما خیلی دوست داشتم که به عنوان یک بازیکن با آقای خمس کار کنم.

1792198

* چقدر جالب. اگر موافقید کمی درباره نقل و انتقالات صحبت کنید.
اجازه بدهید در این مورد حرفی نزنم. به هر حال آقای خمس مشورتش را کرده، لیستش را هم داده و مدیران باشگاه هم تلاش می‌کنند خواسته‌های کادرفنی را انجام بدهند. به نظرم اجازه بدهیم همه چیز که نهایی شد، باشگاه خودش اعلام کند.

* شما چشم انداز تراکتور را چطور می‌بینید؟
بسیار مثبت.

* قبول دارید این چشم انداز مثبت با ثبات به دست می‌آید؟
شک نکنید. اما یک چیزی هم بگویم. این ثبات هم باید زمانی باشد که تیم رو به پیشرفت است، نمایش خوبی دارد یا نتایج خوبی می‌گیرد. وقتی شما در هر سه مولفه ناکام هستید، برای چه باید ثبات ایجاد کنید؟ فکر می‌کنم الان این ثبات نیاز باشد چون هر سه مولفه را می‌بینیم.

* با هواداران چه صحبتی دارید؟
دوست دارم بگویم لذت می‌برم از اینکه در تیم آنها هستم. این تیم متعلق به هواداران است و امیدوارم هرچه زودتر آنها را در ورزشگاه ببینم. از آنها خواهش دارم در هر صورتی از تیم حمایت کنند و مطمئن باشند با این سرمربی، تیم موفق خواهد شد. هرچه شد، پشت او باشند.

دیدگاه‌ها