کد خبر : 1612801 | 30 اردیبهشت 1398 ساعت 15:30 | 1.2K بازدید | 0 دیدگاه

100 روز با کی روش؛ انقلاب تری کلور با مرد پرتغالی

100 روز از زمانی که کارلوس کی روش رسما هدایت تیم ملی کلمبیا را بر عهده گرفت، می گذرد.

100 روز با کی روش؛ انقلاب تری کلور با مرد پرتغالی

به گزارش "ورزش سه"، به نقل از مارکا، 7 فوریه گذشته بود که کارلوس کی روش ایستاده در کنار رئیس فدراسیون فوتبال کلمبیا پیراهن "تری کلور" را در دست گرفت و رسما کار خود به عنوان سرمربی کلمبیا را آغاز کرد. دو هدف اولیه کی روش، موفقیت کلمبیا در کوپا آمه ریکای 2019 برزیل و سپس هدایت تیم به جام جهانی 2019 قطر است. کاری که کی روش در آن تبحر خاصی دارد.

 

 

1400930

 

 

در سه ماه گذشته، مرد پرتغالی متوجه موانعی که بر راهش وجود دارند، شده است. او ابتدا برای دو بازی دوستانه مقابل کره جنوی و ژاپن، اولین فهرست خود را اعلام کرد. فهرستی که غایبان بسیاری داشت و چند ستاره بزرگ به دلیل مصدومیت نتوانستند کلمبیا را در سفر به آسیا همراهی کنند. بازیکنانی چون خوان کوادرادو،  سانتیاگو آریاس و فرانک فابرا. این دسته بازیکنان هنوز شناختی نسبت به ایده های کی روش ندارند و حتی دعوت شده ها نیز فرصت کافی برای شناخت سرمربی جدید نداشتند.

 

سپس کی روش سفری کوتاه و فوری به اروپا داشت تا با ستون فقرات تیمش دیدار و گفت و گو کند. او با مربیان آنها ملاقات داشت و خواسته های خود را به اطلاع شان رساند. کی روش پس از بازگشت از اروپا راهی ورزشگاه های مختلف کلمبیا شد تا از نزدیک نظاره گر بازی های لیگ باشد و بتواند استعدادهای آینده دار را کشف کند.

 

 

1400929

 

 

مرد پرتغالی پس از هفته های اولیه حضورش در کلمبیا گفت:« باید به فکر آینده نیز باشیم چون هیچ چیز ابدی نیست. اگر بخواهیم برای جام جهانی قطر آماده شویم، باید نگاه مان به بازیکنان جوان باشد. بازیکنانی که زیر 30 سال دارند.»

کی روش بیراه نمی گوید. خیلی از بازیکنانی که الان ستاره های کلمبیا هستند، در دو جام جهانی اخیر حضور داشته اند و مشکل بتوان تصور کرد که بتوانند در جام جهانی 2022 نیز خوب و درخشان ظاهر شوند.

 

کی روش از حالا کار خود برای تزریق نیروی جدید به تیم ملی را شروع کرده است و این از فهرست 40 نفره او برای کوپا آمه ریکا مشخص است. در این فهرست ستاره هایی چون موریو، سانچس، آگیلار، ایسکوئدرو، بورخا، موخیکا و خوزه کواردادو دیده نمی شوند. همه اینها در جام جهانی 2018 روسیه حاضر بودند.

برای کی روش بازیکنانی در درجه اول اهمیت قرار دارند که از لحاظ بدنی در بهترین شرایط قرار دارند و البته تازه نفس و جوان تر هستند. تلاش و تمرین سخت، شعار پروسه جدید در تیم ملی کلمبیاست.

 

 

1395729

 

 

کی روش همچنین در غیاب داوید اوسپینا نگران پست دروازه بانی است. او مدتی است که کار روی پیدا کردن یک گلر مطمئن با سبک فوتبال اروپایی را شروع کرده است. کسی که هم قامت بلند داشته باشد و هم بازی با پای او نیز خوب باشد.

 

کی روش حتی از کوچکترین جزئیات نیز غافل نیست. او خود شخصا راهی برزیل شد تا از کمپ تیم ملی کلمبیا بازدید کند. جامی که با مصاف مقابل آرژانتین شروع می شود. او همچنین بارانکیا که میزبان بازی های کلمبیا در بازی های ملی است را برای سکونت انتخاب کرده.

کوپا آمه ریکا اولین تورنمنت رسمی و اولین محک جدی کی روش در تیم ملی کلمبیاست. تورنمنتی که کلمبیا در آن مدعی قهرمانی خواهد بود و در آن می توان دریافت که زیر نظر مرد پرتغالی چه دورنمایی خواهد داشت.

 

دیدگاه‌ها