کد خبر : 1894593 | 17 اسفند 1401 ساعت 08:16 | 1.9K بازدید | 0 دیدگاه

هندبال ساحلی ایران به دنبال حفظ عنوان قهرمانی آسیا

سرمربی تیم ملی هندبال ساحلی گفت: در مسابقات قهرمانی آسیا با یک تیم کاملا جوان به دنبال حفظ عنوان قهرمانی دوره قبل هستیم.

هندبال ساحلی ایران به دنبال حفظ عنوان قهرمانی آسیا

به گزارش "ورزش سه" مهدی قشقایی در گفت و گو با ایسنا، قبل از اعزام به مسابقات هندبال ساحلی قهرمانی آسیا اظهار کرد: پیش بینی کرده بودیم که چند روز زودتر برویم و اردویی داشته باشیم اما شرایط فراهم نشد و تمرینات را در تهران ادامه دادیم. امیدواریم در همان فاصله یک دیدار تدارکاتی فراهم کنیم تا بازیکنان به شرایط مسابقه نزدیک شوند. ما هیچ دیدار تدارکاتی نداشتیم و بازیکنان فقط تمرین کرده‌اند.

سرمربی تیم ملی هندبال ساحلی مردان گفت: سه مصدوم هم داشتیم که یکی از آنها به مسابقه نخواهد رسید اما شرایط دو بازیکن دیگر خوب است. در مجموع با یک تیم جوان که میانگین سنی آنها زیر ۲۰ سال است راهی مسابقات بزرگسالان خواهیم شد. کار کردن با بازیکنان جوان ریسک و دردسرهای خود را دارد. ما این مشکلات را قبول کردیم تا این تیم پشتوانه تیم ملی برای المپیک ۲۰۲۸ لس آنجلس باشد و بتوانیم در آن مسابقات کاروان ایران را صاحب مدال کنیم.

وی در مورد حریفان تیم ملی هندبال ساحلی ایران در این مسابقات گفت: قطر همیشه تیم خوبی بوده و چندین بازیکن چند ملیتی دارد. همچنین عمان نیز همیشه جزو مدعیان بوده و در بیشتر مواقع تا فینال مسابقات پیش رفته است. ویتنام و فیلیپین نیز از عنوان دارهای این مسابقات بوده اند. سایر تیم ها مثل عربستان، کره جنوبی و کویت ناشناخته هستند. آنها صاحب هندبال‌ هستند که برای مسابقات ساحلی تیم اعزام می‌کنند. باید برویم و ببینیم چه می‌شود.

وی در مورد تعداد سهمیه‌های جهانی که در این مسابقات توزیع می‌شود گفت: در این مسابقات دو سهمیه جهانی توزیع می‌شود. یعنی دو تیم حاضر در فینال سهمیه قهرمانی جهان ۲۰۲۴ را کسب خواهند کرد. ما به دنبال حفظ عنوان قهرمانی دوره قبل هستیم اما این تیم کاملا پوست اندازی کرده است. از تیمی که در دوره قبل در تهران بازی کرد تنها ۲ بازیکن دعوت شده‌ است. سایر بازیکنان از تیم نوجوانان دعوت شدند. همه سعی و تلاش ما این است که کسب سهمیه کنیم و دست پر از این‌مسابقات برگردیم. ما امید داریم و بدون امید نمی‌توان بود.

وی در پایان به مشکلات ارزی اشاره کرد و گفت: به هر حال پاکدل تلاش کرد که مشکلات را حل کند و این تیم اعزام شود. ارز دولتی را هم به فدراسیون تخصیص ندادند اما باز هم شرایط را فراهم کردند تا تیم اعزام شود.

به گزارش ایسنا، نهمین دوره مسابقات هندبال ساحلی قهرمانی آسیا ۱۹ تا ۲۸ اسفند به میزبانی جزیره بالی اندونزی برگزار خواهد شد. تیم ملی هندبال ساحلی ایران در این مسابقات با قطر، فیلیپین، کره جنوبی و عربستان همگروه است. ویتنام، عمان، هنگ کنگ، کویت و چین دیگر تیم‌های حاضر در گروه دیگر این‌ مسابقات هستند.

دیدگاه‌ها