کد خبر : 1868727 | 16 بهمن 1401 ساعت 17:38 | 210.9K بازدید | 125 دیدگاه

فرار پرسپولیس از یک کابوس همیشگی

لئاندرو: نیم کیلو باش، جونیور نباش!

لئاندرو پریرا همان مهاجمی است که پرسپولیس برای یافتن او بیست سال خاک برزیل را جست‌وجو کرد؟

لئاندرو: نیم کیلو باش، جونیور نباش!

به گزارش "ورزش سه"، لئاندرو پریرا امروز در تمام بخش‌های تمرین پرسپولیس حضور یافت تا آمادگی خود برای بازی با صنعت نفت را نشان دهد. نکته جالب اینکه این فصل سه بازیکن خارجی، لوکادیا، گولسیانی و دیاباته، برای پرسپولیس گلزنی کرده‌اند و در صورتی که او هم موفق به گلزنی شود، سرخپوشان برای اولین بار چهار خارجی گلزن در یک فصل خواهند داشت.

پریرا 31 ساله همچنین شصتمین بازیکن خارجی تاریخ پرسپولیس خواهد بود و به سیاهه طولانی نفراتی اضافه می‌شود که در سال‌های گذشته پیراهن این تیم را برتن کردند. به عبارتی از سال 1356 که اولین بازیکن خارجی به این تیم آمد تا 1401 که پریرا با سرخپوشان قرارداد بست، هر فصل بیش از یک بازیکن با قرمزها قرارداد همکاری امضا کرد.

1798651
قرارداد لئاندرو پریرا با پرسپولیس یک سال و نیمه خواهد بود؛ او حداقل 40 بازی فرصت دارد تا قفل 16 گل برای مهاجم خارجی پرسپولیس را بشکند.

جالب است بدانید از 1357 تا 1382 پرسپولیس هیچ بازیکن خارجی‌ای به خدمت نگرفت تا اینکه کریستوفر ره با این تیم قرارداد بست و بعد از او هم عیسی ترائوره به این تیم پیوست. به عبارتی پرسپولیس از سال 1382 تاکنون، 58 بازیکن خارجی به خدمت گرفته که به منزله خرید 3 بازیکن در هر فصل است.

* 24 بازیکن خارجی پرسپولیس مهاجم بوده‌اند و به عبارتی اکثریت سبد خرید سرخپوشان را مهاجمان تشکیل داده‌اند. اولین مهاجم آلن ویتل بود که با 16 گل همچنان آقای گل پرسپولیس است و نفرات آخر نیز یورگن لوکادیا، شیخ دیاباته و لئاندرو پریرا هستند.

* بیشترین بازیکنان خارجی پرسپولیس از کشور برزیل هستند: نیلسون، دیکارمو، برزیلیا، تادئو، براندائو، تیاگو، سوسا، گابریل و پریرا 9 بازیکن برزیلی هستند که پیراهن پرسپولیس را بر تن کردند. پرسپولیس هرگز مدافع برزیلی نداشته است.

* پرسپولیس تا کنون تنها 12 بازیکن آسیایی به خدمت گرفته تا کمترین خرید سرخپوشان سهمیه آسیایی این تیم باشد. طارق جبان، زیاد شعبو و صالح حسن، سه بازیکن سوری که با تصمیم محمدحسن انصاری‌فرد در لیگ ششم به پرسپولیس پیوستند، نخستین خریدهای پرسپولیس از قاره آسیا را تشکیل می‌دهند.

1798657
پرسپولیس برخلاف سپاهان، استقلال و تراکتور، هرگز آقای گل خارجی در لیگ برتر نداشته است؛ این طلسم سرانجام می‌شکند؟

* شش بازیکن بدون حضور در ترکیب پرسپولیس اردوی این تیم را ترک کردند. آنتونی گولچ استرالیایی آخرین بازیکنی بود که به این شکل از پرسپولیس جدا شد و پیش از او، کریستوفر ره، یان نیکولوسکی، کارلوس ریوه‌را، هروه اوساله و کئون جون نیز با مصدومیت، دلایل پزشکی یا سایر موارد از پرسپولیس جدا شدند.

* از بین شصت خرید خارجی پرسپولیس، 31 بازیکن توانستند در بازی‌های رسمی گلزنی کنند. اگر حنانوف و پریرا نیز گلی بزنند، این آمار به 33 نفر خواهد رسید که کمی بیشتر از اکثریت نفرات را شامل می‌شود.

* پرسپولیس در دهه 1350 دو بازیکن خارجی به خدمت گرفت، در دهه شصت و هفتاد خرید خارجی نداشت، در دهه هشتاد 16 بازیکن خارجی خرید، در دهه نود 28 بازیکن خارجی را جذب کرد و در دهه جاری با چهار بازیکن خارجی قرارداد بسته است. به این ترتیب، رکورد خرید بازیکن خارجی متعلق به دهه 1390 است.

1798652
سه سال پیش، جونیور براندائو، مهاجم برزیلی بدون گل زده پرسپولیس را ترک کرد. پریرا امیدوار است خاطرات تلخ او را به باد فراموشی بسپارد.

* سرخپوشان تاکنون شش دروازه‌بان خارجی داشته‌اند که بهترین عملکرد را نیلسون کوریا با 35 کلین شیت از خود به جای گذاشت. در جایگاه بعدی نام بوژیدار رادوشویچ دیده می‌شود و پس از او ساشا ایلیچ، آسمیر آودوکیچ و الکساندر لوبانف حضور دارند.

* پرسپولیس از انگلیس و هلند به عنوان دو کشور صاحب سبک فوتبال تنها دو بازیکن به خدمت گرفته است: آلن ویتل و یورگن لوکادیا. یکی بیشترین تعداد گل را زده و دیگر بیشترین تعداد گل به ازای بازی را به نام خود ثبت کرده است.

مهم‌ترین طلسم پرسپولیس نیز همین 16 گلی است که آلن ویتل 44 سال پیش به ثمر رساند و آقای گل خارجی پرسپولیس شد؛ آیا لئاندرو پریرا سرانجام می‌تواند 17 گل بزند و از این طلسم بگذرد؟

دیدگاه‌ها