کد خبر : 1609977 | 17 اردیبهشت 1398 ساعت 14:58 | 28.5K بازدید | 0 دیدگاه

5 گل برای عبور از آقای گل ایرانی ها؛

عمر سوما چطور طارمی را جا گذاشت؟

عمر سوما روز گذشته نیز موفق به گلزنی در لیگ قهرمانان آسیا شد تا با 17 گل جزو برترین های فوتبال آسیا باشد.

عمر سوما چطور طارمی را جا گذاشت؟

به گزارش "ورزش سه"، در 5 سال اخیر عمر سوما جزو بهترین مهاجمان فوتبال آسیا بوده است. او با پیراهن تیم الاهلی عربستان در لیگ حرفه ای عربستان به عنوان آقای گلی دست پیدا کرد و در لیگ قهرمانان نیز به تیمش کمک کرد. اما او این فصل عملکرد بسیار بهتری در لیگ قهرمانان داشته و توانسته خود را به صدر جدول گلزنان نزدیک کند.

 

سوما تاکنون در 5 بازی توانسته 5 گل بزند. این در حالی است که بهترین عملکرد این مهاجم سوری به سال 2014 برمیگردد جایی که در 7 بازی 6 گل زد و حالا می تواند در ششمین بازی به بهترین رکورد خود دست پیدا کند. سوما در مجموع 17 گل در لیگ قهرمانان آسیا زده و بهترین مهاجم سوریه ای ACL محسوب می شود.

 

او همچنین در جایگاه پانزدهم برترین مهاجمان تاریخ لیگ قهرمانان آسیا است. سوما علاوه بر 17 گل سه پاس گل نیز داده تا نشان دهد مهاجم کاملی در سطح فوتبال آسیا می باشد و حالا تیم سبزپوش جده امیدوار است با حضور این مهاجم گلزن به مرحله حذفی نیز صعود کند.

 

نکته جالب این است که پیش از شروع لیگ قهرمانان مهدی طارمی مهاجم سابق تیم پرسپولیس با 14 گل بالاتر از سوما بود. طارمی تنها در طول 3 فصل این تعداد گل را با پیراهن پرسپولیس و الغرافه زد و شاید اگر در پرسپولیس می ماند حالا رتبه ای بهتر از جایگاه بیست و چهارم گلزنان تاریخ لیگ قهرمانان آسیا را به خود اختصاص می داد.

 

عمر سوما این فصل با دبل در بازی رفت مقابل السد و دیدار برگشت برابر پرسپولیس، از مهدی طارمی عبور کرد و روز گذشته هم یک گل زد که البته گلش تاثیری در نتیجه بازی نداشت. او حالا امیدوار است تا پایان تورنمنت حداقل 3-4 گل دیگر هم بزند تا با عبور از آساموا ژیان، به جمع 10 مهاجم برتر لیگ قهرمانان آسیا برسد.

دیدگاه‌ها