کد خبر : 1625451 | 31 تیر 1398 ساعت 13:15 | 1.5K بازدید | 0 دیدگاه

روایت قنبرزاده از پرواز «برشم» طی ۱۰ سال

دورخیز پرنده قطری برای طلای توکیو ۲۰۲۰

پرنده قطری شب گذشته با پرش ۲.۲۷ متری در دایموند لیگ لندن قهرمان شد و همچنان جزو شانس های اصلی طلای المپیک به شمار می رود.

به گزارش "ورزش سه"، «معتز برشم» که برنز و نقره المپیک و طلای جهان در رشته پرش ارتفاع را در کارنامه خود دارد، شب گذشته در مسابقات دایموند لیگ لندن به عنوان قهرمانی رسید.


این پرنده قطری که مدال های زیادی در کارنامه دارد، شب گذشته رکورد چندان بالایی را از خود به جای نگذاشت. او توانست با پرش ۲.۲۷ متری به عنوان قهرمانی برسد؛ اگرچه در سال های اخیر رکوردهای خیلی بالاتری به ثبت رسانده است.


رکورد برشم در مسابقات داخل سالن ۲.۴۱ متر و در فضای باز ۲.۴۳ بوده که با تکرار آنها می‌تواند طلای المپیک ۲۰۲۰ را هم به کارنامه افتخارات خود بیافزاید.


قهرمانی این پرنده قطری در مسابقات پرش ارتفاع دایموند لیگ لندن مورد توجه رسانه های این کشور قرار گرفته است. شاید قطری ها برای قهرمانی این ستاره دوومیدانی در کشور خود لحظه شماری می کنند چون نزدیک به ۲ ماه تا شروع مسابقات جهانی ۲۰۱۹ به میزبانی دوحه باقی مانده است.


کیوان قنبرزاده که رکورد شخصی اش ۲.۲۶ بوده و همچنان رکورددار پرش ارتفاع در ایران به حساب می آید، با اشاره به اینکه ۲ ماه قبل در مسابقات آغاز فصل رکورد ۲.۲۳ را ثبت کرده، درباره قهرمانی «معتز برشم» گفت: دیشب در دایموند لیگ برشم با رکورد ۲.۲۷ قهرمان شده و نفر دوم ۲.۲۴ پریده، در حالی که من ۲ ماه قبل ۲.۲۳ پریده بودم. البته فاصله ما با این قهرمانان زیاد است، اما می خواهم بگویم افت یک ورزشکار در یک مقطع یا یک مسابقه هم طبیعی خواهد بود؛ مثلا اینکه من در مسابقات قهرمانی آسیا نتوانستم نتیجه خوبی بگیرم.


وی افزود: برشم از سال ۲۰۱۰ که در مسابقات داخل سالن آسیا در کنار من حضور داشت و ۲.۲۰ متر پرید، دائما مربی خارجی داشته و در اردوهای بین المللی بوده است. من هم در آن مسابقه ۲.۱۷ پریدم. البته او الان پرنده بالای ۲.۴۰ متر محسوب می شود و به هر کشوری برود، مربی و اردو به او تعلق می گیرد. حتی نفر دوم قطر یعنی حمدی المنایی هم چنین شرایطی دارد و دائما در اردو و مسابقه است.


قنبرزاده در پایان درباره شانس های کسب مدال طلا در مسابقات جهانی و المپیک گفت: این پرنده قطری پرتوان، با استعداد و باتجربه است. او جزو شانس های مسلم طلای جهان و المپیک به شمار می رود. کسی هم که در این چند سال پدیده باشد و تازه مطرح شده باشد، نداریم.

 

1421049

 

1421050

دیدگاه‌ها