کد خبر : 1868968 | 18 بهمن 1401 ساعت 08:25 | 9.3K بازدید | 4 دیدگاه

خریدار ۵۱ درصد سهام باید درآمد داشته باشد؛

خبر خوش قربان‌زاده: تحول در درآمدزایی باشگاه‌ها

رئیس کل سازمان خصوصی‌سازی اعلام کرد به‌طور جدی پیگیر پرداخت حق پخش تلویزیونی به باشگاه‌ها است.

خبر خوش قربان‌زاده: تحول در درآمدزایی باشگاه‌ها

به گزارش "ورزش سه"، حسین قربان‌زاده در گفت‌وگو با فوتبال برتر با اشاره به دلیل اصلی مشکلات مالی همیشه در استقلال ابراز کرد: آقایان آجورلو و فتح‌الله‌زاده درگیر یک معضل هستند. شما ۲ تومان خرج می‌کنید، اما یک تومان درآمد دارید و همیشه یک تومان می‌لنگید. چرا اینطور است؟ به این دلیل بوده که صدا و سیما حق پخشی که در منطق خودش است، باید پرداخت کند.

او ادامه داد: با آقایان جبلی، محمدی و مجلس صحبت کردم و یک اتفاق خوبی در زمینه پرداخت حق پخش به باشگاه‌ها حال رخ دادن است و ما در کمیسیون تلفیق این مسئله را پیگیری کردیم.

رئیس کل سازمان خصوصی‌سازی تصریح کرد: من این تعهد را می‌دهم تا زمانی که باشم و تا پایان سال آینده که به اجرای بودجه سال ۱۴۰۲ می‌رسیم، یک تحولی در درآمد ایجاد می‌کنیم که از درآمد صدا و سیما کاهش ندهد، ثانیا طبق یک منطق به درآمد باشگاه بیافزاید.

قربان‌زاده تاکید کرد: این اتفاق باید در بودجه امسال بیفتد چون آن شخص که ۵۱ درصد از سهام را خریداری می‌کند، بداند که باید یک درآمد پایدار داشته باشد، نه اینکه مثل ایران‌خودرو بگوییم حتما با این قیمت بفروشید و زیان‌ انباشته داشته باشید و بعد بگوییم می‌خواهیم واگذار کنیم. آن‌ها (خریدار) نمی‌گویند مگر ما دیوانه هستیم؟ خریدار نمی‌گوید من یک شرکت را بخرم و اگر قیمت پایین بگذارید، ضرر می‌کنم؟

وی اضافه کرد: حتما باید در این کشور حق پخش به رسمیت شناخته شود که این حق پخش برای تیم‌های هوادار، نساجی، مس، آلومینیوم، نفت و دیگر باشگاه‌ها است. این کار یک تحول است که بخشی از این تحول حق مدیر عامل سابق خواهد بود.

رئیس کل سازمان خصوصی‌سازی ادامه داد: آقایان فتح‌الله‌زاده، آجورلو، درویش و ... مدیر عامل هستند و بالاخره می‌گویند چطور این باشگاه را اداره کنیم؟ باشگاهی که درآمد آن کمتر از هزینه‌اش است و یک سوء مدیریت هم اضافه می‌شود و یک پله هم به هزینه اضافه می‌کنید، باید چه کاری انجام دهد؟

قربان‌زاده با اشاره به اهمیت توجه به هزینه کرد در بحث قرارداد بازیکنان گفت: اگر برای مخارج تیم به فکر جیب خودت باشی، می‌گویید چه اتفاقی افتاده مبلغ قرارداد سبحان خاقانی، حامدی‌فر، زواری و ... افزایش داشته است؟ می‌گویید باید بنشینیم با هم صحبت کنیم. البته این اتفاق با هیچ ناظر و برخوردی حل نمی‌شود و فقط در صورت واگذاری مدیریت به بخش خصوصی رخ می‌دهد.

دیدگاه‌ها