کد خبر : 1578565 | 03 دی 1397 ساعت 12:45 | 30.4K بازدید | 0 دیدگاه

قناری‌های زرد استانبول بیمارند

گزارش ویژه: هبوط فنرباغچه در بغاز!

فنرباغچه یکی از سه غول بزرگ فوتبال ترکیه، باشگاهی با تاریخ پرافتخار 111ساله و با هواداران چند ده میلیونی این روزها وضعیت اسفباری دارد و با 15 امتیاز از 16 بازی در انتهای جدول به سر می‌برد.

گزارش ویژه: هبوط فنرباغچه در بغاز!

فنرباغچه یکی از سه غول بزرگ استانبول و فوتبال ترکیه این روزها بدترین روزهای تاریخ 111ساله‌ی خود را تجربه می‌کند. قناری‌های زرد استانبول با گذشت 16 هفته از سوپرلیگ ترکیه تنها موفق به کسب 15 امتیاز شده‌اند و در رتبه‌ی یکی مانده به آخر جدول جا خوش کرده‌اند. در حالیکه در 5 فصل اخیر سوپرلیگ ترکیه فنرباغچه بعد از گذشت 16 هفته به طور میانگین 75 درصد بازی‌هایش را با پیروزی پشت سر گذاشته بود، قناری‌های زرد این فصل با هدایت ارسون یانال بعد از 16 هفته نرخ میانگین پیروزی 18.75 درصد را ثبت کرده‌اند.

 

فنرباغچه در فصل گذشته بعد از گذشت 16 هفته 9 پیروزی بدست آورده بود و با اینحال با انتقاد هوادارانش روبرو بود ولی امسال اوضاع به قدری وخیم است که فنر تا اینجا تنها موفق به کسب سه پیروزی شده است. فنرباغچه فصل جاری را با هدایت فیلیپ کوکو سرمربی هلندی آغاز کرد. بعد از اخراج کوکو، دستیار او اروین کومان به صورت موقت هدایت فنر را به عهده گرفت و در نهایت ارسون یانال ترک به عنوان سرمربی زرد و لاجوردی‌ها انتخاب شد.

 

1366390

 

جالب اینجا است که ارسون یانال در دوره‌ی قبلی سرمربی‌گری در فنرباغچه در فصل 2013-2014 موفق شده بود فنر را در سوپرلیگ ترکیه به قهرمانی برساند. یانال در آن فصل میانگین پیروزی 75 درصد را برای قناری‌های زرد استانبول ثبت کرده بود. فنرباغچه در آن فصل بعد از هفته‌ی شانزدهم 12 پیروزی بدست آورده بودند حال اینکه امسال تنها موفق به کسب 3 پیروزی شده‌ است.

 

فنرباغچه امروز در حالی در هفدهمین بازی فصل در شهر آنتالیا به مصاف آنتالیا اسپور می‌رود که به گفته‌ی ارسون یانال سه امتیاز این بازی برای این تیم حکم مرگ و زندگی را دارد. ارسون یانال در آخرین تمرین فنرباغچه بازیکنانش را جمع کرد و خطاب به آنها گفت:" پیروزی در این بازی برای ما فقط به معنای کسب 3 امتیاز نیست. با پیروزی در این بازی چیزهای به مراتب بیشتری بدست خواهیم آورد. به همین خاطر از شما می‌خواهم بیشتر از همیشه تلاش کنید. غرور ما به این بازی وابسته است".

 

1366392

 

فنرباغچه پیش از بازی با آنتالیا اسپور در مرحله‌ی پنجم جام حذفی ترکیه موفق شد گیرسون اسپور را 5-2 شکست دهد. یانال با تبریک این پیروزی به شاگردانش گفت باید با روحیه گرفتن از آن پیروزی مقابل آنتالیا اسپور هم پیروز شوند تا برای رهایی از وضعیت وخیم این روزها، با روحیه‌ی بالا در ادامه لیگ به میدان بروند.

 

ارسون یانال در ادامه خطاب به شاگردانش گفت:" بعد از پیروزی مقابل گیرسون اسپور اگر در این بازی پیروز شویم اعتماد به نفس‌مان بیشتر خواهد شد و دست‌کم با آرامش بیشتری به تعطیلات نیم‌فصل خواهیم رفت. این پیروزی باعث می‌شود برای شروع تلاشهایمان برای نیم فصل دوم ذوق و شوق بیشتری داشته باشیم".

 

1366391

 

هواداران فنرباغچه که این روزها از شرایط تیم‌شان در بهت و حیرت و خشم فرو رفته‌اند با همه این اوصاف برای سفر به آنتالیا و حمایت از تیم محبوب‌شان بسیج شده‌اند و معتقدند کسب سه امتیاز این بازی برای بهبود وضعیت تیم‌شان در نیم فصل دوم اهمیتی حیاتی دارد.

 

آرش جلال منش

 

دیدگاه‌ها