کد خبر : 34122 | 09 دی 1389 ساعت 11:04 | 2.2K بازدید | 0 دیدگاه

بصیرت:تصمیم فیفا و فدراسیون فوتبال لازم الاجراست

سرپرست تیم فوتبال فولادمبارکه سپاهان با اشاره به رای کمیته انضباطی درباره دیدار تیم های ذوب آهن و مس کرمان گفت:هر تصمیمی که توسط فیفا و فدراسیون فوتبال گرفته شده، لازم الاجراست.

 بصیرت:تصمیم فیفا و فدراسیون فوتبال لازم الاجراست

 ''مجيد بصيرت''روز پنجشنبه در گفت وگوي افزود:از ابتدا هم بايد خود فدراسيون دراين باره تصميم مي گرفت.
وي اظهارداشت:درسال 2005 و در مسابقات مقدماتي جام جهاني آلمان، صحنه اي مشابه بازي ذوب آهن و مس، در ديدار ازبکستان و بحرين اتفاق افتاد که فدراسيون جهاني فوتبال نه تنها دستور به تکرار مسابقه داد بلکه اسم داوران ژاپني آن ديدار را از نيز ليست داوران بين المللي حذف کرد.
وي بابيان اينکه پيروي تيم ها ازقوانين فيفا ضروري است، گفت:ليگ حرفه اي بايد تابع قوانين فيفا باشد ودوتيم اصفهاني به همراه استقلال وپرسپوليس بايد به جاي توجه به يک چنين حواشي به موفقيت در جام باشگاه هاي آسيا وجهان فکر کنند.
وي خاطرنشان کرد: همه تيم ها بايد خود را با قوانين روز دنيا همراه کنند و بازيکنان خود را با آخرين تکل ها و خطاهايي که منجر به دريافت کارت زرد و يا قرمز مي شود، آشنا کنند.
سرپرست تيم فوتبال فولادمبارکه سپاهان تاکيد کرد: هر تيم فوتبالي بخواهد پيشرفته و حرفه اي شود، بايد با فوتبال روز دنيا قدم بردارد.
وي همچنين درباره بعضي شايعات مطرح شده در زمينه نفوذ اصفهاني ها در فدراسيون فوتبال و سازمان ليگ اظهارداشت: هر تيمي که عملکرد خوبي داشته باشد، مخالفاني هم پيدا مي کند.
وي با بيان اينکه رقباي تيم ما باشگاه هاي خارجي هستند، افزود:نظرات بقيه براي ما مهم نيست و ما تنها به موفقيت در ليگ برتر، جام حذفي و ليگ قهرمانان آسيا فکر مي کنيم و به حواشي توجهي نداريم.
بصيرت گفت: طي چند سال اخير تيم هاي اصفهاني با موفقيت هاي پي در پي خود، پايتخت فوتبال ايران را به اصفهان منتقل کردند.
هفته نوزدهم ليگ برتر فوتبال در حالي برگزار شد که ديدار تيم هاي فوتبال مس کرمان و ذوب آهن اصفهان به دليل اشتباه ''سعيد بخشي زاده''داور اين مسابقه با جنجال به پايان رسيد.
پس از آنکه ''ادينهوو''مهاجم مس کرمان با مکث ضربه پنالتي را به گل تبديل کرد، بخشي زاده آن را مردود دانست و يک ضربه خطا به سود ذوب آهن اعلام کرد.
اين مسابقه سرانجام با تک گل مهاجم ذوب آهن در ثانيه هاي پاياني به سود اين تيم خاتمه يافت.
همين موضوع باعث شد تا مسئولان باشگاه مس کرمان اعتراض خود را نسبت به نحوه قضاوت داور اعلام دارند و به کميته انضباطي فدراسيون فوتبال شکايت کنند.
مسئولان باشگاه مس تهديد کردند که درصورت عدم رسيدگي به اين مساله در فدراسيون فوتبال کشورمان به فيفا شکايت خواهند کرد.
سرانجام مسئولان فدراسيون فوتبال پس از چند روز نظر خود را اعلام کردند که بر اساس آن دو تيم مس کرمان و ذوب آهن بايد مجددا ديدار خود را برگزار کنند.
''عزيز محمدي'' رييس سازمان ليگ نيز پيش از اين به ايرنا گفته بود که پس از جلساتي که با ساير مسئولان فدراسيون فوتبال داشتيم، راي به تکرار اين مسابقه صادر شد.
وي افزود: هنوز زمان اين مسابقه مشخص نيست و پس از مشخص شدن روز مسابقه، آن را اعلام مي کنيم.
مديرعامل باشگاه ذوب آهن هم در واکنش به راي فدراسيون فوتبال براي تکرار بازي مس کرمان و ذوب آهن با صدور بيانيه اي اعلام کرد:با وجود اعتراض به راي صادره، صيانت از حيثيت ورزش فوتبال کشورمان درراس اولويت هاي اساسي باشگاه فرهنگي ورزشي ذوب آهن است.
''اصغر دليلي''افزوده بود:با ارجاع اين موضوع به مراجع بين المللي موافق نيستم اما پيگيري اعتراض به راي صادره را از طريق فدراسيون فوتبال و مراجع ذيربط و ذيصلاح کشورمان دنبال مي کنم. 
 

دیدگاه‌ها